OT: ved at være sidste frist for tilmeldn~
Fra : jan@stevns.net

Dato : 04-04-04 07:39

Hej Rødder og rødinder

Så er det ved at være sidste frist for at tilmelde sig til den
efterfølgende spisning på kroen.

har man glemt det, kan man på denne side :

http://www.dkfritidbil.dk/moeder_traf/bella2004a.asp

melde sig til.

Der er ca 20 tilmeldte lige nu, kig på listen, og se om du er meldt
på, eller mangler

tidsplan og kørevejledninger er på samem side

Vel mødt

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-04-04 21:04

On Sun, 04 Apr 2004 08:39:16 +0200, jan@stevns.net wrote:

>Hej Rødder og rødinder

Hej

> [...]
>Der er ca 20 tilmeldte lige nu, kig på listen, og se om du er meldt
>på, eller mangler - tidsplan og kørevejledninger er på samem side

Tja' - det er en reduceret flok denne gang...

Også gruppen som helhed er der en ændring at spore.
Træthedstegn?

/Mogens

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-04-04 21:08

KLIP

> Også gruppen som helhed er der en ændring at spore.
> Træthedstegn?

Kan det være forårsfornemmelser, hvor sommeren vinker forude med andet end
biler..?..

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 04-04-04 22:14

On Sun, 4 Apr 2004 22:08:27 +0200, "Bjørn Jørvad"
<mrbear@post_dot_tele_dot_dk> wrote:

>Kan det være forårsfornemmelser, hvor sommeren vinker forude med andet end
>biler..?..

He, he - måske nok. Der plejer dog særligt på den tid at vælte ind med
al verdens spørgsmål om biler, men gruppen er meget stille pt.

/Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 04-04-04 22:54

> He, he - måske nok. Der plejer dog særligt på den tid at vælte ind med
> al verdens spørgsmål om biler, men gruppen er meget stille pt.

De tekniske spørgsmål er langsomt men sikkert ved at diffundere over i
teknikgruppen - et godt eksempel fra i dag er f. eks. Henning, som stiller
sit spørgsmål om afskrivning her i gruppen, for derefter at stille sit
spørgsmål om Mazdas forskellige dieselmotorer i teknikgruppen - et
skoleeksempel på hvordan det egentlig burde være.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 04-04-04 22:59

KLIP

> [...]
> spørgsmål om Mazdas forskellige dieselmotorer i teknikgruppen - et
> skoleeksempel på hvordan det egentlig burde være.

Jeg har en flaske Brasso på hylden.

Var det noget for dig..?

Hr. Bjørn

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 06:00

On Sun, 4 Apr 2004 23:59:20 +0200, "Bjørn Jørvad"

Næppe korrekt - hvis du lægger de 2 gruppers "tal" sammen, får du ikke
et postingtal, der er på det gamle niveau. Men som een skrev til mig,
så er gentagelserne måske dræbende for nogle...
(forsikring, import, osv.)

>Jeg har en flaske Brasso på hylden.
>Var det noget for dig..?

LOL

/Mogens

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 05-04-04 07:43

> [...]
> et postingtal, der er på det gamle niveau. Men som een skrev til mig,
> så er gentagelserne måske dræbende for nogle...

Du glemte tråde hvor SMC's marketingsafdeling slås med resten af gruppens
medlemmer - de udgør efterhånden en ganske stor del af gruppens flow.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-04-04 18:19

> Du glemte tråde hvor SMC's marketingsafdeling slås med resten af
> gruppens medlemmer - de udgør efterhånden en ganske stor del af
> gruppens flow.

Han - vel (?), ikke en hel marketingsafdeling ;)

--
Mvh/Thomas Krath
http://bilimport.tkrath.dk - guide

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 18:51

On Mon, 5 Apr 2004 19:19:17 +0200, "Cosworth POWER"
<tkrath@SLEThotmail.com> wrote:

> [...]

Som jeg har nævnt før, er den slags "samtaler" en del af gruppens
"liv", hvorfor det ikke rører mig at skulle "nedtage" dén slags. Jeg
styrer jo selv tastaturet efterfølgende...

>Han - vel (?), ikke en hel marketingsafdeling

He, he...

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 18:49

> Du glemte tråde hvor SMC's marketingsafdeling slås med resten af gruppens
> medlemmer - de udgør efterhånden en ganske stor del af gruppens flow.

Fjols.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Cosworth POWER

Dato : 05-04-04 20:22

> Fjols.

Hahahaha.... :)))

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 20:42

> Hahahaha.... :)))

Ja, det er sgu sørgeligt..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Ukendt

Dato : 05-04-04 18:49

> Jeg har en flaske Brasso på hylden.

*LOOOOL*

Har du ikke også noget serøs base, for den mand er sgu da et nummer for sur
at høre på.

--
/Jan W Nielsen

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-04 20:19

On Sun, 04 Apr 2004 23:14:19 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>He, he - måske nok. Der plejer dog særligt på den tid at vælte ind med
>al verdens spørgsmål om biler, men gruppen er meget stille pt.

>--

Ja, der er bemærkelsesværdigt stille.

De traditionelle spørgsmål om hvornår der skal skiftes til alu-sutter
har næsten ikke været oppe at vende. Underkategorien hvor der
debatteres hvilken tid på dagen det er klogest at skifte, har vi slet
ikke set.

Når nu udendørstemperaturen tillader manuel vask af autoen skal det
blive spændende at se om de traditionelle spørgsmål om tjærepletter
også udebliver?

Der plejer også at være en del der lige skal bekræftes i, at de
anmeldelser af dæk de har læst, nu også stemmer overens med gruppens
mening. Dem har der heller ikke været mange af.

Enten har gruppen ikke fået tilført den mængde nye læsere den plejer,
eller folk har fået besked på at bruge mindre tid på gruppen.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 05-04-04 20:22

On Mon, 05 Apr 2004 21:19:18 +0200, Folmer Rasmussen
<folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:

>Ja, der er bemærkelsesværdigt stille. Enten har gruppen ikke fået
>tilført den mængde nye læsere den plejer, eller folk har fået besked
>på at bruge mindre tid på gruppen.

Af hvem?

/Mogens

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 05-04-04 20:36

On Mon, 05 Apr 2004 21:21:57 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

>Af hvem?

>--

I diplomatiets hellige navn vil jeg nøjes med at sige: Et nærtstående
familiemedlem. *LOL*

Jeg har bl.a. bemærket en væsentligt øget trafik til div. havecentre.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 20:54

KLIP

> Jeg har bl.a. bemærket en væsentligt øget trafik til div. havecentre.

Sommersutter:

Så må jeg vel hellere lægge ud...

Konens potte har i dag fået sommersutterne på .... det var lidt før, der kom
en haglbyge.

Var ned med aluerne til Völlen. Jeg har handlet originale (brugte) aluer til
potten.

Handlede med en anden S80-kører og nappede hans 17" velholdte Arakkis.
Dækkene var slidte, så jeg købte 4 nye via Reifen Direct.

Valget blev denne gang Dunlop SP Sport 2000 235/55 R17 99W mit Felgenschutz.
Jeg havde oprindeligt bestilt Pirelli P7, men disse kunne ikke skaffes.

Jeg klagede min nød og fik derfor leveret fragtfrit...

Prisen for 4 stk. androg derefter: 5.710,- kr.

PS: Har derfor 4 stk. aluer med dæk, der har ca. 20.000 km tilbage i sig,
til "overs". De passer til Volvo og er TÜV-godkendte med certifikat/liste
medfølgende.

Hr. Bjørn

Fra : John Sahl

Dato : 05-04-04 21:10

Bjørn Jørvad wrote:
> Valget blev denne gang Dunlop SP Sport 2000 235/55 R17 99W mit
> Felgenschutz. Jeg havde oprindeligt bestilt Pirelli P7, men disse
> kunne ikke skaffes.

2000'ere? Det er da et skoddæk til din potte, hvorfor ikke 9000'ere
som er et væsentligt bedre dæk?

--
John Sahl,
http://www.Bilstereobladet.dk

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 21:10

KLIP

> 2000'ere? Det er da et skoddæk til din potte, hvorfor ikke 9000'ere
> som er et væsentligt bedre dæk?

De skulle efter sigende støje betydeligt mere.

Jeg behøver ikke de store bivejsraceregenskaber, men komfort og stilhed.

Slitage er ikke så væsentlig et punkt.

Søgte på tests af dækket og disse bliver man ikke klog på.

Fra 1.0 til 2.7, så hvad hjælper det...

Hr. Bjørn

Fra : John Sahl

Dato : 05-04-04 21:20

Bjørn Jørvad wrote:
> [...]
> stilhed.
>
> Slitage er ikke så væsentlig et punkt.
>
> Søgte på tests af dækket og disse bliver man ikke klog på.

Lige den første test jeg faldt over:

<http://www.1010tires.com/tire.asp?tirebrand=Dunlop&tiremodel=SP+Sport+2
000>

<http://www.1010tires.com/tire.asp?tirebrand=Dunlop&tiremodel=SP+Sport+9
000>

Væsentlige forskelle... Og alle til 9000'erens fordel, også mht støj.
Mine egne erfaringer siger mig det samme som ovenstående tests

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 21:20

KLIP

> Væsentlige forskelle... Og alle til 9000'erens fordel, også mht støj.
> Mine egne erfaringer siger mig det samme som ovenstående tests

O.k ... nu må se om jeg bliver glad for dem.

Hvis ikke kan de jo blot byttes ud...

PS: Jeg ville allerhelst have prøvet Pirelli.

Hr. Bjørn

Fra : John Sahl

Dato : 05-04-04 21:58

Bjørn Jørvad wrote:
> O.k ... nu må se om jeg bliver glad for dem.
>
> Hvis ikke kan de jo blot byttes ud...

Netop.. Og man skal jo prøve noget nyt ind i mellem...

> PS: Jeg ville allerhelst have prøvet Pirelli.

P7'erne har jeg ikke prøvet siden 1988, så dem kan jeg ikke
rigtigt udtale mig om

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-04 21:43

Bjørn Jørvad wrote:

:: De skulle efter sigende støje betydeligt mere.
::
:: Jeg behøver ikke de store bivejsraceregenskaber, men komfort og
:: stilhed.

Hold nu op Jørvad! Du må sgu se at få slukket for det høreapparat, når du er
ud' og cruz'......for din Völle siger jo ikke en lyd - under 220......

M.v.h.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 21:48

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hold nu op Jørvad! Du må sgu se at få slukket for det høreapparat, når du
er
> ud' og cruz'......for din Völle siger jo ikke en lyd - under 220......

HVÁ SIR´ DUUU..???

--
Med venlig (hørbar) hilsen
Hr. Bjørn

Fra : Henrik B.

Dato : 05-04-04 21:53

Bjørn Jørvad wrote:
[...]
:: --
:: Med venlig (hørbar) hilsen
:: Hr. Bjørn

P.S. Husk lige læsebrillerne. )

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 21:56

"Henrik B." <saab@tdcadsl_nospam_.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> P.S. Husk lige læsebrillerne. )

Må gå over til kontaktlinser, da høreapparaterne fylder for meget..

Hr. Bjørn

Fra : jan@stevns.net

Dato : 05-04-04 22:03

"Bjørn Jørvad" <mrbear@post_dot_tele_dot_dk> skrev :

>Må gå over til kontaktlinser, da høreapparaterne fylder for meget..

Hmmmm.... det skal da være nogle enorme høreapparater før *de* ses ;)

( der stod jo noget skrevet bag øret , hehe )

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 05-04-04 22:07

<jan@stevns.net> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hmmmm.... det skal da være nogle enorme høreapparater før *de* ses ;)

Á ka´itte hør´noet, ská li´ha´skruet op for lyyyeenn...doh..

Hr. Bjørn

Fra : Peter Weis

Dato : 16-04-04 18:05

<jan@stevns.net> wrote:

> Hmmmm.... det skal da være nogle enorme høreapparater før *de* ses ;)
>
> ( der stod jo noget skrevet bag øret , hehe )

Det er ikke høreapparater, det er en ræv

mvh
Peter

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-04-04 22:35

> [...]

>Enten har gruppen ikke fået tilført den mængde nye læsere den plejer,
>eller folk har fået besked på at bruge mindre tid på gruppen.

Checker skam gruppen dagligt som jeg altid har gjort lige fr adag 1 og
svarer/spørger der hvor at jeg mener at enten har noget at spørge eller
har noget at bidrage med til samtalen.
Flemming Jacobsen

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 06-04-04 08:09

> [...]

Ja, må nok tilstå at den daglige togtur ikke er nok til at klare lektierne.
Så er der jo også nogle ting som feks:
Projekter der skal afleveres (bilen tæller ikke her, den skal ikke afleveres

Eksamen om ikke så lang tid

> Ja, der er bemærkelsesværdigt stille.

Den der tier samtykker.

> [...]
> har næsten ikke været oppe at vende. Underkategorien hvor der
> debatteres hvilken tid på dagen det er klogest at skifte, har vi slet

Det må være når ungen er kommet i seng.

> Når nu udendørstemperaturen tillader manuel vask af autoen skal det
> blive spændende at se om de traditionelle spørgsmål om tjærepletter
> også udebliver?

Så btw. at Bilka havde Sonax vask på bud

> [...]
>
> Enten har gruppen ikke fået tilført den mængde nye læsere den plejer,
> eller folk har fået besked på at bruge mindre tid på gruppen.

Har selv givet mig besked på at bruge mindre tid på gruppen.
Det betyder dog ikke at den ikke bliver læst.
Den pokkers skole har afskåret mig fra at svare via skolens net.
Derfor kan jeg normalt ikke svare i dagtimerne

Konklusion:
Ikke føle jer sikre, der bliver holdt øje med jer
og når jeg føler jeg kan bidrage med noget, så kommer det som regel også.

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC