hundegård
Fra : Ann Jensen

Dato : 04-04-04 10:02

Hejsa
Vi skal til og lave en hundegård til vores to malamuter.
men vi hved ikke helt hvordan Vi skal gøre det. er der nogle der har prøvet
det før og kan komme med nogle ider til det evt nogle bilder så vi kan se
hvordan det ser ud.
håber i kan hjælpe os.

Fra : Martin Larsen

Dato : 04-04-04 11:01

> [...]
prøvet
> det før og kan komme med nogle ider til det evt nogle bilder så vi kan se

Hejsa Ann

En Malamute er jo en stor vuf som godt kan lide at grave. Har selv en ½
Malamute og har da også lavet en hundegård til den. Vi havde et stykke af
vores grund som vi alligevel aldrig brugt så det vælgte vi at lave til
hundegård, det er cirka 100 m2. Hegnet er cirka 180 cm højt, det er lavet af
sektioner på 175x240cm, med stolper af 7,5x7,5 cm trykimpræneret træ som er
gravet cirka 90 cm i jorden. Hele vejen under hegnet har jeg gravet en
vandfast plade cirka 40 cm ned i jorden for at undgå at han graver sig under
hegnet. Sektionerne til hegnet har jeg selv lavet ved at tage armeringsnet
(den slags man bruger når man støber gulv) med en godstykkelse på 6 mm og en
maske størrelse på 10x10 cm. ud af et net kunne der blive til 3 sektioner.
Rundt om nettet i en sektion har keg lavet en ramme af træ for at stive
hegnet af og det er også i denne ramme jeg har skruet sektionerne fast til
stolperne.Rammen er lavet ved at dele en 2'x4' på midten og derefter skære
et spor i den således at at nettet sidder nede i det spor og på den måde er
gjort fast. Man kan yderligt sikre med undergravning ved at ligge en række
fliser hele vejen langs med hegnet. Det er sådan jeg her gjort, ved ikke om
min forklaring giver nogen mening.

Mvh MArtin