Mobil + USA
Fra : Juul

Dato : 27-04-01 20:06

Jeg vil lige høre om hvis man købe en mobiltelefon i USA.
Kan man så godt bruge den her i Danmark?

Mvh

Juul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 20:08

Juul skrev:

>Jeg vil lige høre om hvis man købe en mobiltelefon i USA.
>Kan man så godt bruge den her i Danmark?

USA kører vist primært på GSM1900-nettet, og nogle andre net, som vi
ikke bruger i Danmark. Hvis du køber en i USA, så skal det være en
telefon som understøtter GSM900 og/eller GSM1800, som vi bruger
herhjemme. Der findes tri-band-telefoner, som understøtter alle 3
GSM-netværk.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia og Siemens-telefoner - kontakt mig.
Har du en Ericsson, så mail mig hvilken, så finder vi nok ud af det.

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 20:21

> [...]
> telefon som understøtter GSM900 og/eller GSM1800, som vi bruger
> herhjemme. Der findes tri-band-telefoner, som understøtter alle 3

Hej Lasse

Ja jeg så lige på en Nokia 8890 og den køre kun på GSM900/1900
Kender du nogle Nokia typer som har tri-band-telefoner?

Mvh
Juul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 20:26

Juul skrev:

>Ja jeg så lige på en Nokia 8890 og den køre kun på GSM900/1900

Den kan du godt bruge herhjemme (den sælges også herhjemme), men så
kun med GSM900-nettet.

>Kender du nogle Nokia typer som har tri-band-telefoner?

Jeg har ikke sat mig ind i det, kig på http://www.nokiausa.com/

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 20:44

> Den kan du godt bruge herhjemme (den sælges også herhjemme), men så
> kun med GSM900-nettet.

> Jeg har ikke sat mig ind i det, kig på http://www.nokiausa.com/

Har lige snakket med Sonofon, og de siger også jeg godt kan bruge den. MEN
Det kan godt være der er en sim lås på.
Kan du klare den, hvis jeg køber denne Nokia 8890??

Mvh
Juul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 20:55

Juul skrev:

>Har lige snakket med Sonofon, og de siger også jeg godt kan bruge den.

Korrekt.

>MEN
>Det kan godt være der er en sim lås på.

Det er der højst sandsynligt, hvis du køber den med abonnement. Dette
abonnement skal du jo betale (hvis du overhovedet kan oprette det, når
du ikke bor i USA). Køber du den uden abonnement, så er den ikke
SIM-låst.

>Kan du klare den, hvis jeg køber denne Nokia 8890??

Jeg vil lige undersøge det. Jeg har ikke alt på plads til 8890, men
jeg kan unlocke 8850 (kører på 900/1800-nettet). 8890 (900/1900) er
vist ikke så brugt en telefon, men jeg kigger lige på det.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 21:06

> [...]
> jeg kan unlocke 8850 (kører på 900/1800-nettet). 8890 (900/1900) er
> vist ikke så brugt en telefon, men jeg kigger lige på det.

Det lyder godt
Så må jeg håbe vi kan få lov til at købe den uden Abo.

Mvh
Juul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 21:06

Juul skrev:

>Så må jeg håbe vi kan få lov til at købe den uden Abo.

Du får bare lov til at betale mere for den, end hvis du køber den med
abonnement. Jeg tror ikke der findes telefoner, der KUN sælges med
abonnement.

Det fungrer ligesom herhjemme, hvis du køber den sammen med et
abonnement, så betaler telefonselskabet lidt af telefonen, og du får
den derved billigere.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : BeboP

Dato : 27-04-01 21:26

En anden løsning er selvfølgelig at købe en Triband telefon her i landet.
Jeg har en Motorola L7089. Jeg har testet den her i Danmark. En af mine
kolleger lånte den og testede den i Florida og det virkede bare. Vi
overvejede alternativt at købe en CDMA telefon. Jeg ved ikke hvad Nokiaen
koster men du kan købe min for DKK 1000 sendt fragtfrit i Danmark. Med den
følger selvfølgelig laderen samt manual på CD.

MVH

Be

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 21:37

BeboP skrev:

>En anden løsning er selvfølgelig at købe en Triband telefon her i landet.

Jull skrev ikke om han ønskede at den skulle kunne _bruges_ i USA. Han
spurgte om man kunne købe en derovre og bruge den herhjemme.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 22:07

"BeboP" <bebop@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster men du kan købe min for DKK 1000 sendt fragtfrit i Danmark. Med den
> følger selvfølgelig laderen samt manual på CD.

Nokia 8890 koster ca. kr. 5000 her hjemme.
Jeg har fundet en pris på http://www.nokiausa.com/ som lyder på $ 59,00
Kan det være rigtigt?

BeboP jeg kan ikke lige finde nogle oplysninger på din mobil på nettet.
Kan du sende et link?

Mvh
Juul

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 27-04-01 22:30

Juul <juul@edb.dk> skrev i en meddelelse

> BeboP jeg kan ikke lige finde nogle oplysninger på din mobil på nettet.
> Kan du sende et link?

Måske dur jeg også?

Prøv
http://commerce.motorola.com/cgi-bin/ncommerce3/ProductDisplay?prrfnbr=21266
9&prmenbr=126&phone_cgrfnbr=1&zipcode=

eller
http://www.motorola.dk/pcs/dk/phone_subcat.html

Ida Maria Sluyterman
www.vammencamping.dk

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 23:41

"Ida Maria Sluyterman" <atter@jyde.dk> skrev i en meddelelse
> Juul <juul@edb.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Tak for det. Jeg kunne finde den på linket herover.
Er der en som kan bekræfte eller afkræfte prisen på $ 59,00?

Mvh
Juul

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 27-04-01 23:44

Juul skrev:

>Jeg har fundet en pris på http://www.nokiausa.com/ som lyder på $ 59,00
>Kan det være rigtigt?

Nej, det er et forkert sted du har kigget. For $59 får du:

>Standard Li-Ion Battery (650mAh) BLB-2
>Gives you the maximum talk and standby time for your phone
>with powerful Lithium-Ion technology.

For at finde prisen på nokiausa.com - så skal du, som der står:

>Service providers, rate plans, phones and prices in your area:
>Enter your 5-digit zip code:

Jeg prøvede lige tilfældigt (90210 :) - der koster en 8890 $449.00
- når man køber den med abonnement!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Juul

Dato : 28-04-01 07:43

> Nej, det er et forkert sted du har kigget. For $59 får du:

Ja tænkte nok det ikke kunne være rigtigt.

Fra : Ida Maria Sluyterman

Dato : 27-04-01 21:43

> Så må jeg håbe vi kan få lov til at købe den uden Abo.

Jeg er lige vendt hjem fra USA...

I mobiltelefonforretningerne derovre ved de ikke hvad et SIM-kort er, da
deres mobiltelefoner meget sjældent indeholder et sådant.

Hvis du skal have informationer om køb af mobiltelefoner i USA, så anbefaler
jeg på det kraftigste, at du finder ud af hjemmefra, hvad du kan bruge, og
hvad du evt. vil købe, for de aner altså ikke særlig meget om mobiltelefoner
derovre! Det er et mobiltelefon-uland i klasse A!! Forbindelserne (også i
byerne) er dødelendige.

....Ih, hvor er jeg glad for at være hjemme i lille Danmark igen og kunne
ringe op så godt som alle steder fra

Motorola Triband er forresten en mobiltelefon, som kan bruges til GSM 900,
1800 og 1900. Den kan altså benyttes både i Europa og i USA.

Ida Maria Sluyterman
www.kiefer.dk

Fra : Erik Einum

Dato : 28-04-01 02:13

"Juul" <juul@edb.dk> skrev
> Kender du nogle Nokia typer som har tri-band-telefoner?

Nokia har ikke tri-band!
Motorola har dette, og Ericsson kommer med dette snart.
*Håper Nokia ombestemmer seg og setter tri-band i 6310*

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Fischer

Dato : 27-04-01 20:34

> [...]
> telefon som understøtter GSM900 og/eller GSM1800, som vi bruger
> herhjemme. Der findes tri-band-telefoner, som understøtter alle 3

Nej i USA kører de primært overhovedet ikke på GSM, men et andet mobilnet.
De har dog GSM i mange områder og her er det kun GSM1900.

Altså hvis man køber en mobil i USA så skal man først sikre sig at det er en
GSM og så som du skriver at den også kan køre GSM900 + evt. 1800.

* Fischer

Fra : Juul

Dato : 27-04-01 20:54

Jeg har lige fundet et svar her
http://www.nokia.dk/mobiltelefoner/8890/faq.php punkt. 4

Kan det passe at en 8890 koster $ 59,00 ???
Hvis det er rigtigt, så er den sku billig.

Juul