Pivende lyd fra Escort
Fra : Ole Laursen

Dato : 05-04-04 08:44

Hej! Lige et spørgsmål til de kyndige :), jeg har ikke de store biltekniske
kundskaber, så håber I kan følge min forklaring:

Jeg oplever sommetider en pivende lyd, når jeg kører i min Escort (1.6 CLX
'94). Hvis hastigheden er over ca. 50 km/t synes jeg den forsvinder. Den er
der også når jeg kobler ud. Har prøvet at trykke ned på skærmene over
bremserne, men der kommer ingen lyd. Har prøvet at slukke motoren, og skubbe
bilen og der opstår heller ingen pivende lyde. Lyden optræder både når jeg
kører ligeud og når jeg drejer.
Jeg fik skiftet bremseklodser og skiver for 2 md. siden. Her oplyste
værkstedet at der var et eller andet (kan ikke huske navnet), som var slidt
og jeg ville derfor opleve en mislyd når jeg drejede, hvilket jeg også
gjorde, men den er forsvundet nu. De sagde at det var noget, som jeg ikke
nødvendigvis behøvede at få skiftet med det samme.
Jeg har planer om at skulle på en længere tur imorgen (ca. 400 km) -
spørgsmåler nu om jeg blive hjemme og få den på værksted istedet?

Med venlig hilsen
Ole Laursen