Hvad koster det at have en billig bil?
Fra : mikkel paulsen

Dato : 06-04-04 22:22

ohøj!
jeg er træt af at blive taget på min knallert!
jeg tjener ca 4000 efter skat hver måned og er selvføgeligt gym-elev,
men kan jeg købe en bil til fx. 10000-15000 og regne med den ikke
koster det vilde i reperationer forsikring osv. hvad ville i mene det
var realistisk for mig at købe en bil?
giv et bud på en billig god stabil bil, fuck om den er pisse grim og
rusten bare den kan holde syn.

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 06-04-04 22:35

mikkel paulsen skrev:

> [...]
> var realistisk for mig at købe en bil?
> giv et bud på en billig god stabil bil, fuck om den er pisse grim og

Det er meget svært at svare på, men regn med, at det nok koster de samme
10-15.000, som bilen koster, bare i faste udgifter pr. år. Hertil kommer
benzin, hvilket giver minimum 2000 pr. måned samlet set. Forsikringen er nok
den største "joker" og udgiftspost og kan jo svinge alt mellem 3000-30000
alt efter model, mærke eller forældre-løsningen. Med andre ord - det er
meget dyrt, hvis du har 4000 til dig selv hver måned, hvilket i øvrigt er
mere end mange, der er flyttet hjemmefra har ...

Vh

Morten

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 06-04-04 22:50

> [...]
> meget dyrt, hvis du har 4000 til dig selv hver måned, hvilket i øvrigt er
> mere end mange, der er flyttet hjemmefra har ...

Med en bil i nævnte beløbsramme, vil den største joker nok være udgiften til
reperation og vedligehold - og den bliver meget hurtigt ligeså stor som
selve bilen. En bil i den prisklasse skal man simpelthen kunne lave selv.

Forsikringen kan man i det mindste indhente tilbud på inden anskaffelsen.

MVH Klaus

Fra : Brian A.

Dato : 06-04-04 23:37

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> men kan jeg købe en bil til fx. 10000-15000 og regne med den ikke
> koster det vilde i reperationer forsikring osv. hvad ville i mene det

Hvis du bor "hjemme" og ikke har dyre vaner, såsom byture hver weekend, ofte
nyt (mærke)tøj, kæmpe telefon forbrug osv, så kan det godt lade sig gøre til
den løn... men husk at spare op til reparationer, også selvom det måske kan
være svært med så "få" penge...

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 06-04-04 23:17

Svaret må være en nysynet kadett?

Fra : Glenn [Odense]

Dato : 07-04-04 02:06

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev i en meddelelse
> Svaret må være en nysynet kadett?

Min Kadett koster mig ca. 350,- pr. mdr. + saft. Men jeg er også
elitebilist, du skal nok regne med noget mere hvis du er nystartet.

Glenn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-04-04 06:05

"Martin / Fårevejle" <jadahva@NEJhotmail.com> skrev :

>Svaret må være en nysynet kadett?

Jeg ville nu sige en Sierra ..... <grin>

- de er endnu nemmere at få fingrene i, og skal man bruge reservedele
er en hel bil til at få for skrotprisen (eller mindre - og man har
bjerge af stumper)

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 07-04-04 07:20

"jan@stevns.net" <mailto:jan@stevns.net> skrev i en meddelelse
"Re: Hvad koster det at have en billig bil?"

> - de er endnu nemmere at få fingrene i, og skal man bruge reservedele
> er en hel bil til at få for skrotprisen (eller mindre - og man har
> bjerge af stumper)

Men Murphy's lov tilsiger at lige præcis den stump man mangler ikke er der eller
er for slidt til at den kan bruges.

Er det ikke Biltema i Næstved, du plejer at frekventere?

Ebbe - der går i dækning nu

-- Sendt via http://www.autoatlas.dk - din bilguide (Fra IP:193.89.116.55)

Fra : Jimmi

Dato : 07-04-04 10:45

Uden at skulle kloge for meget i hvad der er god og hvad der er skidt
ang. biler, hvad med en fiat uno? hvis du kan finde en unden rust
så er de billige hele vejen også kører de lang på literen.

mvh jimmi

Fra : jan@stevns.net

Dato : 07-04-04 11:54

"Ebbe Kristensen" <ebbe@ekologic.dk> skrev :

>Er det ikke Biltema i Næstved, du plejer at frekventere?

Nope - jeg har ikke Sierra (mere), det er brormanden og tøserne, og
knægtene, og den øvrige familie

>Ebbe - der går i dækning nu

kig du bare frem ...

Fra : Poul Henrik Eliassen

Dato : 07-04-04 08:23

> Jeg ville nu sige en Sierra ..... <grin>

Så må jeg sige - en gammel Polo! Jeg var så heldig at støde på en gammel
Polo fra 87 og fik den for 2000,- Jeg kørte i den i godt 2 år og havde rep.
for ca 6000 i hele perioden. Den er hellere ikke så meget "teknik" i sådan
et dyr, så hvis man er vant til at rode i knallerter og andet mekanik, så
kan man kører meget billigt. Jeg solgte den for i øvrigt for 2000,- igen
efter godt 2 år!

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 07-04-04 09:21

Poul Henrik Eliassen wrote:
> Så må jeg sige - en gammel Polo!

Eller en Fiat Uno...

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : KASO

Dato : 07-04-04 09:25

"mikkel paulsen" skrev d. 06-04-04 22:22 dette indlæg :
> [...]
> var realistisk for mig at købe en bil?
> giv et bud på en billig god stabil bil, fuck om den er pisse grim og

Iflg. statistikken er Toyota Starlet bedste bud. Den kan fåes i
ovennævnte prisklasse, bruger ikke megen benzin og er iflg. statistikken
en af de mest driftssikre biler overhovedet. Samtidig burde den ikke
give store problemer med forsikringen. Største problem er rust - men det
gælder egentlig for alle biler i denne prisklasse. Sikkerhed er stort
set ikke eksisterende - men ifht. en knallert er den dog en forbedring.

http://www.kandu.dk/

Fra : Thomas

Dato : 07-04-04 09:55

"KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message

> Iflg. statistikken er Toyota Starlet bedste bud.

Men hvordan er det med reservedelpriser på en Toyota? Da jeg havde Mazda i
tidernes morgen kostede fx køler og kobling godt nok kassen.

Jeg vil foreslå en Uno, Kadett eller Polo. De er billige i dele HVIS noget
nu skulle gå i stykker

tjek fx reservelepriser på:
www.Krogslund.dk

og et lille hint. Man kan spare på meget når man har bil, men sørg nu for at
få en falkabbonnemt eller lignende. Det er billigt pr. måned og giver en
dejlig ro i sindet når man har en gammel slidt bil

Mvh

Thomas

Fra : KASO

Dato : 07-04-04 11:41

"Thomas" skrev d. 07-04-04 09:55 dette indlæg :

> "KASO" <KASO.news@kandu.dk> wrote in message

> Men hvordan er det med reservedelpriser på en Toyota? Da jeg havde
Mazda i
> tidernes morgen kostede fx køler og kobling godt nok kassen.

Mazda har også været slemme - men både de og Toyota skulle angiveligt
være kommet ned på et mere rimeligt niveau. Jeg har dog ingen erfaringer
her - jeg har aldrig haft en Toyota (eller Mazda for den sags skyld).

Man skal huske på at arbejdslønnen kommer oven i reservedelspriserne,
hvis man ikke kan klare det selv - og så er det vel bedst at reducere
antallet af reparationer (statistisk - praksis kan sagtens afvige
afhængig af standen af de aktuelle biler - og deres fortsatte
vedligeholdelse).

http://www.kandu.dk/

Fra : Rasmus

Dato : 07-04-04 17:07

> [...]
> være kommet ned på et mere rimeligt niveau. Jeg har dog ingen erfaringer
> her - jeg har aldrig haft en Toyota (eller Mazda for den sags skyld).

Uoriginale dele til min Mazda koster næsten det samme som originale dele
gjorde til min VW....

.....hvor finder man egentligt uoriginale reservedele til en gammel starlet?

mvh
Rasmus

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 08-04-04 00:05

On Wed, 07 Apr 2004 18:06:45 +0200, Rasmus wrote:

> ....hvor finder man egentligt uoriginale reservedele til en gammel
> starlet?

Det er ikke mange steder man finder et stort udvalg, og risikoen for, at
lige netop de stumper man mangler ikke er til, at skaffe er stor.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Rasmus

Dato : 06-04-04 22:43

"mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> var realistisk for mig at købe en bil?
> giv et bud på en billig god stabil bil, fuck om den er pisse grim og

Du skal medregne omkostninger til forsikring, vægtafgift, benzin og så self.
reperationer.

Check priserne på www.forsikringsluppen.dk men som nybegynder ligger det nok
på 7000 årligt for den billigste bil med ansvarsforsikring.

Omkostningerne ved min egen bil ligger på ca. 2000kr pr måned, jeg kører ca.
15.000km årligt og reperationer udføre jeg selv.

En Opel Corsa 1,0s fra midt firserne i nysynet stand burde kunne erhverves
for under 10.000kr, den er billig i reservedele, primitivt og derfor nem
selv at lave småreperationer på. Det er ikke verdens mest stabile bil, men
der er nok ikke ret mange biler med 20 år på bagen som er det.

mvh
Rasmus

Fra : Henning

Dato : 07-04-04 17:29

On 6 Apr 2004 14:22:27 -0700, mikkel_paulsen@hotmail.com (mikkel
paulsen) wrote:

> [...]
>men kan jeg købe en bil til fx. 10000-15000 og regne med den ikke
>koster det vilde i reperationer forsikring osv. hvad ville i mene det

Det klassiske svar - skal du regne på det, har du ikke råd

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : mikkel paulsen

Dato : 07-04-04 22:14

Henning <nomail@all.invalid> wrote in message news:<62b870529oq08um9p75pbheb87hag20g5d@4ax.com>...

> Det klassiske svar - skal du regne på det, har du ikke råd
>

> Henning
> hsb@(fjernes)image.dk

hehe nej sikkert ikke! ej jeg tror jeg gør som min bror, jeg køber en
motorcykel til 25000 og 8000 for kørekortet. den er billig i rep og så
falder sådan en heller ikke ret meget i pris! vel noget i stil med 50
øre pr km sådan ca.. any way tak for hjælpen

Fra : Thomas

Dato : 07-04-04 22:56

> [...]

> falder sådan en heller ikke ret meget i pris! vel noget i stil med 50
> øre pr km sådan ca.. any way tak for hjælpen

Hvad er det lige for en cykel han har, siden den er billig i rep. ?

Mvh

Thomas

Fra : mikkel paulsen

Dato : 08-04-04 21:32

"Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message news:<VN_cc.138107$jf4.7317768@news000.worldonline.dk>...
> "mikkel paulsen" <mikkel_paulsen@hotmail.com> wrote in message

> Hvad er det lige for en cykel han har, siden den er billig i rep. ?
>

> Mvh
>
> Thomas

Suzuki GSX 750 fra 86 tror jeg nok, det er ikke den med fuldkåbe.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 08-04-04 08:24

mikkel paulsen wrote:
> [...]
> falder sådan en heller ikke ret meget i pris! vel noget i stil med 50
> øre pr km sådan ca.. any way tak for hjælpen

UUUUUUUUUUUUUDD.
Dette er dk.fritid.bil... Ikke MC...

Vi er heldigvis alle forskellige... Begge mine brødre har MC.
Jeg ville aldrig (nøjes) med en MC.

Hvis jeg stod i din situation ville jeg vælge en Fiat Uno. Den skaffer dig
tørvejr og du kan køre i den om vinteren...

--
Mvh. Morten Fruergaard