Afskrivning på bil i "ventetiden"
Fra : Henning

Dato : 04-04-04 11:40

Det ser desværre ud til, der er op til 4 måneders leveringstid på min
nye Mazda6 Vi har aftalt en byttepris på min nuværende 626'er, men
forhandleren kan ikke garantere denne byttepris hvis der går flere
måneder, idet jeg kører 2500-3000km/md. Det er forståeligt nok, men
hvor meget skal jeg aftale "nedskrivning" med ud over den ene måned
han har garanteret prisen? 1 krone/km eller? Bilen har pt. kørt lige
over 100.000 km og er tre år gammel.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : alexbo

Dato : 04-04-04 11:59

"Henning" skrev .

>Det er forståeligt nok, men hvor meget skal jeg aftale "nedskrivning" med
ud over den ene måned
> han har garanteret prisen? 1 krone/km eller? Bilen har pt. kørt lige
> over 100.000 km og er tre år gammel.

De første år er de dyreste, så jeg ville foreslå at regne med halvdelen af
den allerede foretagne km. nedskrivning.

Men hvad med den nye, har du fast pris på den?

mvh
Alex Christensen

Fra : Per O. Madsen

Dato : 04-04-04 15:49

"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> den allerede foretagne km. nedskrivning.
>
> Men hvad med den nye, har du fast pris på den?

Jeg ville ikke acceptere mere end 50 øre/km og jeg ville forlange at få en
fast pris på den nye.
Fik fast pris ind i slutseddelen på den bil jeg skal hente i næste uge, og
som jeg skrev slutseddel på for halvanden måned siden.

Per O.

Fra : Henning

Dato : 04-04-04 18:57

On Sun, 4 Apr 2004 16:48:49 +0200, "Per O. Madsen"
<digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote:

>"alexbo" <alexbo@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

>Jeg ville ikke acceptere mere end 50 øre/km og jeg ville forlange at få en
>fast pris på den nye.

Prisen på den nye er fast, det er ikke noget problem. Det er
indbytningsbilen der kan være variabel Får besked i morgen ang.
leveringsdato, måske er jeg heldig, at den står et eller andet sted i
landet og bare er "smuttet" ud af lageroversigten.

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Per O. Madsen

Dato : 05-04-04 13:16

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> leveringsdato, måske er jeg heldig, at den står et eller andet sted i
> landet og bare er "smuttet" ud af lageroversigten.

Jeg fik sat et forventet kilometerantal i ventetiden ind i slutseddelen, og
samtidig indføjet at den aftalte byttepris ikke kunne ændres (altså heller
ikke hvis jeg kørte flere km end der stod på slutseddelen). Måske har jeg
bare være heldig ?

Per O.

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-04-04 15:48

On Sun, 04 Apr 2004 12:39:33 +0200, Henning <nomail@all.invalid>
wrote:

> [...]
>hvor meget skal jeg aftale "nedskrivning" med ud over den ene måned
>han har garanteret prisen? 1 krone/km eller? Bilen har pt. kørt lige

1 kr pr. km/l er jeg blevet "tilbudt" nogle gange ifm reservationer

/Mogens