Norton firawall / webwasher
Fra : per

Dato : 28-04-01 00:02

Hvem kan hjælpe mig. jeg har ikke en dyt forstand på firewall.

Er det normalt an man kan se ens IP adresse, selvom man kører med
firewall?

Jeg var inde på http://people.freenet.de/dirk-vfbfan/

og der kom det fint frem hvad min pc hed, men alle porte var stelts.
eller hvad det nu hedder.

Jeg troede at norton firewall skulle poppe op og antyde at der var
var et hul???

PH-BYG v/Per Hansen

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 28-04-01 00:30

On 28 apr 2001 per uttered some barely human sounds which I was able to
translate into <0vjpOsHrQY6hyJj0Nr5RnNVbprhg@4ax.com>:

>Er det normalt an man kan se ens IP adresse, selvom man kører med
>firewall?

Ja. Hvordan skulle servere ellers vide, hvor de skal sende de ønskede data
hen?

>Jeg var inde på http://people.freenet.de/dirk-vfbfan/
>
>og der kom det fint frem hvad min pc hed, men alle porte var stelts.
>eller hvad det nu hedder.

Er du helt sikker på, at den adresse er korrekt? Jeg kan kun se en fan-side
for VfB Leipzig.

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : per

Dato : 28-04-01 05:56

On 27 Apr 2001 23:29:30 GMT, spam_me_senseless@mail.dk (Lars Kyndi
Laursen) wrote:

>Ja. Hvordan skulle servere ellers vide, hvor de skal sende de ønskede data
>hen?

Jeg ved det ikke. Jeg har intet forstand på IP .

her er adressen
http://grc.com/

men hvordan kan den de navnet på min pc??

PH-BYG v/Per Hansen

Fra : Kent Friis

Dato : 28-04-01 08:59

Den Sat, 28 Apr 2001 06:56:11 +0200 skrev per:

>Jeg ved det ikke. Jeg har intet forstand på IP .

Din maskine connecter til deres ip-nummer, og beder om en web-side, som
så bliver sendt til dit IP-nummer. Man kan godt opgive falsk ip-nummer,
men så får man aldrig den side at se, som man bad om.

>men hvordan kan den de navnet på min pc??

Det kommer an på om det er DNS-navnet eller netbios-navnet (windows).

DNS-navnet fås ved at lave en reverse DNS lookup på ip-nummeret:

dig -x 127.0.0.1
nslookup 127.0.0.1

Det er noget din udbyders DNS-server sørger for, det kan du ikke ændre
med en firewall.

Hvis det derimod er netbios-navnet, er der noget der tyder på at port
137 er åben for omverdenen.

(en tredje mulighed er at browseren sender det, evt. via noget
javascript. Hvis du vil have sikkerhed, så er internet explorer nok det
første program der skal smides ud).

Mvh
Kent
--
http://www.celebrityshine.com/~kfr/ - sidste billede: garden.png

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-04-01 09:28

On Sat, 28 Apr 2001 01:02:20 +0200, per <phbyg@privat.dk> wrote:

> Er det normalt an man kan se ens IP adresse, selvom man kører med
> firewall?

Ja.

Hvis du sender et brev til Slagter Svend på Lyngby Hovedgade 19,
2800 Lyngby, hvordan skal han så sende dig et svar, hvis han ikke
har din adresse?

-A
--
http://www.hojmark.org/