Jeg har fundet en mobiltlf.
Fra : John Frandsen

Dato : 27-04-01 19:03

På vej til min bil i Lufthavnsparkeringens parkeringskælder gik jeg forbi en
skraldespand for at smide noget papir ud... Og der lå der en Nokia 6110 ved
siden af et læderetui til telefonen.

For første gang i mit voksenliv gik jeg på skraldejagt og hev tingene
op.
Det viste sig at telefonen var næsten fuldt opladet, men uden simkort.
Da jeg kom hjem satte jeg mit kort i, og søreme om ikke telefonen kom til
live!!!

Nu er spørgsmålet bare hvad jeg egentlig stiller op med telefonen.
På den ene side vil jeg jo godt beholde den for den er bedre end min
Ericsson 2618s, men på den anden side vil jeg jo ikke være så vild med at
politiet ringer på døren en dag og anklager mig for tyveri.

Er der et sted jeg kan kontakte for at finde ud af om det er en varm
telefon, eller om jeg blot kan beholde den ?

Er det muligt at skifte cover på en Nokia 6110, for der er en lille revne i
kabinettet ?
Hvor går man hen for at købe en lader til telefonen ?
--

Mvh John

Tilmeld dit link på http://fp.worldonline.dk/fpeisl27461/

Fra : Peter Rongsted

Dato : 28-04-01 02:15

"John Frandsen" <john@talent.dk> wrote:

> [...]
>
>Er der et sted jeg kan kontakte for at finde ud af om det er en varm
>telefon, eller om jeg blot kan beholde den ?

Det er ligegyldigt. At beholde telefonen vil være ulovligt. Man har altid
pligt til at aflevere hittegods!

Når en mobiltelefon tændes identificerer den sig over for nettet men både IMEI
og IMSI. Så hvis telefonen er meldt stjålet vil teleselsbabet vide hvilket
sim-kort der sidder i den. Hvis det ikke er et taletidskort, vil du være
afsløret med det samme.

Peter

Fra : John Frandsen

Dato : 28-04-01 06:08

"Peter Rongsted" <rongsted@dontspam.image.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ligegyldigt. At beholde telefonen vil være ulovligt. Man har altid
> pligt til at aflevere hittegods!
Det er jeg naturligvis klar over. Men spørgsmålet er vel egentlig om her
reelt er tale om hittegods eller 'containerguf'.
Havde jeg fundet telefonen liggende på kørebanen havde jeg afleveret den,
men her er jo tale om en tlf. der lå i en skraldespand - og ydermere var
simkortet fjernet.

> [...]
> sim-kort der sidder i den. Hvis det ikke er et taletidskort, vil du være
Som jeg har skrevet tidl. er jeg nu ikke så bange for at blive 'afsløret' da
jeg ikke mener at have gjort noget forkert.... Og nej, det er ikke et
taletidskort, men et ganske almindeligt simkort hvor jeg er registreret med
navn, adresse og hele molevitten.
Jeg erkender selvfølgelig muligheden for at den kan være stjålet, og det er
netop derfor jeg spurgte i gruppen her, for er den meldt stjålet skal den
naturligvis tilbage til ejermanden. I modsat fald har jeg vel blot været
heldig og har fået mig en ny tlf. for prisen af en lader og et nyt cover.

Fra : Leif Nordmand Anders~

Dato : 28-04-01 07:41

Hej John Igen igen.

On Sat, 28 Apr 2001 07:08:05 +0200, "John Frandsen" <john@talent.dk> wrote:

> [...]

>men her er jo tale om en tlf. der lå i en skraldespand - og ydermere var

Jeg kan godt følge din tankegang. Men da det ikke må forventes, at nogen smider
sådan en telefon ud, så ER det at betragte som en ikke uvæsentlig værdi.

Ring og tal med dit lokale politi - inden du uforvarende kommer til at gøre
noget, som du ikke ønsker.

MVH Leif.

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 28-04-01 11:19

John> Det er jeg naturligvis klar over. Men spørgsmålet er vel
John> egentlig om her reelt er tale om hittegods eller
John> 'containerguf'. Havde jeg fundet telefonen liggende på
John> kørebanen havde jeg afleveret den, men her er jo tale om en
John> tlf. der lå i en skraldespand - og ydermere var simkortet
John> fjernet.

Og det antyder vel egentlig nok nærmere at den er blevet stjålet, men
at tyven sikkert af en eller anden ukendt årsag ville skille sig af
med telefonen... så er det jo dejlig nemt at dumpe den i en
container... Jeg foreslår helt klart at du går til politiet med den.

/Thomas

--
/"\ | "To alcohol! The cause of - and solution to -
\ / | all of life's problems!" -- Homer Simpson

Fra : John Frandsen

Dato : 28-04-01 12:49

"Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> at tyven sikkert af en eller anden ukendt årsag ville skille sig af
> med telefonen... så er det jo dejlig nemt at dumpe den i en
Se, der kan jeg ikke helt følge dig ?
Hvis jeg skulle skille mig af med en stjålet telefon, ville jeg nok også
vælge bare at smide den ud - men hvad skulle grunden være til at fjerne
kortet ?
Hvis jeg derimod skulle smide en telefon ud som jeg af den ene aller anden
grund var træt af, *så* ville jeg fjerne kortet

Som jeg har forstået det kan man se hvilket kort der har været brugt i
telefonen, uanset om kortet sidder i eller ikke ?

>Jeg foreslår helt klart at du går til politiet med den.
Jamen, det tror jeg såmænd også at jeg gør.

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-04-01 10:48

John Frandsen wrote:

> [...]
> men her er jo tale om en tlf. der lå i en skraldespand - og ydermere var

Hvis jeg husker en anekdote ret fra erhvervsret, så er tilhører
indholdet af en affaldsbeholder faktisk ejeren af affaldsbeholderen.

Så deeeet.

Det er godt nok mange år siden, at jeg hørte anekdoten, så det kan
være, at den huskes forkert.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)
Hvis du i emnelinjen begynder med Sv: så kan ikke alle læse dine

Fra : John Frandsen

Dato : 30-04-01 17:32

"Carsten Riis" <carsten@car_ST_en.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg husker en anekdote ret fra erhvervsret, så er tilhører
> indholdet af en affaldsbeholder faktisk ejeren af affaldsbeholderen.
Se, jeg er ansat i Lufthavnsparkeringen, i hvis skraldespand jeg har fundet
telefonen.....-)

> Så deeeet.
Nemlig

Fra : Carsten Riis

Dato : 30-04-01 23:00

John Frandsen wrote:

> Se, jeg er ansat i Lufthavnsparkeringen, i hvis skraldespand jeg har fundet
> telefonen.....-)

Det gør jo ikke dig som ejer af indholdet af skraldespanden.

Kender du tilfældigvis så også Christian (han bor på
grønjordskollegiet. Han læser filosofi på KU) fra
lufthavnsparkeringen?

Fra : John Frandsen

Dato : 01-05-01 07:03

> Det gør jo ikke dig som ejer af indholdet af skraldespanden.
Næ, næ... Min kobling var lidt længere....

<teroi on>
Jeg afleverer telefonen til direktøren som jo ejer skraldespanden, og siger
'Værsgo'... Det er din'
Han kigger på den, og si'r: 'Det gamle skidt kan jeg ikke bruge... Den må du
få'
<teori off>

> Kender du tilfældigvis så også Christian.
Ork ja! Da jeg var vagtleder har jeg haft ham som assistent adskillige
gange.
Pr. 1/3 skiftede jeg job, og blev IT-koordinator i samme firma, og Christian
har nu overtaget mit job og er pr. 1/4 blevet ansat som fuldtids vagtleder.

Fra : Erik Einum

Dato : 03-05-01 02:33

"John Frandsen" <john@talent.dk> skrev
> [...]
> siger 'Værsgo'... Det er din'
> Han kigger på den, og si'r: 'Det gamle skidt kan jeg ikke bruge... Den må

LOL!

Men det er vel som regel ikke direktøren som eier firmaet (mulig det er det
i dette tilfellet - jeg tenker generelt), han er jo også en ansatt. Et firma
er jo ofte et aksjeselskap, der generalforsamlingen representerer eierne.
M.a.o. må generalforsamlingen ta stilling til hvem av aksjeeierne som skal
beholde tlf.

--
///Mvh. EE

Nokia 6210

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 03-05-01 07:31

Erik Einum skrev:

> [...]
>M.a.o. må generalforsamlingen ta stilling til hvem av aksjeeierne som skal

Direktøren har nok lov at disponere på egen hånd, skal du se.

--
Bertel

Fra : John Frandsen

Dato : 03-05-01 17:13

"Erik Einum" <erik-ein@nospam.online.no> skrev i en meddelelse
> [...]

> M.a.o. må generalforsamlingen ta stilling til hvem av aksjeeierne som skal

)))))
Så er mit eneste håb at de alle sammen synes at deres egne telefoner er
bedre end den fundne