bankelyde ved drejning
Fra : Simon

Dato : 06-04-04 10:22

Hej Fordejere

Problem: Min Ford Escort fra ´96 er begyndt at sige underligt når jeg
svinger. Noget i retning af dok-dok-dok-dok. Ved ligeudkørsel er der intet.
Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og er det dyrt
at får lavet

Venter spændt på svar
Hilsen Simon

Fra : bme

Dato : 06-04-04 10:28

> Problem: Min Ford Escort fra ´96 er begyndt at sige underligt når jeg
> svinger. Noget i retning af dok-dok-dok-dok. Ved ligeudkørsel er der
intet.

Hvis lyden tiltager når du giver gas, samtidig med at du drejer, er det
højst sandsynligt det yderste led i din(e) trækaksler der er gået til.

> Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og er det dyrt
> at får lavet

Hvis det er en bærebøsning eller kugle burde lyden være der altid. Servoen
kan vist godt frikendes med det samme.

/bo
som godt nok ikke er ford-ejer men blander sig alligevel

Fra : Claus Smith

Dato : 06-04-04 11:14

Defekt knokkelled må vist være et godt svar på dit spørgsmål.

Claus

Fra : Peter Schroeder

Dato : 06-04-04 13:10

"Simon" skrev
> [...]
> Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og er det dyrt

Løse hjulbolte?

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Hans L. Jørgensen

Dato : 06-04-04 21:03

"Peter Schroeder" <petersch@vip.cybercity.invalid> skrev i en meddelelse

> Løse hjulbolte?

Men - bare rolig det holder snart op igen;-/

--
Hans L. Jørgensen
8660 Skanderborg

Fra : Søren Christensen

Dato : 06-04-04 15:19

"Simon" <sivi@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
intet.
> Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og er det dyrt

Knokkelleddet... Fik lavet noget tilsvarende for 1 år siden på min.

Venligst

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 06-04-04 15:55

Simon wrote:
> [...]
> svinger. Noget i retning af dok-dok-dok-dok. Ved ligeudkørsel er der
> intet. Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og

Som alle de andre, vil jeg også gætte på at det er et knokkeled, der synger
på sidste vers.
De koster vist i omegnen af en lille tusse pr. stk. hos f.eks. onkel Høyer,
og er ret nemme at skifte, så hvis du selv har prøvet at skrue lidt på en
bil, så kan du sagtens gøre det selv.

Per
www.perbeer.ninja.dk

Fra : Simon

Dato : 06-04-04 16:49

Tak for svarene allesammen. Jeg må se på det "knokkelled" (hvis det virkelig
hedder det).

Hilsen Simon

Simon <sivi@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c4tsr5$11hm$1@news.cybercity.dk...

Fra : jan@stevns.net

Dato : 06-04-04 17:09

"Simon" <sivi@email.dk> skrev :

>Tak for svarene allesammen. Jeg må se på det "knokkelled" (hvis det virkelig
>hedder det).

det kaldes det oftest - nok fordi det korrekte ord, "constant velocity
joint" ikke er nemt at huske :)

(det er en klassisk fejl)

Fra : Jacob

Dato : 06-04-04 18:37

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

> det kaldes det oftest - nok fordi det korrekte ord, "constant velocity
> joint" ikke er nemt at huske :)

Drivakselled er det danke ord

Fra : Ukendt

Dato : 06-04-04 20:50

> [...]
intet.
> Hvad kan det skyldes. Er det bærearmene eller måske servoen og er det dyrt

Hvis ellers den ligner mondeo lidt i opbygning så vil jeg nu mere holde på
løse hjulbolte eller bøsninger der har løsnet sig i vulkaniseringen eller
som det sidste at det er styrekuglerne.

--
Tom