The Eye
Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 04-04-04 20:01

Den var da meget sød, men gyser? Er der overhovedet
nogen derude, der følte sig skræmt?

Jeg må dog sige, at den havde en markant intro -
måske en af de flotteste nogensinde (prolog+credits)?
Smuk+Grim+Pige+Musik+visuel effekt - I véd, hvad
jeg mener..

Der var dog lagt op til mere end der kunne leveres.
Historien er nogenlunde interessant, men udførelsen er
bare lidt amatøragtig - pludselige fade-outs (mens
musikken fader ind??), computereffekter og manglende
gys. Kategorisér den under "Drama".

Hvis jeg ikke havde været så skuffet over resten,
havde

SPOILER NEDENFOR!!!!

slutningen nok været imponerende. Det er en alt
for fed effekt med den klonede "manden med
leen" - fordi "det sker" uden at man faktisk har _set_
det ske - (noget med at det går langsomt op for én)
Derudover flot og "underspillet eksplosion", hvis man
ellers kan sige det.

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Steen

Dato : 05-04-04 01:16

> Den var da meget sød, men gyser? Er der overhovedet
> nogen derude, der følte sig skræmt?

JA! Især scenen hos kaligrafen (eller hvad det hedder) fik lige gåsehuden
til at rende en tur på kroppen.
Og i elevatoren?! Hold da kæft.

Generelt synes jeg den er helt fin. Ikke på højde med The Ring og Dark
Water, men jeg kunne godt lide stilen og atmosfæren, som altid.
Men omkring en time inde mister den dog pusten lidt, og ebber lidt ud.
Overordnet var jeg dog tilfreds.

Morten

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-04-04 05:34

Morten Steen wrote:

> JA! Især scenen hos kaligrafen (eller hvad det hedder) fik lige gåsehuden
> til at rende en tur på kroppen.
> Og i elevatoren?! Hold da kæft.

Jeg undrede mig mere over at de virkede så "computer-agtige", disse scener.
Nu så jeg den også derhjemme alene, så det kunne være at de var gået
bedre i biffen, eller i mere "spooky" selskab.

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Steen

Dato : 05-04-04 11:13

> [...]
> Nu så jeg den også derhjemme alene, så det kunne være at de var gået
> bedre i biffen, eller i mere "spooky" selskab.

Jeg så den også hjemme, og havde absolut ingen problemer med at blive
skræmt. :)
Forresten, lagde du mærke til ansigtet i vinduet, i scenen hvor de sidder i
toget og kigger på det kort den lille pige har lavet til hende? Scary BIG
TIME!

Morten

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 05-04-04 14:33

Morten Steen wrote:

> [...]
> toget og kigger på det kort den lille pige har lavet til hende? Scary BIG

Jep, det gjorde jeg faktisk - først troede jeg, at jeg så syner, så jeg måtte
lige spole tilbage - men jeg synes nu ikke, det var så uhyggeligt. Det var nok
bare én af de dage..

Ulrik Magnusson

Fra : Morten Steen

Dato : 05-04-04 14:35

> [...]
måtte
> lige spole tilbage - men jeg synes nu ikke, det var så uhyggeligt. Det var

Det var næppe et højdepunkt, men en fin lille detalje der tilføjede til
stemningen, synes jeg.
Men fair nok, du havde én af de dage. Dem skal der også være plads til.

Morten

Fra : Per

Dato : 06-04-04 08:17

> JA! Især scenen hos kaligrafen (eller hvad det hedder) fik lige gåsehuden
> til at rende en tur på kroppen.
> Og i elevatoren?! Hold da kæft.

Helt enig i lige nøjagtig de to scener!

> [...]
> Water, men jeg kunne godt lide stilen og atmosfæren, som altid.
> Men omkring en time inde mister den dog pusten lidt, og ebber lidt ud.

Enig