delte mapper
Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-04-04 09:31

Hejsa,

Jeg har to maskiner i et lille netværk. Der var jo en del delte mapper - og
nu har jeg så lånt den ene maskine ud ... den står nu på et kollegie og er
på kollegiets net. Er de delte mapper stadig delte? I givet fald - kan jeg
et eller andet "centralt" sted ophæve delingen, eller skal jeg ind i hver
enkelt mappe og fjerne et flueben?

ras

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 08-04-04 11:08

In article <m58dc.776$_b.151@news.get2net.dk>, rasmus[punktum]
carlsen@tdcadsl.dk says...

> på kollegiets net. Er de delte mapper stadig delte? I givet fald - kan jeg

Ja.

> et eller andet "centralt" sted ophæve delingen, eller skal jeg ind i hver
> enkelt mappe og fjerne et flueben?

Det kommer an på det OS der er på maskinen. Er det 2000/XP så er det
nok at lukke gæstekontoen.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : rasmus carlsen

Dato : 08-04-04 18:30

> Det kommer an på det OS der er på maskinen. Er det 2000/XP så er det
> nok at lukke gæstekontoen.

- det er xp/home ... hvordan lukker jeg gæstekontoen?

ras

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 09-04-04 10:48

In article <R_fdc.927$eG4.833@news.get2net.dk>, rasmus[punktum]
carlsen@tdcadsl.dk says...

> - det er xp/home ... hvordan lukker jeg gæstekontoen?

Jeg ved hvordan man gør i 2000. På at spørge i dk.edb.system.ms-windows

Fra : Michael Korsgaard

Dato : 09-04-04 11:53

"rasmus carlsen" <rasmus[punktum]carlsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> - det er xp/home ... hvordan lukker jeg gæstekontoen?

Den sletter du ganske enkelt via: Start / Kontrolpanel / Brugerkonti...
Men husk at du skal være logget på som administrator!

Er det bare ophævning af deling af drev/mappe vælger du egenskaber for denne
og fanebladet deling og fjerner fluebenet for deling...

/ Michael...