Jubii - en lille ny til os!
Fra : MGA

Dato : 09-04-04 08:14

Hej gruppe!

Det lykkedes for os at få en lille yorkshire terrier - den er klar til
afhentning i ugen 10-15. maj.

Jeg har læst en del i denne gruppe for at blive klar over hvad der skal til
i starten udover kærlighed i uendelige mængder.
Tricket med at give den en papkasse var rigtig godt.
- Jeg fik en puddel da jeg var 11 år og jeg kan huske den gnavede sin fine
kurv halvt i stykker.
- Dengang brugte vi skældud når den tissede de forkerte steder - og det er
jo logisk at den i stedet skal have ros når den gør det rigtige
- Jeg har taget fri 20 dage efter den kommer
- Læste lige om "hunden der ikke ville gø" og tog det til mig med at bruge
"Hals" lige før den gør så den genkender kommandoen. (Ok Nabohund, som
lusker ind i vores have og skider - jeg tror du snart får dig en
overraskelse - make my day!)
- En avis ude ved døren, så vejen "derud" lettes.

Skal en yorkie til hundetræning?
Hvornår?
Jeg har hørt det bor en træner i Hjørring - nogen der har erfaringer med
ham/hende?

Kennelen har holdt et længere foredrag om tandbørstning og trimming, mad og
vækst - der er god service :)

Andet jeg skal tænke på?

På forhånd tak for jeres svar!

Mette

Fra : Holm

Dato : 09-04-04 10:24

"MGA" <mga_ssinjin@yahoo.dk.dk> skrev i en meddelelse
> Hej gruppe!
>
> Det lykkedes for os at få en lille yorkshire terrier - den er klar til
> [...]

Hej Mette .

Skal og skal ,...det er da noget du helt selv bestemmer !
Men det er alletiders idé , og de fleste hunde er glade for at træne og
dermed møde andre hunde , så jeg kan da kun opfordre til det !
Start så tidligt som muligt , spørg hvornår der optages hunde i hunde
klubben .
> [...]
> ham/hende?
>
> Kennelen har holdt et længere foredrag om tandbørstning og trimming, mad

Herligt !

> Andet jeg skal tænke på?

Ja mon ikke , men det vil kræve en hel roman og kan ikke lade sig gøre her ,
så jeg vil foreslå dig at læse bøger om hunde og træning ...god fornøjelse
!!

Med venlig hilsen
Holm

Fra : Elsebeth Skovdal

Dato : 09-04-04 13:47

Hej

I Hjørring kan du gå til træning hos Hanne Maria www.hundeskolentrofast.dk -
hvis du vælger Hjørring Dyrehospital som dyrlæge kan du der også melde dig
til hvalpeaften. Det er også hanne maria som afholder den.

SØs

Fra : qfha

Dato : 09-04-04 18:45

"MGA" skrev d. 09-04-04 08:14 dette indlæg :
> [...]
med
> ham/hende?
>
> Kennelen har holdt et længere foredrag om tandbørstning og trimming,

---

Tillykke med din nye hund. Det lyder som du er kommet godt igang.
Om en Yorkie skal trænes, det bør den nok. Men det er helt sikkert at
ejeren skal.
Så find du hurtigst muligt et sted du kan gå til hvalpemotivation.
mvh
qfha

http://www.kandu.dk/