Skærme
Fijala 3554
Viewsonic VP201s - modelnummer?
Fra : Henrik Ax

Dato : 05-04-04 16:51

Er der nogen der kender til modelnummeret på VP201s med det nye panel (som i
Dell FP2001)?

Jeg har en VP201s stående med modelnummer:
VLCDS26064-4W
Udfra produktionsdatoen September 2003 vil jeg tro at den er med det gamle
panel.

Er det rigtigt forstået at det gamle panel er rated til 25ms hvorimod det
nye er 16ms?

mvh Henrik

Fra : Kjeld Christensen

Dato : 05-04-04 18:17

Hej Henrik

Jeg har netop i dag købt samme skærm og med samme modelnummer så jeg håber
da det er det nye panel.

Fra : Henrik Ax

Dato : 05-04-04 22:02

"Kjeld Christensen" <kjeld.c@se.dk> wrote in message

> Jeg har netop i dag købt samme skærm og med samme modelnummer så jeg håber
> da det er det nye panel.

Jeg håber sandelig også at det er det nye panel, men jeg er i tvivl bla.
pga.et tidligere indlæg hvor Dr. Ralph skriver:
<snip>
Jeg var selv ved at købe 2 stk. Viewsonic Vp201s, men da jeg for det første
erfarer, at man overhovedet ikke kan kende forskel på Vp201s med gammelt 25
ms panel og Vp201s med nyt 16 ms panel
</snip>
og
<snip>
Jeg har dårlig læst om èn, der ejer Vp201s med det nye panel i - produceret
efter november 2003.
</snip>

Jeg oplever også betydeligt slør i freeware spillet DX-Ball
(http://www.magicwandsoft.com/games/dxball/)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 06-04-04 00:19

> Er der nogen der kender til modelnummeret på VP201s med det nye panel (som i
> Dell FP2001)?

Jeg vil gætte på, at din skærm indeholder det gamle 25ms panel, da den er
lavet før november 2003.
Jeg fik dette at vide fra en dame på viewsonic Danmarks kontor.
Prøv at kontakte Viewsonic for at få dette ekstakt at vide.
Opgiv det præcise produktions nummer og forlang en ny, hvis det viser sig
at holde stik at der er tale om en gammel model.

Flere inet shops ligger inde med gamle modeller af Vp201s, de vil af med.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Henrik Ax

Dato : 06-04-04 10:27

"Dr.Ralph" wrote in message
> Jeg vil gætte på, at din skærm indeholder det gamle 25ms panel, da den er
> lavet før november 2003.
> Prøv at kontakte Viewsonic for at få dette ekstakt at vide.

Mange tak for oplysningen.
Jeg kontaktede Viewsonic og fik bekræftet at skærmen indeholdt det gamle
panel.
Tilsyneladende kan paneltypen ikke udledes af modelnummeret. Viewsonic
skulle bruge serienummeret for at se om det var det gamle eller nye panel.
Nu går turen tilbage til butikken for at få byttet skærmen til den nyere
model.

Apropos fødderne/stativ på skærmen, så må jeg give dig ret i at det ikke er
specielt kønt.
Derimod fungerer det rigtigt godt mht justering af skærmen. Det er muligt at
hæve/sænke, dreje(horisontalt og vertikalt) og rotere (pivot).

mvh Henrik

Fra : Flemming Joensson

Dato : 06-04-04 21:23

"Henrik Ax" <nospam@nospam.invalid> wrote in

> Tilsyneladende kan paneltypen ikke udledes af modelnummeret. Viewsonic
> skulle bruge serienummeret for at se om det var det gamle eller nye
> panel.

Det er godt nok træls - fik du noget at vide om det var serier af
serienumre eller skulle de have det specifikke serienummer hver gang for at
afgøre om det var det nye eller gamle panel?

Mvh.
Flemming

Fra : Henrik Ax

Dato : 07-04-04 00:04

"Flemming Joensson" <flemming@fjerndette.joensson.org> wrote in message
> [...]
at
> afgøre om det var det nye eller gamle panel?

Nej, jeg fik ikke noget at vide om hvordan man udfra serienummeret kan
udlede paneltypen.
En venlig dame hos Viewsonic DK fik skærmens serienummer, hvorefter hun
kontaktede Viewsonic UK for at høre om det var det nye eller gamle panel.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 07-04-04 10:38

> Det er godt nok træls - fik du noget at vide om det var serier af
> serienumre eller skulle de have det specifikke serienummer hver gang for at
> afgøre om det var det nye eller gamle panel?

Jeg har selv tlt med hende damen på viewsonic, da jeg selv overvejde 2 stk.
Vp201s, og hun fotalte, at jeg skulle give hende hele serienummeret, og hun
kunne så fortælle om der er tale om nyt eller gammelt paneltype.

Så man skal sgu selv ned hos forhandleren ellr have ham i røret og få at
vide, hvad serienummeret er, før man køber.

Tænk lige på, at alle gerne vil af med de gamle panelere først - og går den
så går den.
Viewsonic har virkelig skudt dig selv i forden her - måske kan de narre
flertalet, men blandt os, der virkelig går op i tingene, der har de mistet
minimum èn mulig trofast kunde, nemlig mig.

Jeg rører ikke ved LG eller Viewsonic igen før jeg er meget sikker på, at
få det, jeg bestiller.

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph