Kan ikke få fælg af bilen
Fra : T. Hartung

Dato : 07-04-04 22:00

Skulle have mine alu-basser på min VW. Fik da også uden problemer skiftet
dem i venstre side - jubii nu videre til højre sidde - men men men - kunne
ikke få hverken for- eller baghjulet af. De sidder uhjælpelig fast. Har
forsøgt at banke, med rustfjerner, nokke og meget mere men lige lidt hjælper
det.

Nogen der har et fif som jeg kan bruge inden den ryger til dækcenteret på
lørdag?????

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 07-04-04 22:06

> Nogen der har et fif som jeg kan bruge inden den ryger til dækcenteret på
> lørdag?????

Du skal løsne boltene een omgang, hvorefter du kører forsigtigt frem med 10
km/t og banker bremsen i bund.

Hjælper det ikke, så gå lidt hårdere til væks eller drej forhjulene, mens du
gør det.

--
/Jan W Nielsen

Fra : T. Hartung

Dato : 07-04-04 22:19

> [...]
> km/t og banker bremsen i bund.
>
> Hjælper det ikke, så gå lidt hårdere til væks eller drej forhjulene, mens

Ja prøvede netop det du foreslår - men "kun" med håndbremsen trukket satte
den så gear for at får det berømte "knæk" men det kom bare ikke. Vil prøve i
morgen at gå mere "kontant" til værks!! Man bliver bare så irriteret når man
nu har bestemt at det skal være - hehe har nu 2 alu og 2 vinter på så er jeg
vel helgarderet ???

T. Hartung
VW Passat 1.8T - Hobby 545 TK
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Klaus G.

Dato : 07-04-04 22:58

> hehe har nu 2 alu og 2 vinter på så er jeg vel helgarderet ???

....til en dejlig bøde :)

--
Klaus G. / Seth-Enoch

2004spam@daydreamer.dk <---hvor meget spam kan den mon samle på ét år?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 07-04-04 23:59

On Wed, 07 Apr 2004 23:19:06 +0200, T. Hartung wrote:

> Ja prøvede netop det du foreslår - men "kun" med håndbremsen trukket
> satte den så gear for at får det berømte "knæk" men det kom bare ikke.
> Vil prøve i morgen at gå mere "kontant" til værks!! Man bliver bare så

Altså... når bilen er klodset (forsvarligt) op, så ind under den og
anret det mest velanlagte spark på indersiden.. hvis det ikke flyver af,
så må jeg be' om mine himmelblå

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : JBH

Dato : 08-04-04 08:30

"Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Altså... når bilen er klodset (forsvarligt) op, så ind under den og
> anret det mest velanlagte spark på indersiden.. hvis det ikke flyver af,
> så må jeg be' om mine himmelblå

Ja, det burde kunne gøre det, dog ville jeg ikke fjerne, men kun løsne
hjulboltene, så dæk/fælg ikke fløj ad h.til
mvh
JBH

Fra : Roberto Saldo

Dato : 08-04-04 08:40

JBH wrote:
> "Martin Johansen [6000]" <visit_my@website.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det burde kunne gøre det, dog ville jeg ikke fjerne, men kun løsne
> hjulboltene, så dæk/fælg ikke fløj ad h.til

Man kunne også søbe skidtet med rustløsner, vel at mærke uden at
pladre bremseskiven til, og så lade de trække natten over.

På den anden side BFH-metoden er jo nok den mest anvendte.

Mvh
Roberto

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-04 07:34

> Ja prøvede netop det du foreslår - men "kun" med håndbremsen trukket satte
> den så gear for at får det berømte "knæk" men det kom bare ikke. Vil prøve
> morgen at gå mere "kontant" til værks!!

Ja, gør det. Hvis du kun løsner boltene een omgang, så kan du bare "gå til
den".

> Man bliver bare så irriteret når man
> nu har bestemt at det skal være.

Jep - rigtigt irriteret

> hehe har nu 2 alu og 2 vinter på så er jeg
> vel helgarderet ???

ROFL

--
/Jan W Nielsen

Fra : T. Hartung

Dato : 08-04-04 09:14

> Ja, gør det. Hvis du kun løsner boltene een omgang, så kan du bare "gå til
> den".

SÅ er den i vinkel - 4 lækre alu-sutter på VW'en klar til sommerens nye
hastigheder ( + lidt ekstra)

Tak for tippet - også til de andre - og god påske til alle
--
mvh.

T. Hartung
VW Passat 1,8T - Hobby 545TK Prestige
www.sitecenter.dk/hartung

Fra : Jan W Nielsen

Dato : 08-04-04 16:18

> Tak for tippet - også til de andre - og god påske til alle

Lige over..!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 14-04-04 09:42

"T. Hartung" <T.Hartung@nospam.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nogen der har et fif som jeg kan bruge inden den ryger til dækcenteret på
> lørdag?????

Dejligt at se, at man ikke er den eneste med dét problem. Jeg brugte Jan W's
trick - virker fint.

/Peter