MS Windows
briani 27239
win XP Pro oem hal.dll
Fra : Franck Marker

Dato : 02-04-04 18:27

Hej

Under installation af xp pro oem licens på en harddisk, hvor der før har
været en win 98 installation, på en pc med en gammel bios, så det var
nødvendigt med en "bios overlay", for at få det til at køre, får jeg fejlen:

Windows kunne ikke starte fordi denne fil er beskadiget eller mangler
<windows-rod>\system32\hal.dll geninstaller en kopi af ovenstående fil

Den gamle HD er formateret, men den omtalte bios overlay er der
tilsyneladende stadig, er det den der driller, og hvordan fjerner man den!

Installationen førløber ellers fint, med formatering og kopiering af filer,
og fejlen opstår når systemet skal genstarte!

Filen ligger tilsyneladende ikke på win cden

Hvis den mangler, hvor er den så, og hvoedan får man den kopieret ind på et
system unden styresystem?

håber på hjælp!!!!!!!

mvh
Franck

Fra : Edmund

Dato : 03-04-04 05:03

Franck Marker skrev:

> [...]
> har været en win 98 installation, på en pc med en gammel bios, så det
> var nødvendigt med en "bios overlay", for at få det til at køre, får

Hvilken harddisk og bios overlay drejer det sig om.

På min gamle 40 GB IBM disk med bios overlay skulle man installere bios
overlay igen efter XP installation.

Hvor stor er din disk.
På nogle diske er der en jumper (32GB clip), så slipper man for det
overlay bøvl, men er din disk på 60 GB mister du jo selvfølgelig for
meget
--
Mvh Edmund