MB 500E W124 som Taxa ?
Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 16:18

I går kørte jeg bagved en Taxa, det var en Mercedes W124, og enten var det
en ægte 500E eller en "hjemmelavet".
Det var ikke en lokal taxa (Roskilde), men jeg nåede desværre ikke at se
hvor den var fra, men den kørte på motorvejen i retning mod København, og da
der ikke var nogen passagerer med, kunne den jo være på vej hjemad ?

Nogen der kender til den eller har set den ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 18:36

On Tue, 6 Apr 2004 17:18:29 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

> [...]
>der ikke var nogen passagerer med, kunne den jo være på vej hjemad ?
>Nogen der kender til den eller har set den ?

Næh, men da bilmodellen var ny, købte den lokale taxavognmand i
Ringkøbing en 500E, som samlede støv hos MB - Bent Pedersen i Esbjerg.
Jeg talte på et tidspunkt med vognmanden (traf ham i en pølsevogn), og
han nævnte, at den var totalt uegnet som taxa. Alt for hurtig og
umulige at overlade til en chauffør. Bilen blev efter 2 år solgt til
en vognmand i Varde...

Bilens pris på DK-plader var 1.690.000 mill kr (først i 90'erne),
hvorfor den ikke kunne sælges i Esbjerg. Jeg kender een af sælgerne.

/Mogens

Fra : Reino Andersen

Dato : 06-04-04 18:48

Mogens Knudsen skrev:

> Bilens pris på DK-plader var 1.690.000 mill kr

Det var godt nok mange penge

--
Reino

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 19:02

On Tue, 6 Apr 2004 19:48:14 +0200, "Reino Andersen" <abc@def.gh>
wrote:

>Det var godt nok mange penge

Det var helt vildt - prøv at regne om i nutidens kroner. Derfor kunne
de heller ikke sælge bilen - ingen vestjyde binder så mange penge i en
bil, der ligner en taxa (forskærmene er udbyggede, og bilen har større
sporvidde, men hvem ser lige det...)

Nååååååååååååååååååååååhhhhh -> 1.600.000 kr

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 19:37

Mogens Knudsen wrote:

> [...]
> han nævnte, at den var totalt uegnet som taxa. Alt for hurtig og
> umulige at overlade til en chauffør. Bilen blev efter 2 år solgt til

Den historie tror jeg godt jeg har hørt noget om engang.

> Bilens pris på DK-plader var 1.690.000 mill kr (først i 90'erne),
> hvorfor den ikke kunne sælges i Esbjerg.

Eller ret mange andre steder for den sags skyld

Det der først lige fangede mig, var at det var en W124 med Taxa skilt på
taget, efterhånden en sjældenhed.
Derefter (da jeg kom lidt nærmere på) lagde jeg mærke til de brede hjul samt
udbyggede skærme.
Bilen havde også et hængertræk på (var der ikke noget om at det ikke kunne
fås til 500E ?), med el-stik også, og det må en Taxa jo ikke have.
Da jeg kom hjem, tjekkede jeg lige reg. nummeret på
http://147.29.112.249/discoverer6i/synsrapport, og der viste den følgende
fejl:

7 9 07 forureningsniveau for højt
8 9 06 tågeforlygte(r) virker ikke
9 9 08 bærekugle(r) i forhjulsophæng, slør for stor(t)
10 9 10 Tilkobling gøres ubrugelig.
11 9 05 parkeringsbremse, bremsekraft utilstrækkelig(e)
12 10 BREMSEKONTROL
13 12 Driftbremse : i orden
14 14 MILJØKONTROL
15 15 Forureningsniveau : for højt

Hængertrækket er i hvert fald ikke lovligt endnu, og synet var den
23/2-2004.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 19:41

On Tue, 6 Apr 2004 20:37:11 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Den historie tror jeg godt jeg har hørt noget om engang.

Jow, jow :)

> [...]
> 14 14 MILJØKONTROL
> 15 15 Forureningsniveau : for højt
>Hængertrækket er i hvert fald ikke lovligt endnu, og synet var den

Sølv?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 19:46

Mogens Knudsen wrote:

> Sølv?

Koks-grå.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 19:50

On Tue, 6 Apr 2004 20:46:08 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Koks-grå.

OK - det var en 500E og ikke en E500?
Hvilket selskab?

/Mogens

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 19:50

On Tue, 06 Apr 2004 20:49:31 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Hvilket selskab?

Åh, det så du jo ikke...

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 19:54

Mogens Knudsen wrote:

> OK - det var en 500E og ikke en E500?

Der stod ikke noget bag på den.

Ved du i øvrigt hvad "Taumittel sprühanlage" betyder ?
Tau - er det ikke noget med enten et tov eller noget dug ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 19:57

On Tue, 6 Apr 2004 20:53:46 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>Ved du i øvrigt hvad "Taumittel sprühanlage" betyder ?
>Tau - er det ikke noget med enten et tov eller noget dug ?

Nix - det betyder "tø". Auftauen betyder at afrimme eller optø.
Hvorledes stod det nævnt? (sætning)

/Mogens

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 20:03

Mogens Knudsen <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> skrev :

>Nix - det betyder "tø". Auftauen betyder at afrimme eller optø.
>Hvorledes stod det nævnt? (sætning)

måske så avanceret at der ligefrem er en beholder til afisningsmiddel
?

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 20:07

jan@stevns.net wrote:

> måske så avanceret at der ligefrem er en beholder til afisningsmiddel
> ?

Det var nu skiltning langs med motorvejen.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 20:04

Mogens Knudsen wrote:

> Nix - det betyder "tø". Auftauen betyder at afrimme eller optø.

Det var også min første tanke.

> Hvorledes stod det nævnt? (sætning)

Jeg har lige postet et billede af et skilt, som stod på motorvejen (flere
steder) i Tyskland i det lidt mere kuperede terræng.
I forbindelse med skiltningen, var der sat slanger op på autoværnet i den
angivne længde, så du har nok ret i at det er en slags tø-middel der bliver
sprøjtet på kørebanen.
Jeg synes bare aldrig at jeg har set den slags slags skilte/slanger før.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 20:07

On Tue, 6 Apr 2004 21:03:41 +0200, "Per Beer Hansen"

En metode:
www.boschung.com/prod02D.htm

Fik I hentet et par biler?

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 20:10

Mogens Knudsen wrote:

> En metode:
> www.boschung.com/prod02D.htm

OK, så fik vi opklaret det

> Fik I hentet et par biler?

Kun én, de andre var i for ringe stand ifh priserne.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 06-04-04 20:12

On Tue, 6 Apr 2004 21:09:47 +0200, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> wrote:

>OK, så fik vi opklaret det

Det er lidt samme princip, som vi kender det fra det danske vejvæsen,
hvor man tilsætter vand ifm. saltspredning. Det giver en bedre
rydning, fordi saltet bliver liggende (ift. tørsaltning)

>Kun én, de andre var i for ringe stand ifh priserne.

Shit - broderens?
(frem i lyset med det

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 20:18

Mogens Knudsen wrote:

> Shit - broderens?

Nope, det var slet ikke til ham, han har ikke fundet lige dén bil han vil
have endnu, så han tager det ganske roligt.
Han har iøvrigt flere andre biler at køre i, i forvejen, så han lider ingen
nød

> (frem i lyset med det

Vi fik "kun" en 190E med os hjem på traileren, så der er ikke så meget
"historie" i det, andet end at det blev en laaaaang dag

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mathias

Dato : 07-04-04 09:11

Per Beer Hansen wrote:

> Det der først lige fangede mig, var at det var en W124 med Taxa skilt
> på taget, efterhånden en sjældenhed.

Tjah, her i Århus og omegn kører der da mindst en 3-4 stykker W124 rundt som
Taxa...

-Mathias

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 15:35

"Per Beer Hansen" skrev

> Hængertrækket er i hvert fald ikke lovligt endnu, og synet var den
> 23/2-2004.

Jowjow.... Loven siger, at en hyrevogn skal kunne medbringe en cykel... Og
det nemmeste cykelstativ er et af dem til at klappe på trækket. For år
tilbage måtte trækket ganske rigtigt ikke have strøm til, men da det blev
indført med påkrævet lygtebom + ekstra nummerplade, måtte man lave den regel
om. Så træk på en hyrebil er ganske lovligt, osse med strømstik

VenHils
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 11-04-04 15:16

Peter Juul wrote:

> [...]
> til, men da det blev indført med påkrævet lygtebom + ekstra
> nummerplade, måtte man lave den regel om. Så træk på en hyrebil er

Ja men kun hvis selve krogen så er gjort "ubrugelig" til alt andet end et
cykelstativ.
Dette kan f.eks. gøres ved at svejse cykelstativets fastspændingsskruer fast
efter montering på krogen.
Der må ikke være et fuldt funktionsdygtigt træk/elstik på en Taxa, hvilket
også kan ses på den mangelliste jeg postede for den nævnte Taxa.
"10 9 10 Tilkobling gøres ubrugelig."
Og som er fra den 23/2 - 2004.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Monsieur

Dato : 11-04-04 16:21

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMwebspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

Korrektion 2 cykler eller en barnevogn, eller en knallert........

Det siger regulativerne i Odense Kommune

Mvh

Jens

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 15:20

"Monsieur" skrev

> Korrektion 2 cykler eller en barnevogn, eller en knallert........
>
> Det siger regulativerne i Odense Kommune

I Aalborg, hvor jeg kører, kan vi nøjes med en enkelt cykel. Nogle vil
godt have 2 med. Barnevogn siger sig selv, men jeg har nu aldrig kørt i en
bil, der ikke kunne tage så'n en svend med i grisekassen.....

Knallert er valgfrit, men jeg vil nu nødigt have sådan een hængende
bagpå....

VenHils
Peter

Fra : Ukendt

Dato : 12-04-04 15:23

"Per Beer Hansen" skrev

> [...]
hvilket
> også kan ses på den mangelliste jeg postede for den nævnte Taxa.

Vi har nu flere biler kørende, hvor man, hvis man vil, snildt kan hægte en
trailer på krogen. Og de biler bliver da synet hvert år uden anmærkninger
desangående.
Men der er også de der, som du skriver, har svejset boltene sammen med
resten af cykelstativet, så det ikke kan tages af trækket.

VenHils
Peter

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-04-04 21:05

Peter Juul wrote:

> Vi har nu flere biler kørende, hvor man, hvis man vil, snildt kan
> hægte en trailer på krogen. Og de biler bliver da synet hvert år uden
> anmærkninger desangående.

Er der så også et brugbart el-stik ?

> Men der er også de der, som du skriver, har svejset boltene sammen
> med resten af cykelstativet, så det ikke kan tages af trækket.

Jeps, det er den mest "alm" procedure.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Ukendt

Dato : 14-04-04 19:55

"Per Beer Hansen" skrev

> Er der så også et brugbart el-stik ?

Jowjow.... man kan sætte et almindeligt trailerstik i - Vi skal jo kunne
sætte en lygtebom på, hvis loven skal følges..

VenHils
Peter (som ikke har problemet i Transkidten... Op med bagdøre, ned med
lift, ind i grisekassen med cykel og vice versa.... Bortset fra det gi'r den
nok bøvl... )

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-04-04 22:36

Peter Juul wrote:
> "Per Beer Hansen" skrev

> Jowjow.... man kan sætte et almindeligt trailerstik i -

Hmm, så tror jeg mere at det skyldes at synsmanden har overset træktøjet.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 13-04-04 13:01

On Sun, 11 Apr 2004 16:15:52 +0200, "Per Beer Hansen"
> [...]

>Der må ikke være et fuldt funktionsdygtigt træk/elstik på en Taxa, hvilket
>også kan ses på den mangelliste jeg postede for den nævnte Taxa.

Mystisk - jeg har da set en taxa med trailer (madvogn)

/Mogens

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 13-04-04 21:06

Mogens Knudsen wrote:

> Mystisk - jeg har da set en taxa med trailer (madvogn)

Jeg ved ikke om der gives specielle dispensationer eller lignende i nogle
tilfælde ?

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Freeliner

Dato : 08-04-04 18:43

> [...]

> der ikke var nogen passagerer med, kunne den jo være på vej hjemad ?
>
> Nogen der kender til den eller har set den ?

Godt nok lidt sendt ude... men ... det er en køge taxa og en ægte 500E, så
vidt jeg ved er det far og søn der køre den..

--
Freeliner