Benzinkvalitet
Fra : Martin Sand.

Dato : 08-04-04 22:48

Hejsa

Jeg har et benzinkort til Hydro Texaco og Uno-X (samme selskab/samme kort).
Men er der nogen af jer som med sikkerhed ved, om der er forskel på
benzinkvaliteten hos hhv. Hydro Texaco og Uno-X?
Som jeg har fåstået det, så bliver eventuelle additiver hældt på tankbilerne
EFTER de er fyldt op. Derfor kunne man jo forestille sig, at anhængeren i
vogntoget var uden aditiver (til de billige Uno-X stationer) og den gode
kvalitet var til Hydro Texaco stationerne.

Nogle som kan belyse dette?

MVH Martin

Fra : Henrik B.

Dato : 08-04-04 22:58

Martin Sand. wrote:
:: Hejsa
::
:: Jeg har et benzinkort til Hydro Texaco og Uno-X (samme selskab/samme
:: kort). Men er der nogen af jer som med sikkerhed ved, om der er
:: forskel på benzinkvaliteten hos hhv. Hydro Texaco og Uno-X?

Der er INTET til forskel på kvaliteten på de to stationer. Det er 100% det
samme. Selv deres Nitro fåes billigere hos Uno-X.

:: Som jeg har fåstået det, så bliver eventuelle additiver hældt på
:: tankbilerne EFTER de er fyldt op. Derfor kunne man jo forestille

Nope, additiverne tilsættes imens man læsser produktet.

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 09-04-04 06:17

Henrik B. wrote:

> Der er INTET til forskel på kvaliteten på de to stationer. Det er
> 100% det samme. Selv deres Nitro fåes billigere hos Uno-X.

> Nope, additiverne tilsættes imens man læsser produktet.

Ikke altid

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-04 14:22

Fischer & Døssing wrote:
::::: Som jeg har fåstået det, så bliver eventuelle additiver hældt på
::::: tankbilerne EFTER de er fyldt op. Derfor kunne man jo forestille
:::
::: Nope, additiverne tilsættes imens man læsser produktet.
::
:: Ikke altid

Hvis vi snakker benzin, så jo....

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 10-04-04 06:06

Henrik B. wrote:

> Hvis vi snakker benzin, så jo....

Du tager fejl.

Fra : Henrik B.

Dato : 12-04-04 11:51

Fischer & Døssing wrote:
:::::: Nope, additiverne tilsættes imens man læsser produktet.
:::::
::::: Ikke altid
:::
::: Hvis vi snakker benzin, så jo....
::
:: Du tager fejl.

Hvilket selskab kører så med additiver på bilerne?

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-04-04 13:35

Henrik B. wrote:

> Hvilket selskab kører så med additiver på bilerne?

Ikke forstået.

Med "additiverne tilsættes imens man læsser produktet" opfattede jeg som
værende når man læssede produkterne på tankbilerne og ikke "læssede" det
på bilen.

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 12-04-04 12:26

> Du tager fejl.

Hvad med at skrive lidt mere, så man har en mulighed for at vurdere
kvaliteten af dit indlæg..?

--
/Jan W Nielsen - der nu sidder med foden "over hjertehøjde" efter en
løbetur, der endte med at foden brækkede om på en knold i skovbunden. Nu er

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 12-04-04 13:37

Jan W Nielsen wrote:

> Hvad med at skrive lidt mere, så man har en mulighed for at vurdere
> kvaliteten af dit indlæg..?

Visse selskaber sender færdigblandet "luksus benzin" (hvert selskab
deres produktnavn) ud til deres stationer, hvorimod andre selskaber
sender normal bf95 med tankbilen og så tilsætter den enkelte station
"luksus additiverne" til den normale bf95.

Fra : Henrik B.

Dato : 13-04-04 20:09

Fischer & Døssing wrote:
:: deres produktnavn) ud til deres stationer, hvorimod andre selskaber
:: sender normal bf95 med tankbilen og så tilsætter den enkelte station
:: "luksus additiverne" til den normale bf95.

Hmmm, hvem?

M.v.h.

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 13-04-04 20:28

Henrik B. wrote:

> Hmmm, hvem?

Ved ikke om min nuværende arbejdsgiver lytter med ...

Fra : Henrik B.

Dato : 13-04-04 21:15

Fischer & Døssing wrote:
::: Hmmm, hvem?
::
:: Ved ikke om min nuværende arbejdsgiver lytter med ...

Så smid en mail.

Herover i "det mørke", har jeg ikke kendskab til at en eller flere af
selskaberne benytter denne metode. Og jeg går op af dem til dagligt.

M.v.h.

Fra : Roberto Saldo

Dato : 09-04-04 07:48

Martin Sand. wrote:
> [...]
> vogntoget var uden aditiver (til de billige Uno-X stationer) og den gode
> kvalitet var til Hydro Texaco stationerne.

Alle de store kæder fører samme produkter.
Jeg tror ikke det kan betale sig at fuske på den måde du antyder.
Prisen er lavere hos Uno-X fordi stationerne er ubemandede.

Mvh
Roberto (der tanker hos Metax og Uno-X og sparer tid og penge)

Fra : Lars B Madsen

Dato : 09-04-04 10:29

Jeg har en onkel som sejlede med tankere og lignende, han siger at al
benzinen alligvel kommer samme sted fra.

--
Madsen - SZR 660

Fra : Brian

Dato : 09-04-04 11:05

Hejsa

Lars B Madsen skrev:
> Jeg har en onkel som sejlede med tankere og lignende, han siger at al
> benzinen alligvel kommer samme sted fra.

Jojo... men derfor kan ekstra additiver godt blive tilsat.

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 09-04-04 14:23

Lars B Madsen wrote:
:: Jeg har en onkel som sejlede med tankere og lignende, han siger at al
:: benzinen alligvel kommer samme sted fra.

Og nej. Noget kommer fra Nordsøen, noget fra Mellemøsten, noget fra Rusland
m.v.

M.v.h.

Fra : Martin Sand.

Dato : 09-04-04 20:42

Roberto Saldo wrote:
> Jeg tror ikke det kan betale sig at fuske på den måde du antyder.

Antyder jeg, at jeg vil fuske?? Jeg overvejede blot, om der var bedre at
tanke hos Hydro Texaco end hos Uno-X.
Jeg tror at du misforstod, at jeg havde til hensigt at tilsætte additiver
selv. Det har jeg ingen planer om.

MVH Martin

Fra : Brian

Dato : 09-04-04 22:38

Hejsa

Martin Sand. skrev:

> Antyder jeg, at jeg vil fuske??

Nej, at benzinselskaberne fusker.... hvilket nok også er det Roberto mener

Jeg kan heller ikke se at der er noget fusk i selv at tilsætte additiver,
det er jo
ens egen pengepung det går ud over :)

/Brian

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 22-04-04 21:24

On Fri, 9 Apr 2004 23:37:44 +0200, "Brian" <Nejtak@til.spam> wrote:

>Nej, at benzinselskaberne fusker.... hvilket nok også er det Roberto mener
>Jeg kan heller ikke se at der er noget fusk i selv at tilsætte additiver,
>det er jo ens egen pengepung det går ud over

Hos os er det en Hydro bil, der kommer med benzin til Uno-X tanken...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Brian

Dato : 22-04-04 22:19

Hejsa

Mogens Knudsen skrev:

> Hos os er det en Hydro bil, der kommer med benzin til Uno-X tanken...

Det er det samme på den Uno-X hvor jeg indimellem tanker.

Næste gang jeg ser ham chafutten fylde benzin i tankene, skal jeg da vist
have
spurgt til om der er forskel på den benzin han hælder i alm. blyfri 95
tanken,
og det saft han hælder i Nitro 3000 tanken

> /Mogens
> Biler fra @lfa til Omeg@

Smartass

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 22-04-04 23:23

Brian wrote:
[...]

Ja, der ER forskel.

M.v.h.

Fra : Henrik B.

Dato : 22-04-04 23:23

Mogens Knudsen wrote:
:: Hos os er det en Hydro bil, der kommer med benzin til Uno-X tanken...

Du mener en Skanol bil.

M.v.h.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 23-04-04 05:22

On Fri, 23 Apr 2004 00:23:04 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

>Du mener en Skanol bil.

www.logistik.horisontnet.dk/BLM/LH/LHNyheder.nsf/0/3CD037036DEE31AFC1256C6100349653?OpenDocument

Dén løsning er jo prøvet før - med en fælles olieleverance.
Tankvognen, der kommer her, har ikke FL på døren og er endvidere
overklistret med Hydronavn og -farver...

/Mogens
Biler fra @lfa til Omeg@

Fra : Henrik B.

Dato : 26-04-04 09:43

Mogens Knudsen wrote:
:: Dén løsning er jo prøvet før - med en fælles olieleverance.
:: Tankvognen, der kommer her, har ikke FL på døren og er endvidere
:: overklistret med Hydronavn og -farver...

Det er fordi den ikke er malet om endnu - eller er en vognmandsbil. HyTex
har ingen egne biler mere.

M.v.h.