/ Forside / Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
MS Windows
#NavnPoint
Klaudi 76474
o.v.n. 67550
refi 58409
tedd 45557
Manse9933 45149
molokyle 40687
miritdk 38357
briani 27239
BjarneD 26414
10  pallebhan.. 24310
Langsom start af Wimdows ?
Fra : Steen


Dato : 02-04-04 18:43

Jeg har pludselig fået problemer med opstart af min Windows XP.

Den har en pause på 2 min. hver gang den starter.
Når jeg går ind "Logbog" kan jeg se en fejlmelding : Hændelse 7022 -
Tjenesten Norton Internet Security Proxy Service hang ved start -

Jeg har prøvet at afstal. Norton totalt og geninstal.. Jeg har også
geninstal. mit netkort og resat min routher men uden held.

Nogen bud på hvad der kan være galt.


Mvh Steen



 
 
Peter Christiansen (02-04-2004)
Kommentar
Fra : Peter Christiansen


Dato : 02-04-04 20:11


"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:406da617$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har pludselig fået problemer med opstart af min Windows XP.
>
> Den har en pause på 2 min. hver gang den starter.
> Når jeg går ind "Logbog" kan jeg se en fejlmelding : Hændelse 7022 -
> Tjenesten Norton Internet Security Proxy Service hang ved start -
>
> Jeg har prøvet at afstal. Norton totalt og geninstal.. Jeg har også
> geninstal. mit netkort og resat min routher men uden held.
>
> Nogen bud på hvad der kan være galt.
>
>
> Mvh Steen
>
>
Hej Steen
Prøv at søg på programmet bootvis.exe inde på google. Det er et program som
microsoft i sin tid har udgivet, men distribuerer det ikke længere. Det er
dog stadig nogle stykker ude på nettet der har det liggende. Programmet
defragmenterer simpelthen alle startup filerne (dette sker ikke ved en
almindelig defragmentering i xp)
Prøv det, det har gjort min pc rigtig hurtig.

Peter



Steen (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 03-04-04 01:26


"Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
news:406dbab7$0$11565$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> Hej Steen
> Prøv at søg på programmet bootvis.exe inde på google. Det er et program
som
> microsoft i sin tid har udgivet, men distribuerer det ikke længere. Det er
> dog stadig nogle stykker ude på nettet der har det liggende. Programmet
> defragmenterer simpelthen alle startup filerne (dette sker ikke ved en
> almindelig defragmentering i xp)
> Prøv det, det har gjort min pc rigtig hurtig.
>
> Peter


Hej Peter

Jeg har prøvet med bootvis, men uden at det har hjulpet.

Jeg har derimod opdaget at Windows er aktiv, det er åbenbart min internet
opkobling
der står i stampe af en eller anden årsag ?


Hilsen Steen



Zulfqar Ali (05-04-2004)
Kommentar
Fra : Zulfqar Ali


Dato : 05-04-04 01:07

Hvis du bruger TDC's ADSL (ikke TDC-Bredbånd) så kan det være årsagen - jeg
havde selv deres elendige modem og i mit tilfælde var det dér fejlen lå.
Jeg oplevede nøjagtigt det samme i gennem flere mdr. uden nogen supportere
kunne gøre noget, til trods de vidste, at det var modemet der var "skurken"
Løsningen: et andet abbonement!

Mvh

Ali


"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:406e0482$0$183$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Peter Christiansen" <peter994@FJERNofir.dk> skrev i en meddelelse
> news:406dbab7$0$11565$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> > Hej Steen
> > Prøv at søg på programmet bootvis.exe inde på google. Det er et program
> som
> > microsoft i sin tid har udgivet, men distribuerer det ikke længere. Det
er
> > dog stadig nogle stykker ude på nettet der har det liggende. Programmet
> > defragmenterer simpelthen alle startup filerne (dette sker ikke ved en
> > almindelig defragmentering i xp)
> > Prøv det, det har gjort min pc rigtig hurtig.
> >
> > Peter
>
>
> Hej Peter
>
> Jeg har prøvet med bootvis, men uden at det har hjulpet.
>
> Jeg har derimod opdaget at Windows er aktiv, det er åbenbart min internet
> opkobling
> der står i stampe af en eller anden årsag ?
>
>
> Hilsen Steen
>
>



hcma (03-04-2004)
Kommentar
Fra : hcma


Dato : 03-04-04 08:34


"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:406da617$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Jeg har pludselig fået problemer med opstart af min Windows XP.
>
> Den har en pause på 2 min. hver gang den starter.
> Når jeg går ind "Logbog" kan jeg se en fejlmelding : Hændelse 7022 -
> Tjenesten Norton Internet Security Proxy Service hang ved start -
>
> Jeg har prøvet at afstal. Norton totalt og geninstal.. Jeg har også
> geninstal. mit netkort og resat min routher men uden held.
>
> Nogen bud på hvad der kan være galt.
>
>
> Mvh Steen
>

Prøv følgende:
Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Avanceret -> scroll ned
til Sikkerhed og slet flueben 3 steder, hvor der står noget i retning af
Check Certifikater.........

m v h
hc



Steen (03-04-2004)
Kommentar
Fra : Steen


Dato : 03-04-04 11:40


"hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
news:406e68f5$0$11567$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> Prøv følgende:
> Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Avanceret -> scroll
ned
> til Sikkerhed og slet flueben 3 steder, hvor der står noget i retning af
> Check Certifikater.........
>
> m v h
> hc




Hjalp heller ikke, er stadig 2 min. om at logge på nettet ?


/Steen



Sander (04-04-2004)
Kommentar
Fra : Sander


Dato : 04-04-04 07:37

Du kunne også prøve at afinstallere din norton, og så prøve at se om den
starter bedre
uden. Så kunne du i det mindste finde ud af om det er den der er problemet.

Sander.
"Steen" <steen.nissen@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:406e9464$0$177$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "hcma" <hcma@has.dk> skrev i en meddelelse
> news:406e68f5$0$11567$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
>
> > Prøv følgende:
> > Kontrolpanel -> Internetindstillinger -> Fanebladet Avanceret -> scroll
> ned
> > til Sikkerhed og slet flueben 3 steder, hvor der står noget i retning af
> > Check Certifikater.........
> >
> > m v h
> > hc
>
>
>
>
> Hjalp heller ikke, er stadig 2 min. om at logge på nettet ?
>
>
> /Steen
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste