Manglende IP-adresse.
Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 14:47

Jeg har anskaffet mig et trådløst PCMCIA Linksys netkort, som er kompatibelt
med min Linksys router.

Problemet er, at kortet ikke får tildelt en IP-adresse, selvom det er opsat
til automatisk tildeling.
Der er fin forbindelse i selve netværket, men der er ingen forbindelse til
internettet osv.

Mit "gamle" USB netkort fungerer glimrende.

Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Mvh.
Kresten

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 15:09

Kresten Hjelm Pedersen wrote:
> [...]
> forbindelse til internettet osv.
>
> Mit "gamle" USB netkort fungerer glimrende.
>
> Hvad kan jeg gøre for at løse problemet?

Prøv at slå Qos fra (findes under egenskaber på netkortet), det hjalp hos
mig.

/karsten

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 15:45

>Prøv at slå Qos fra (findes under egenskaber på netkortet), det hjalp hos
>mig.

>/karsten

Hej Karsten.

Det har jeg lige prøvet. Men det giver desværre samme resultat.
Den skriver stadigvæk "Ugyldig IP-adresse" under status/egenskaber.

Fra : Sander

Dato : 04-04-04 16:11

Måske et langskud, men har du prøvet at slukke maskinen og tage strømmen
helt fra et øjeblik og så starte igen,
har før været kuren på et almindeligt netkort der er låst på en ugyldig ip.
Ved ikke om det kan have virkning på
trådløs.

Sander.

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-04 17:20

> Det har jeg lige prøvet. Men det giver desværre samme resultat.
> Den skriver stadigvæk "Ugyldig IP-adresse" under status/egenskaber.

Et vildskud mere
Måske er dit dhcp-scope (tildelbare adresser i dhcp-serveren (routeren))
ikke stort nok ?

Hvilket scope bruger du ?

/karsten

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 17:33

>Et vildskud mere
>Måske er dit dhcp-scope (tildelbare adresser i dhcp-serveren (routeren))
>ikke stort nok ?

>Hvilket scope bruger du ?

>/karsten

Ups...... Det bliver mere og mere sort snak.

Det aner jeg faktisk ikke noget om.
Jeg har normalt 2 computere kørende uden problemer.

Prøvede at reparere forbindelsen under egenskaber, men den returnerede med
at "udskiftningen af IP-adressen mislykkedes".

Skulle måske prøve kortet i en anden maskine i stedet.

Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 18:26

On Sun, 4 Apr 2004 16:45:29 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Det har jeg lige prøvet. Men det giver desværre samme resultat.
> Den skriver stadigvæk "Ugyldig IP-adresse" under status/egenskaber.

Hvad med WEP/WPA. Er det slået til i routeren og er de tilsvarende
oplysninger tastet ind i netkortets opsætning?

--
/Jesper

Mail sendt til afsenderadressen bliver ikke læst!
Brug news(at)jronline(punktum)dk ved direkte svar!

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 18:28

> Hvad med WEP/WPA. Er det slået til i routeren og er de tilsvarende
> oplysninger tastet ind i netkortets opsætning?
>
> --
> /Jesper

Jeg har tastet oplysningerne korrekt ind i routeren. WEP.
Er ikke helt klar over, hvad WPA indebærer.

Endelig prøvede jeg tidligere at resette routeren, og det hjalp heller ikke.
Ingen IP-adresse.

/Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 18:32

On Sun, 4 Apr 2004 19:28:25 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Jeg har tastet oplysningerne korrekt ind i routeren. WEP.
> Er ikke helt klar over, hvad WPA indebærer.
>
> Endelig prøvede jeg tidligere at resette routeren, og det hjalp heller ikke.
> Ingen IP-adresse.

Finder Windows' netværks-konfigurator dit W-LAN?
(Under indstillinger -> netværk)

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 18:36

"> Finder Windows' netværks-konfigurator dit W-LAN?
> (Under indstillinger -> netværk)
>

> --
> /Jesper

Kan ikke lige finde stedet du taler om. Via kontrolpanel, eller???

/Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 19:53

On Sun, 4 Apr 2004 19:36:14 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Kan ikke lige finde stedet du taler om. Via kontrolpanel, eller???

Ja fx. Findes også i startmenuen - indstillinger - netværksforbindelser
(såvidt jeg husker er det sådan punkterne hedder i en dansk Win XP)

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 20:02

">
> Ja fx. Findes også i startmenuen - indstillinger - netværksforbindelser
> (såvidt jeg husker er det sådan punkterne hedder i en dansk Win XP)
>
> --
> /Jesper

Der står intet under netværkssteder...

Tror du måske, at routeren skal have lavet ændringer?

Tror jeg vil installere den sidste nye firmware.

Har ikke ret meget forstand på det. Det plejer jo at virke.

/Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 20:19

On Sun, 4 Apr 2004 21:01:55 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Der står intet under netværkssteder...

Du skal have fat i "Netværksindstillinger" - ikke "Netværsksteder"!
Der skulle gerne være en status over hvilke WLANs netkortet har fundet -
hvis ikke dit figurer på listen kan netkortet jo heller ikke forbinde
til det.

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 20:32

> [...]
> Der skulle gerne være en status over hvilke WLANs netkortet har fundet -
> hvis ikke dit figurer på listen kan netkortet jo heller ikke forbinde

OK. Nu er jeg med.

Selve netkortet er på listen, og jeg kan sagtens både aktivere og deaktivere
det fra menuen.
Så skriver den under status, at der er forbindelse til netværket men ikke
til internettet.

Når jeg checker IP-adressen under egenskaber for forbindelse skriver den
"Ugyldig IP-adresse".

I øvrigt mange tak for din tid/hjælp!

/Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 20:42

On Sun, 4 Apr 2004 21:32:05 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> [...]
> det fra menuen.
> Så skriver den under status, at der er forbindelse til netværket men ikke

Hmm - hvis ikke maskinen har fået en gyldig IP burde den heller ikke
have forbindelse til netværket - har den rent faktisk det? (kan du se
delte mapper/filer på de andre maskiner)

Hvis du højreklikker på din trådløse forbindelse i
"Netværksindstillinger" er der så ikke et punkt der hedder noget i stil
med "Se tilgængelige trådløse netværk"? Hvad siger listen der? Er dit
WLAN med?

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 17:37

On Sun, 4 Apr 2004 15:46:39 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Jeg har anskaffet mig et trådløst PCMCIA Linksys netkort, som er kompatibelt
> med min Linksys router.

Hvilken router er det?

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 17:54

> Hvilken router er det?
>

> --
> /Jesper

Det er en Linksys BEFW11S4 router. Umiddelbart burde både router og kortet
passe perfekt sammen. Men det ser desværre ikke helt sådan ud...
Kortet hedder WPC11 v.4. Begge 2.4 GHz 802.11b 11 Mbps.

/Kresten

Fra : Jesper Rasmussen

Dato : 04-04-04 18:10

On Sun, 4 Apr 2004 18:53:43 +0200, Kresten Hjelm Pedersen wrote:

> Det er en Linksys BEFW11S4 router. Umiddelbart burde både router og kortet
> passe perfekt sammen. Men det ser desværre ikke helt sådan ud...
> Kortet hedder WPC11 v.4. Begge 2.4 GHz 802.11b 11 Mbps.

Dine 2 andre maskiner - er de koblet på samme router og hvilke IP'er får
de tildelt?

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 04-04-04 18:17

> Dine 2 andre maskiner - er de koblet på samme router og hvilke IP'er får
> de tildelt?
>

> --
> /Jesper

De er koblet på samme router og den giver fortløbende IP'adresser
xxx.xxx.x.100 xxx.xxx.x.101 osv.

Har prøvet at afinstallere mit gamle trådløse USB netkort, men det kan
heller ikke lade sig gøre.
Ved ikke, om der er et eller andet, som blokerer for det nye kort?!

/Kresten