MS Windows
briani 27239
137GB disk barriere
Fra : Bach|DK|

Dato : 02-04-04 23:00

Den begræsning på 137GB, som findes i Windows XP (uden SP1), hvordan
skal den forståes?

Er det nok at undgå _partitioner_ over 137 GB, eller skal man helt undgå
_diske_ over 137 GB?

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 02-04-04 23:20

Bach|DK| wrote:
> Den begræsning på 137GB, som findes i Windows XP (uden SP1), hvordan
> skal den forståes?

At WinXP ikke understøtter 48bit LBA. uden en update.

> Er det nok at undgå _partitioner_ over 137 GB, eller skal man helt
> undgå _diske_ over 137 GB?

Det ser ud til at være harddisken (FAQ i linket)
http://www.48bitlba.com/winxp.htm

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 03-04-04 09:31

"Bach|DK|" skrev
> Den begræsning på 137GB, som findes i Windows XP (uden SP1), hvordan
> skal den forståes?

Hvorfor køre uden SP1?
Jeg har et 250Gb drev i XP SP1 uden probs

- Peter

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-04-04 10:16

In article <406e7eb4$0$477$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>,
polonline@hotmail.com says...

> Jeg har et 250Gb drev i XP SP1 uden probs

Det burde i sagens natur også være tilfældet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-04 14:34

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote:

>Hvorfor køre uden SP1?

Tja, det er vist ikke alle XP-versioner der lader sig opdatere med SP1

<mlr>

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-04 14:48

Den Sat, 03 Apr 2004 15:34:14 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Tja, det er vist ikke alle XP-versioner der lader sig opdatere med SP1

Hvorfor tror du det?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-04 14:55

Michael Pilgaard <mipi@image.dk> wrote:

>Hvorfor tror du det?

Jeg har ikke selv oplevet problemet, men et par perifere bekendte med XP-versioner af meget tvivlsom herkomst beklager sig over de
ikke kan opdatere

<mlr>

Fra : Bach|DK|

Dato : 03-04-04 14:57

> Jeg har ikke selv oplevet problemet, men et par perifere bekendte med
> XP-versioner af meget tvivlsom herkomst beklager sig over de ikke kan
> opdatere

Der er også noget med at SP1 giver problemer med hastigheden. Computeren
skulle, efter hvad jeg har hørt, blive langsommere efter opdatering med
SP1!

--
Michael Bach

http://m-b-f.dk - under opbygning
ICQ#: 56140045

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-04 15:23

Den Sat, 03 Apr 2004 15:54:36 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Jeg har ikke selv oplevet problemet, men et par perifere bekendte med XP-versioner af meget tvivlsom herkomst beklager sig over de
>ikke kan opdatere

Hurra!
Hvad er problemet så?
At et par semiamatørpirater ikke kan finde ud af det eller hvad?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-04 15:38

Michael Pilgaard <mipi@image.dk> wrote:

>Hvad er problemet så?

Der er vel ikke noget problem - Peter Lykkegaard spurgte hvorfor nogen vælger at køre XP uden SP1, og jeg kom med een mulig
forklaring

<mlr>

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-04 16:23

Den Sat, 03 Apr 2004 16:37:39 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Der er vel ikke noget problem

Kan du ikke give mig adresserne på dem der har problemer?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 03-04-04 16:56

Michael Pilgaard <mipi@image.dk> wrote:

>Kan du ikke give mig adresserne på dem der har problemer?

Det ku' jeg såmæn godt, men nok ikke uden deres tilladelse...

Og så iøvrigt hvorfor ?? - Har du forbindelse til Microsoft

<mlr>

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-04 18:45

Ja, jeg har KØBT deres software.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 03-04-04 20:16

"Michael Pilgaard" <mipi@image.dk> skrev > Ja, jeg har KØBT deres software.

Bliver man politibetjent af det, det vidste jeg ikke.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 03-04-04 22:02

Den Sat, 3 Apr 2004 21:15:57 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@image.dk> skrev > Ja, jeg har KØBT deres software.
>
>Bliver man politibetjent af det, det vidste jeg ikke.

Hvis du kan gi' mig lønnen som politibetjent, for at have købt
MS-software modtager jeg den gerne.

Jeg går ud fra at du ikke ønsker at uddybe dit synspunkt?

Såfremt du ikke ønsker at uddybe det, vil jeg betragte dig som en
almindelig båtnakke.

Ellers er dine meninger velkomne.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 04-04-04 10:25

"Michael Pilgaard" <mipi@image.dk> skrev>
> Såfremt du ikke ønsker at uddybe det, vil jeg betragte dig som en
> almindelig båtnakke.

Nu er jeg jo så pæn, at jeg ikke ville bruge sådanne ord om dig, men derfor
kan jeg da godt mene det.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-04-04 19:27

Den Sun, 4 Apr 2004 11:25:04 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@image.dk> skrev>
>
>Nu er jeg jo så pæn, at jeg ikke ville bruge sådanne ord om dig, men derfor
>kan jeg da godt mene det.

Du ønsker ikke at uddybe det?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 04-04-04 10:47

> [...]
>
>Jeg går ud fra at du ikke ønsker at uddybe dit synspunkt?
>
>Såfremt du ikke ønsker at uddybe det, vil jeg betragte dig som en

Plonk

<mlr>

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 04-04-04 19:26

Den Sun, 04 Apr 2004 11:47:13 +0200, Michael Rasmussen
<mic@NO_SPAMdou.dk> skrev:

>Plonk

><mlr>

Du ved ikke hvad du går glip af.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 03-04-04 15:11

Bach|DK| skrev:

> Der er også noget med at SP1 giver problemer med hastigheden.
> Computeren skulle, efter hvad jeg har hørt, blive langsommere
> efter opdatering med SP1!

Dem der typisk oplever det, er dem der installerer SP1 ovenpå en
WinXP, som allerede er svinet godt og grundigt til.

--
Hilsen
Madsen