Akord oversigt til guitar
Fra : Stig Sørensen

Dato : 02-04-04 20:17

Hejsa.

Jeg skal låne en guitar i morgen så jeg kan bestemme mig om jeg skal spare
op til en.
Jeg har før haft et stykke A4 ark hvor der var de mest benyttede akorder.

Arket viste hvilke strenge der skulle trykkes ned og hvilke strenge der ikke
skulle spilles, osv.

Nogen der ligger inde med ligende som evt kan sende det til mig?
Evt. et link til en hjemmeside? Jeg har kun fundet sider med guitar tabs.

Jeg vil være meget taknemlig.

Send det gerne til kontakt@dontdoit.dk

På forhånd mange tak
mvh
Stig Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-04 20:49

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> writes:

> Nogen der ligger inde med ligende som evt kan sende det til mig?
> Evt. et link til en hjemmeside? Jeg har kun fundet sider med guitar tabs.

chordfind.com er lige dig.

--
Peter B. Juul, o.-.o "At Smørrebrød er ikke Mad,
The RockBear. ((^)) Og Kierlighed er ikke Had,

Fra : Stig Sørensen

Dato : 02-04-04 21:00

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> wrote in message

> chordfind.com er lige dig.

Dét er en meget fiks side.
Jeg er meget taknemlig Peter.

Mange tak.
Mvh
Stig Sørensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 02-04-04 21:18

"Stig Sørensen" <kontakt@FJERNdontdoit.dk> writes:

> Dét er en meget fiks side.
> Jeg er meget taknemlig Peter.

Bare vent til du græder dig selv i søvn over en ond Barré-akkord. Så
er du ikke så taknemlig mere.

Muahahh!

--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : -V-

Dato : 11-04-04 16:46

Peter B. Juul wrote:

> Bare vent til du græder dig selv i søvn over en ond Barré-akkord. Så
> er du ikke så taknemlig mere.
>
> Muahahh!

Eller gør det på den nemme måde og spil kønsløse 4'ere (hvor du kun markerer
grundtone, kvint og grundtonen en oktav over den originale - altså kun 3
strenge) overalt hvor du kan komme til det.

Nemt og godt. Nogle gange.

-V-