WinME og lav netværkshastighed
Fra : Lars Varming

Dato : 27-04-01 23:40

Jeg er koblet på internet via en LAN og det virker fint. Min maskine kører
Windows ME. Jeg kan fra internettet down- og uploade med max. hastighed
(450kb/s) uden problemer. Hvis jeg derimod prøver at up- eller downloade til
andre lokale maskiner i vores LAN netværk er hastigheden max. 70-80kb/s. Jeg
har haft en kammerat ovre hos mig med sin bærbare maskine der kører Win2K og
der er hastigheden omkring 7-800kb/s fra samme maskine som jeg down/uploader
fra/til. Jeg har selv en bærbar med WinME og den giver samme lave hastighed
som min stationære maskine lokalt. Jeg har tidligere kunne overføre lokalt
med høj hastighed, men pludselig er farten røget ned. Jeg har prøvet at
reformatere begge mine maskiner, men uden forskel. Min stationære har et
D-Link netkort og den bærbare et 3COM.

Hvad skal jeg gøre for at kunne køre med max. hastighed på det interne
netværk også ??? (Nej, forslaget om at hoppe over på Win2K er ikke godt
nok.... sorry....

Mvh.
Lars Varming

Fra : Frederik Uldall Brøn~

Dato : 28-04-01 12:59

Prøv at installere protokollen NetBeui på begge maskiner.

/Frederik