YO_YO hund
Fra : Aske

Dato : 08-04-04 09:01

I går så jeg een af slagsen blive ramt af en bil, ejeren stod ved
fortovskanten og ventede, mens hans Cairn Terrier, som var i yo yo snor
snusede rundt i et rosenbed 4 m. bag ham, utålmodig rykkede han i snoren og
sagde: kom så.. og hunden for lige forbi ham ud på kørebanen.
Lær dog din hund at den skal gå ved din side, når I går i traffikken, og
brug så rullesnoren, når det er tid til at lege.

Fra : Pwh

Dato : 08-04-04 09:25

Aske wrote:
> [...]
> Lær dog din hund at den skal gå ved din side, når I går i traffikken,
> og brug så rullesnoren, når det er tid til at lege.

Eller endnu bedre, lær din hund at gå ordenligt i trafikken uden snor
og brug kun almendelig line når det ar absolut nødvendigt.
Flexliner er i mine øjne noget skrammel som giver ejeren en falsk
tryghedsfornemmelse, de skal ikke bruges i almendelig trafik.

/Jens (der meget sjældent binder sin hund til sig)

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 08-04-04 16:08

Pwh wrote:
> Eller endnu bedre, lær din hund at gå ordenligt i trafikken uden snor
> og brug kun almendelig line når det ar absolut nødvendigt.
Helt uenig. For at have din hund løs i traffikken skal den du have 100% styr
på den, hele tiden. Det kan ikke lade sig gøre.
En dansk politi hund er blevet kørt ned fordi den smuttede over vejen mens
den var på job. Det viser at man aldrig kan være 100% sikker på sin hund.

En hund unden snor vil altid være mere usikker i trafikken en den samme hund
med snor.

> Flexliner er i mine øjne noget skrammel som giver ejeren en falsk
> tryghedsfornemmelse, de skal ikke bruges i almendelig trafik.
Igen, helt uenig. Hvis man er opmærksom kan man sagtens bruge en flexline i
traffikken.

Jeg tror ikke flexliner er mindst lige så trafik sikre som almindelige liner
(eller hunde unden snor).

Fra : Pwh

Dato : 08-04-04 16:53

> Helt uenig. For at have din hund løs i traffikken skal den du have
> 100% styr på den, hele tiden. Det kan ikke lade sig gøre.

Naturligvis ikke, det er jo et individ og ikke en maskine vi taler om
Men man kan nu komme ret tæt på de 100%, så er det jo op til en selv
om man kan leve med den sidste rest usikkerhed.

> En dansk politi hund er blevet kørt ned fordi den smuttede over vejen
> mens den var på job. Det viser at man aldrig kan være 100% sikker på
> sin hund.

Tja, shit happens. Men der er såmænd nok også historier hvor hundeejere
med deres hund i snor er vadet ud foran en bil. Mennesker er skam heller
ikke 100% trafiksikre.

> En hund unden snor vil altid være mere usikker i trafikken en den
> samme hund med snor.

Taler du nu også af erfaring, eller er det bare et postulat.
Jeg har da bemærket med min egen hund at han laller mere afsted
når jeg har ham i snor, end han gør når han er uden snor.
Det virker helt klart på mig som om at han mener at det er mit ansvar
når han er bundet til mig, så synes han åbenbart ikke at han skal tænke selv.

> Igen, helt uenig. Hvis man er opmærksom kan man sagtens bruge en
> flexline i traffikken.

Hvis du har rullet 3-4 meter line ud af din flex så har du ikke en skid styr
over din hund, den kan snildt rende ud på vejen. Det har jeg set så mange
gange at jeg ikke mangler beviser for den påstand.

> Jeg tror ikke flexliner er mindst lige så trafik sikre som
> almindelige liner (eller hunde unden snor).

Kun hvis den ikke er rullet mere ud end en alm snor er i længde.

/Jens

Fra : Tobias K. Tobiasen

Dato : 08-04-04 15:55

Aske wrote:

> [...]
> Lær dog din hund at den skal gå ved din side, når I går i traffikken, og
> brug så rullesnoren, når det er tid til at lege.
Hvad skete der med hunden?

Fra : Aske

Dato : 08-04-04 17:10

"Tobias K. Tobiasen" <news1@dont.remove.nospam.tobiasen.dk> skrev i en
meddelelse news:4075680d$0$287$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Hvad skete der med hunden?
> Masser af hyl og skrig men ingen blod, og lidt senere haltede den afsted
efter ejeren som havde travlt med at komme væk fra de mange tilskueres gode
råd.