Anbefalinger til ca. 40-50.000
Fra : CNS

Dato : 05-04-04 10:07

Hejsa,

Er gået lidt væk fra tanken om en større bil, og leder nu efter en bil i
prisklassen 40-50.000,- (ved køb hos forhandler) - krav til bilen er:
* nysynet
* kørt under 150.000 - meget gerne nede omkr. de 100.000
* helst fra 1994 og fremefter
* Fra mellem-klassen og "opefter" - altså ingen helt små bybiler, da jeg
skal køre en del på motorvej (altså minimum en 1.6'er - men helst ikke
højere end 1.8)

hehe... ja, det var jo en del krav - motor-størrelsen skal jo selvfølgelig
være tilpasset bilen, så der ikke sidder en 1.6 motor i en tung vogn..

Jeg har bl.a. kigget lidt rundt på nettet - og måske en Opel Astra 1.6 16v á
la denne kan opfylde mit behov?
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=309900383&page=1

- jeg vil gerne høre fra andre med oplevelser i denne prisklasse - er der
nogen bestemte biler jeg skal kigge nærmere på, og nogen, jeg skal gå langt
udenom.. - og hvorfor?

Christian

(Ved henvendelse pr. e-mail, erstat DASH med bindestreg.)

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 10:24

"CNS" skrev

> [...]
> * Fra mellem-klassen og "opefter" - altså ingen helt små bybiler, da jeg
> skal køre en del på motorvej (altså minimum en 1.6'er - men helst ikke

Jeg ville gå efter en Citroën ZX eller Xantia. Begge er næsten 100 % fri
for rust, og er glimrende langtursbiler, og kan fås med de nævnte kilometer
til fornuftige priser.

Astraerne har tendens til "røde myreangreb", plus det sædvanlige bøvl med
tandremme, der knækker.

Alternativt, kunne en japaner osse være et okay bud, fx. Corolla eller
Mazda 323.

VenHils
Peter

Fra : CNS

Dato : 05-04-04 11:48

"Peter Juul" <juuls(snabela)stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville gå efter en Citroën ZX eller Xantia. Begge er næsten 100 % fri
> for rust, og er glimrende langtursbiler, og kan fås med de nævnte
kilometer
> til fornuftige priser.

Jeg synes jeg er blevet advaret ret kraftigt imod Citröen - især Xantiaen
fra disse årgange skulle have en stor bunke problemer - især hydrauliken,
som skal skiftes i tide og utide.. eller er det bare Citröen-hadere der har
det sådan? ;) Iøvrigt har jeg før haft kig på Xantia'er, men er gået væk fra
det igen efter utallige advarsler... da det er en ret lækker bil til ingen
penge... måske fordi mange af dem har kørt som firmabiler?

/Christian

Fra : Mureren

Dato : 05-04-04 13:57

> [...]
> det igen efter utallige advarsler... da det er en ret lækker bil til ingen
> penge... måske fordi mange af dem har kørt som firmabiler?

Kig på Peugeot 306'eren så...

Mvh.
Mureren
(der selv har kørt +220.000 i sådan en, og var meget glad for den!)

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-04 13:59

"Mureren" <mureren_tag_det_væk_@mail.tele.dk> wrote in message
Xantiaen
> har
> fra
>
> Kig på Peugeot 306'eren så...

306 og Xsara1 er 90 % ens. Der er kun design til forskel, og på det punkt er
Xsara'en helt klart faldet bedst ud.
Xsara2 er foran 306, men bagefter 307.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 19:53

"CNS" skrev

> [...]
hydrauliken,
> som skal skiftes i tide og utide.. eller er det bare Citröen-hadere der

Det kunne noget tyde på. Xantia har i modsætning til BX ingen problemer
med hydraulikken. Jeg havde min i knap 6 år og 110.000 km, og skiftede 3
gaskugler (ca. 500 kr. stk + moms) og fik 2 genopladet. Oveni skiftede jeg
væsken 1 gang. Jeg mener den koster 80 kr. literen + moms og bør skiftes ved
70.000 kilometer. Det var alt jeg ofrede på hydraulikken.... Gaskugler
holder omkring 100.000 km. Du kan mærke om de er ved at være modne til
udskiftning, når bilen bliver "hård" i undervognen.

> [...]
ingen
> penge... måske fordi mange af dem har kørt som firmabiler?

IMO skal du ikke være bange for en Xantia, når bare den er passet
ordentligt - Flere her i gruppen er vist (forhåbentlig) enige med
mig........ :)
Bilen kører sk***godt, og er meget mere komfortabel end mange andre større
og dyrere biler.

VenHils
Peter

Fra : CNS

Dato : 05-04-04 21:14

> [...]
> mig........ :)
> Bilen kører sk***godt, og er meget mere komfortabel end mange andre

ok - det er taget til efterretning - det kan være jeg skal ud og prøve en,
og se om jeg blive forelsket - men jeg skal vel op i en 1.8'er, før den er
noget ved? Kan en 1.6'er virkelig "trække læsset" ?

/Christian

Fra : Ukendt

Dato : 09-04-04 15:10

"CNS" skrev i en meddelelse news:c4seir$qn$1@news.net.uni-c.dk...
> [...]
er
> noget ved? Kan en 1.6'er virkelig "trække læsset" ?

Jeg blev i hvertfald forelsket da jeg prøvede een, da de kom frem, og
endnu mere, da jeg selv købte en :)

IMO er 1,6'er lige klejn nok - Husk på, at bilen vejer 1200 kilo...
1,8'eren er heller ikke voldsom, men har dog lidt mere spræl. Jeg kunne
ihvert fald godt have brugt lidt mere power på vej til Italien sidste
sommer. 4 pers. + bagage vejer godt til, og 130 var topfarten på flere af de
lange bakker igennem Tyskland......
Skal det være rigtig sjovt, skal du springe på en 2,0 16V m. 135 heste
eller en CT Turbo m. 150.... Men de er så noget dyrere i benzin. 1,8 8V
render dog glad og gerne 190 - 200, når den får plads til det

VenHils
Peter

Fra : JSM

Dato : 05-04-04 14:54

"CNS" <cns@osterboDASHnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> * Fra mellem-klassen og "opefter" - altså ingen helt små bybiler, da jeg
> skal køre en del på motorvej (altså minimum en 1.6'er - men helst ikke

Hvis du kan nøjes med en 1,5'er kunne en Kia Sephia måske være en mulighed
?
F.eks.
http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=597301305&page=1
eller http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=406838&page=1

mvh
Jesper

Fra : MartinP.

Dato : 06-04-04 12:32

"JSM" skrev d. 05-04-04 14:54 dette indlæg :

http://www.bilbasen.dk/biler/forhandlere/showcar.asp?id=597301305&page=1
> eller
http://www.bilbasen.dk/biler/private/showcar.asp?id=406838&page=1

Til 50k,- kan du sagtens få en fin Carina E .. har du overvejet det?

- Martin

http://www.kandu.dk/