motivation
Fra : Michael Vittrup

Dato : 06-04-04 21:30

Fra : Ralph

Dato : 06-04-04 21:47

"Michael Vittrup" <vittrup@ima.auc.dk> skrev i en meddelelse > Hva' gør I,
når den fornemmelse af "ligegyldighed" for jeres instrumenter
> og tidligere lidenskab rammer jer? Gør I overhovedet noget? Jeg vil være
> ked af at tabe alting på gulvet, det kan jeg godt se, men jeg kan ikke
> rigtig tage mig sammen .. ?

Kender det, kender det, jeg spillede meget fra jeg var 9-13, så holdt jeg en
pause, begyndte igen da jeg så at pigerne syntes det var smart at jeg kunne
spille(16-21), flyttede i en lille lejlighed (jeg spiller klaver) mødte min
kone, flyttede i en anden lejlighed, købte hus, begyndte igen et par år,
især lækkert at spille for ens børn. Har været on and off mange gange,
rigtigt mange gange, men man vender tilbage bare rolig.
Mød nogen ligesindede, lej en garage og få det som en fast hobby, lyder
meget skemalagt, men det er en gang imellem det der skal til.

--
venligst
Ralph

Fra : Mikael S.

Dato : 07-04-04 15:40

Ralph wrote:

> [...]
> Mød nogen ligesindede, lej en garage og få det som en fast hobby, lyder
> meget skemalagt, men det er en gang imellem det der skal til.

Jeg tror det er vigtigt at man husker på hvad der er ens inspiration.
Hvad var det der fik en til at starte ? Hvad er det der får en til at
nyde at spille et instrument? Hvilke følelser eller energi?

Mister man ikke den, så er det måske bare et spørgsmål om at hive
inspirationen frem igen og lade sig forføre.

Mikael

Fra : David Rasmussen

Dato : 07-04-04 15:43

Michael Vittrup wrote:
> [...]
> såvel som en spansk. Jeg plejer ikke at have problemer med at sidde foran
> fjernsynet og småspille, eller mens maden bliver færdig, eller .. ja, I
> kender det..
>
> ..men, her i den sidste periode har jeg ikke rigtig haft
> lyst/motivation/overskud til at gribe fat i dem igen. De hænger bare der
> på væggen, og kigger ned på mig..
>
> Hva' gør I, når den fornemmelse af "ligegyldighed" for jeres instrumenter
> og tidligere lidenskab rammer jer? Gør I overhovedet noget? Jeg vil være
> ked af at tabe alting på gulvet, det kan jeg godt se, men jeg kan ikke

Nogen gange er det en god idé med musikalsk faste. Lad være med at
spille eller høre musik i en uge eller to.
En anden metode er at skifte genre fuldstændigt. Hvis du er vant til at
spille og høre hård rock, så tag hul på jazz etc.

/David