Mercedes Automatgearkasse
Fra : Jan

Dato : 04-04-04 17:15

Jeg havde et "uheld" i går med gearkassen i min bil (Mercedes C220T
CDI år´ 2000 med 300000 km på kolkken)
Efter en skarpt frakørelse fra motorvejen hoppet automatgearkassen
"ud" af gear, der var ikke noget træk på hjulene, selvom at den stod i
"D". Kan der være for lav oliestand i kassen ? eller har I andre
løsninger ?

Jan

Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-04-04 20:51

jgf@post.tele.dk (Jan) skrev :

>Kan der være for lav oliestand i kassen ?

hvad sagde målepinden ?

Fra : Jan

Dato : 05-04-04 07:25

jan@stevns.net wrote in message news:<8pp07052sk5j47la943iap9e50ujeqik4j@dtext.news.tele.dk>...

> hvad sagde målepinden ?

Motortypen er desværre ikke en med olielevel pind i gearkassen.
Det lyder dumt, men den er god nok. Det er kun hos Mercedes jeg kan få
det målt oliestanden..

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-04-04 13:48

jgf@post.tele.dk (Jan) skrev :

>Motortypen er desværre ikke en med olielevel pind i gearkassen.
>Det lyder dumt, men den er god nok. Det er kun hos Mercedes jeg kan få
>det målt oliestanden..

absurd !

Fra : claus b. p.

Dato : 05-04-04 23:30

"Jan" <jgf@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
> "ud" af gear, der var ikke noget træk på hjulene, selvom at den stod i
> "D". Kan der være for lav oliestand i kassen ? eller har I andre

Kunne den trække efter at have holdt stille? For i så fald er det måske bare
fordi gearvælgeren har fået et slag til frigear og tilbage i D. Den
elektroniske styring tillader nemlig ikke at sætte fra N til D i fart.
(Erfaret på E200CDI, gætter på det er ligesådan på C-modellen.) Men noget
lignende kunne vel godt forekomme med for lidt olie i kassen.

/Claus