kødben - afstressende ??
Fra : henrik hansen

Dato : 08-04-04 13:31

Da min Border-bandit, Mille, er en hund der har et højt stressniveau,
har jeg et spørgsmål.

Stresser hunden afnår den gnasker i kødben ?? - således at dette kan
buges som værktøj til at dæmpe stressen.

Ligeledes er jeg også interesseret i om der er nogle der kan anbefale
litteratur omkring hundemassage e.l., også til brug for afstressning
af hunden.

Mange hilsner

Henrik
Borderen Mille

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 08-04-04 15:47

henrik hansen wrote:
> Stresser hunden afnår den gnasker i kødben ?? - således at dette kan
> buges som værktøj til at dæmpe stressen.
Det afstresser ihvertfald mine hunde.

> Ligeledes er jeg også interesseret i om der er nogle der kan anbefale
> litteratur omkring hundemassage e.l., også til brug for afstressning
> af hunden.
Jeg har været på kursus i hundemassage hos Bente Iversen
(http://www.biodyr.dk/) det kan jeg varmt anbefale.

Hun har også en artikel om hundemassage.
http://www.biodyr.dk/Artikler/artikelnyraspekt.htm

Fra : Carina

Dato : 08-04-04 17:49

Hej Henrik

Iben fra hundechat er vist igang med at arrangere en hundemassagedag - hvis
det kunne have interesse

ellers er der en bog som hedder, Hundmassage & stretching af Kerstin Haase,
den kan fåes på www.canis.no

/Carina
www.aussies.dk

Fra : fam. Ager

Dato : 08-04-04 17:53

"henrik hansen" <hansehen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Ligeledes er jeg også interesseret i om der er nogle der kan anbefale
> litteratur omkring hundemassage e.l., også til brug for afstressning

Hundene skulle frigive et beroligende stof fra hjernen, når der tygges.....
siges der!!
og jeg synes også at det holder stik!!

marie

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 10-04-04 09:46

On 8 Apr 2004 05:31:14 -0700, hansehen@mail.tele.dk (henrik hansen)
wrote:

> [...]
>
>Ligeledes er jeg også interesseret i om der er nogle der kan anbefale
>litteratur omkring hundemassage e.l., også til brug for afstressning

masage ved jeg ikke meget om, men min hund er en ivrig
kødben/hudbenstygger, og hvis han ikke får lov til det så kan han let
blive stresset, da han skal bruge sine kæber, hver dag, da musklerne
skal holdes ved lige, han er en Staffordshire Bull Terrier og er
aldrig stresset men har måske lidt for meget energi nogle gange, og
når han tygger et godt hudben så kan han blive helt i trance og
skeløjet så det er helt klart afstressende/beroligende

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.