Valg af race
Fra : B Frey

Dato : 04-04-04 18:09

Hej

Håber der er nogen, der kan hjælpe mig med dette - jeg vil meget gerne høre
en masse meninger

Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig en hund.
Det er godtnok først om et års tid, men jeg vil gerne sætte mig godt ind i
det, så jeg er sikkert på at træffe det "rigtige" valg, sådan at hunden får
et godt liv. Valget står nu mellem labrador og korthåret collie. Det skal
lige siges, at jeg ikke har haft hund før.

Jeg har tænkt mig at gå til forskellige former for hundetræning med hunden.
Mine krav til den er derfor, at den skal være nem at opdrage / lære nye
ting.

En meget vigtig ting er, hvordan de to racer har det med at være alene. Jeg
tænker på, om der er en af lab/collie, der bedre kan klare det end den
anden.
Desuden: Hvor mange gange skal man lufte hunden i løbet af en 8-timers
arbejdsdag?

Ellers ville jeg gerne høre nogle generelle forskelle på de to racer.

En sidste dog absolut ikke afgørende ting er, hvor meget hhv. lab og collie
spiser - er der forskel?

På forhånd tak
B Frey

Fra : Dorte & Michael

Dato : 04-04-04 21:48

Hej.
Jeg synes lige du skulle kikke ind på denne side........Man kan lære en
masse, inden man anskaffer sig en hund. Og selvfølgelig også, når man har
anskaffet den.!
http://www.hunde-info.dk/
M.v.h.
Dorte.