Ekstra antenne på bærbars trådløse netkort
Fra : Claus Hegelund Skaar~

Dato : 05-04-04 15:03

Mit trådløse netværk virker sådan set fint. Jeg har god forbindelse til
nærmeste AP, der sørger for at jeg kan gå på nettet fra min bærbare. Jeg
kender dog én længere oppe i byen, hvis trådløse netværk jeg gerne vil på.
Når jeg holder min bærbare i strakt arm ud af vinduet, kan den lige hive
signalet hjem. Det er bare ikke så fandens praktisk Kan jeg forstærke
signalet på en måde? Problemet er, at mit netkort er et mini-pci kort, der
er sat til en indbygget antenne. Mon ikke man kan lave noget fusk med en
ekstern antenne alligevel? Den behøver ikke at forstærke voldsomt meget. Jeg
tror kun lige den mangler "det sidste" i at kunne hive et signal hjem.

Forslag?

mvh Claus

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 05-04-04 15:35

"Claus Hegelund Skaarup" <skaarup75na@yahoo.dk> wrote:

> Problemet er, at mit netkort er et mini-pci kort, der
> er sat til en indbygget antenne. Mon ikke man kan lave noget fusk med en
> ekstern antenne alligevel?

Mini-pci kort er vældig praktiske, men de er vanskelige at forsyne med ekstern antenne - Mon ikke løsningen er et extra trådløst
usb-kort. De koster ikke alverden og kan placeres næsten hvor det skal være...

Helt trådløst bli'r det sæ'følig ikke, men det er dog noget bekvemmere end at holde maskinen i strakt arm ud af vinduet

<mlr>