Langsomt side skift med Cybercity
Fra : Peter Mortensen

Dato : 05-04-04 09:00

Hej NG

Jeg har lige fået instaleret en 1024/128 adsl hos cybercity.

Når jeg surfer rundt på nettet, går det temmeligt langsomt. Når jeg skal ind
på en ny side går der ca 4-5sekunder hvor den laver ingenting. Jeg
kontaktede CC, og de sagde at det er en fejl i router firmwaren (zyxel 650).
Jeg har prøvet opgradere den med flere forskelige versioner, uden det hjalp.
Jeg har prøvet med en anden PC med et andet styresystem, med samme resultat.

Jeg har prøvet at følge vejledningen fra
http://www.adsltips.dk/langsomzyxel.php. Hvilket heller ikke gav noget
resultat.

Jeg har testet linie hastigheden og den ser ok ud. Jeg kan downloade med ca
105kb/s. Pingtid til cybercitys DNS ca 29ms.

Hvad gør jeg forkert??? CC siger at jeg må vente på en ny firmware, men det
kan jeg ikke leve med... I praksis er linien væsentligt langsomere til at
surfe på end min gamle tiscali linie (256/256).

Er der andre der har samme problem???

Forslag modtages

mvh
Peter Mortensen

PS. svar venligst i NG

Fra : Sander

Dato : 06-04-04 06:34

Skulle vel ikke være denne opdatering der driller.
Sander.
________________________________

Fejlrettelse bremser Windows XP

Hvis pc'en med Windows XP pludselig er blevet frygtelig langsom, kan det
skyldes en fejlrettelse fra Microsoft.
Af Henrik Bendix Pedersen

For en uges tid siden kom den seneste fejlrettelse fra Microsoft. En svaghed
i kernen af Windows NT 4, 2000 og XP betyder, at en ondsindet bruger kan få
rettigheder, der gør det muligt at afvikle kode på systemet. Fejlen betegnes
som vigtig, men en angriber skal dog have fysisk adgang til at logge sig på
en klient eller en terminal for at udnytte sikkerhedshullet.

ANNONCE:
Nu har det vist sig, at fejlrettelsen kan få en pc med Windows XP til at
blive meget langsom. Efter installation af rettelsen har en del brugere
oplevet, at systemets ydelse er faldet drastisk.

Hvis man har indstillet pc'en til at hente fejlrettelser automatisk, har man
sandsynligvis installeret rettelsen, hvis man har været på nettet inden for
den seneste uge. Hvis man har oplevet problemer i den forbindelse, er
løsningen at afinstallere rettelsen, der har nummer 811493. Det gøres via
Kontrolpanel, Tilføj/fjern programmer.

Når Windows XP senere spørger, om fejlrettelsen skal installeres igen, skal
man sørge for at svare nej. Dermed gør man selvfølgelig pc'en sårbar for
angreb, men hvis man er den eneste bruger med adgang til pc'en, er det ikke
det store problem.

Fra : iq989

Dato : 03-05-04 12:43

Har nøjagtig det samme problem der skal minimum gå 3-4 sek før den
skifter side. Jeg kan heller ikke finde løsningen til det så skriv lige
hvis det er lykkedes nogen at ordne det.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter

Dato : 03-05-04 20:06

Har du opdateret firmwaren? og slået UPNP fra?

http://firmware.homepage.dk/
http://www.adsltips.dk/langsomzyxel.php

Hvis ingen af de to muligheder virker så må du ringe til CC

Jeg har fået en ældre router fra CC (cisco 677) som har løst problemet.

Den eneste ulempe er at pingtider er en del dårligere. De ligger nu på ca
45ms. Det ville være rart hvis de havde flere routere i deres sortiment...

mvh Peter