RE:Græns for kapillar
Fra : Vidal

Dato : 03-04-04 09:56

"Per A. Hansen" <xper.hansen@get2net.dk> skrev i en meddelelse news:zU9bc.63$in1.58@news.get2net.dk...

> Der er vist lidt galt med typografien - er det min eller din læser, der er
> indstillet forkert?

Ja, min udbyder ville ikke modtage meddelelsen pga
du havde brugt 'charset="Windows-1252", så jeg måtte
indstille karaktersættet til utf-7, før den accepterede det.

Derfor var det nok også, det lavede sin egen tråd. som
den nok også vil denne gang.

> Man må huske på, at den potentielle energi ikke forøges ved vandstigningen
> i et kapillærrør, idet vandsøjlen faktisk "hænger" ved hjælp af den
> tiltrækningskraft,
> der er mellem glas/porer og vandmolekylerne.

Så bliver jeg heller ikke millionær denne gang...

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard