Problem med selvandtændelse i Citroen opkl~
Fra : Møller

Dato : 02-04-04 13:28

http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016

Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller
gjorde noget ved det ?

--
Møller

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-04 13:36

Møller wrote:
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller
> gjorde noget ved det ?

Aner det ikke men du kan finde det i Google Groups og vende tilbage.

Hvad hulen er afvoksning og hvorfor kan det komme ned i et printkort?

Tiden vil vise om de har fundet problemet.

Mvh
Roberto

Fra : Lars

Dato : 02-04-04 13:52

Hejsa,

"Roberto Saldo" <robertosaldo@yahoo.dk> wrote in message

> Hvad hulen er afvoksning og hvorfor kan det komme ned i et printkort?

Når bilen er helt ny er lakken forseglet med et vokslag, der skal fjernes
inden levering. Dette kaldes afvoksning. Hvis fosforopløsningen er flydende
(hvad den jo nok er) kan det jo vel løbe derind helt af sig selv hvis der er
en åbning det kan løbe ind igennem...

** Lars

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-04 13:59

Lars wrote:
> [...]
> (hvad den jo nok er) kan det jo vel løbe derind helt af sig selv hvis der er

Hvordan vil Citroën så forhindre at saltlagen vi søber vore biler i om
vinteren trænger ind i elektronikken?

Hvilken bil var det der ikke kunne tåle en alm vask med undervognsskyl??

Mvh
Roberto

Fra : Lars

Dato : 02-04-04 14:06

Hej Roberto,

"Roberto Saldo" <rs@yahoo.dk> wrote in message

> Hvordan vil Citroën så forhindre at saltlagen vi søber vore biler i om
> vinteren trænger ind i elektronikken?

Det er så til gengæld et rigtig godt spørgsmål som jeg ikke kan besvare.

** Lars

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-04-04 13:38

"Møller" <Bil@nyhe.dk> writes:

> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller
> gjorde noget ved det ?

Well... de "indrømmer" jo heller ikke fejlen. Citroen (.fr) siger
direkte at Citroen (.dk) har brugt ikke-godkendte midler på bilerne,
og dette har måske været årsagen til at de har brudt i brand. Så det
er vel indirekte et ordentlig rap over snuden på Citroen.dk over at de
har brugt produkter som hovedkontoret ikke har anbefalet
(uautoriserede produkter, kan det vel kaldes)

Hvad jeg ikke helt kan forstå er, at deres hydraulikblok ikke er tæt
nok til at forhindre at kemikalier og lign. kan komme ind til
elektronikken, hvor betryggende er det lige? Spådommen må vel næsten
være at der indenfor en kort årrække vil komme en stribe C5'ere der
har problemer med de elektriske kredsløb fordi der går fugt i det.

Mvh
Thomas

--
/"\ | Human Knowledge Belongs To The World
\ / | -- Milo Hoffman in "AntiTrust"

Fra : Møller

Dato : 02-04-04 14:02

"Thomas Rasmussen" <simpsons@invalid.kom.auc.dk> wrote in message

? Spådommen må vel næsten
> være at der indenfor en kort årrække vil komme en stribe C5'ere der
> har problemer med de elektriske kredsløb fordi der går fugt i det.

Det gælder alle nye biler, hvorfor jeg altid anbefaler, at alle stik
adskilles og fyldes med ren silikonefedt.
Bilfabrikanter har endnu ikke fundet ud af, at Danmark er et af de
klimamæssige værste lande for biler: rust og elektronik.
Se blot på VAG der har haft og har store problemer med bremser der burde
virke selvom man har saltet!
BMW, Volvo. Ford, Opel de er der alle
Se tilbagekaldelseslisten hos FDM.
--
Møller

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 02-04-04 14:12

"Møller" <Bil@nyhe.dk> writes:
> [...]
> klimamæssige værste lande for biler: rust og elektronik.
> Se blot på VAG der har haft og har store problemer med bremser der burde

Jo, men regner det ikke også i andre lande som bilproducenterne sender
biler til? Selvom Danmark er særlig slem med salt og lign. så er vand
og elektronik *aldrig* nogen sinde en god ide, hvadenten det er salt
eller ej. Så det undre mig stadig at man ikke laver det vandtæt fra
starten, så burde mange problemer kunne undgås. Specielt hvis bilen
skal holde mere end 3-4 år (det ønsker fabrikken jo nok egentlig ikke
at den kan).

Det bunder jo nok i at det er alt for "dyrt" at lave det rigtigt,
silikone og evt. forsejling af elektriske forbindelser koster måske
1kr under fabrikationen af bilen, men dette er så alt alt for dyrt for
fabrikken til at de gider tage hensyn til det.

Jeg kan bedre "forstå" hvorfor der kan være problemer med bremser da
disse udsættes for helt andre forhold i .dk end i lande hvor der ikke
saltes, det er ikke nogen undskyldning men måske mere at de ikke er
opmærksom på det, Danmark aftager jo procentvis ikke særlig mange
biler, så hvis der er 100 biler om året der har problemer med
eks. bremser så gider de jo nok ikke tage problemet op.

/Thomas
Der heldigvis ikke køre i nymodens bil med elektronik og lign.
Golf II '84 AUT

Fra : Kim Kristensen

Dato : 02-04-04 17:46

"Møller" <Bil@nyhe.dk> skrev i en meddelelse
> Det gælder alle nye biler, hvorfor jeg altid anbefaler, at alle stik
> adskilles og fyldes med ren silikonefedt.
>
> Møller

Det er ikke rigtigt for de Honda køretøjer jeg har haft/har er beskyttet på
den måde i alle stik, selv min første MC fra 1978 havde silikonefedt i
stikkene. Måske er netop det den væsentlige grund til at Honda i en
undersøgelse som det tyske CAR (centret for bilforskning), og det tekniske
universitet i Gelsenkirchen af elektronikfejl på biler årgang 1998-2001 var
den mest fejlfri. De skriver i øvrigt i samme undersøgelse, at elektronikken
er skyld i 6 af 10 drifts stop i moderne biler.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 14:28

> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller
> gjorde noget ved det ?

Hmm har været i elektronikfaget i 20 år, men at printkortet kan blive
nedbrudt har jeg sørme aldrig oplevet før. Men OK Citroen bruge nok en meget
speciel blanding

Er ikke sikker på at JEG køber den forklaring som de kommer med

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Roberto Saldo

Dato : 02-04-04 14:39

Tom wrote:

> [...]
> speciel blanding
>
> Er ikke sikker på at JEG køber den forklaring som de kommer med

Det var der jeg gerne ville hen.

Hvis de gør som alle andre, dvs lakerer printet burde det ikke være et
problem.

Men måske dypper de bare printet i voks ;)

Mvh
Roberto

Fra : Møller

Dato : 02-04-04 15:08

"Tom" <t.christensen(snabela)bigfoot.com> wrote in message

> [...]
meget
> speciel blanding
>
> Er ikke sikker på at JEG køber den forklaring som de kommer med

Det er nok også printbanerne, tror du ikke, jeg har dog set printplader der
er blevet defekte af kemikalier, selv VLT'er, jeg har visr et liggende fra
Sildekulen.

Hej Tom så skal du lige have den morsomste:
i efteråret fik kom en bekendt med sin Husqvarna Auto Mowe: selvkørende
plæneklipper, se var "gået i garage": den var CE-mærket m.v. men et
sneglespor på printet var altså nok til at kortslutte det: reparation af
printbaner + lidt mere, og så var den klar igen. foto at dyret på binaer

Da jeg satte nye batterier i min fjernbetjening virkede den pludselig ikke:
test viste, at koderne blev sendt lidt for hurtigt: problem for lidt
modstand i elektronikken: løsning: vask med demineraliseret vand der
fjernede det tynde saltlag der var kommet ind i nøglen fra sved i lommen.

--
Møller

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 18:12

> [...]
der
> er blevet defekte af kemikalier, selv VLT'er, jeg har visr et liggende fra

Ja afbrudte printbaner kan man sagtens opleve hvis IP kapslingen ikke rækker
til de forhold som elektronikken er udsat for. Men kortslutning er noget
helt andet.
Kortslutning er når noget nærmer sig 0 Ohm (og måske brænder af).

Men for søren da....citroen har da ikke kapslet med IP00 omkring
styrelektronikken?

--
Tom

Fra : JBH

Dato : 02-04-04 20:47

> [...]
> sneglespor på printet var altså nok til at kortslutte det: reparation af
> printbaner + lidt mere, og så var den klar igen. foto at dyret på binaer

Hæh. ja dyr og elektronik

Min nabo´s automatiske garageport kunne finde på pludselig umotiveret at
åbne eller lukke. Jeg startede med at ændre koden, da den var sat til
10101010 fra fabrikken. (Det kunne jo være noget rytmisk periodisk støj fra
en maskine i nabolaget). Det hjalp ikke.
Det viste sig at der trampede myrer !!! rundt inde i den op/ned
betjeningsterminal som var sat op i baggangen.

mvh
JBH

Fra : Møller

Dato : 03-04-04 12:32

"JBH" <skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Det viste sig at der trampede myrer !!! rundt inde i den op/ned
> betjeningsterminal som var sat op i baggangen.

Kunne du ikke bare havde forbudt dem at gå i takt

Jeg har haft problem med at en glimtænder ved et defekt lysstofrør gik ind
på en optokobler, det gav også lidt uforklarlige periodiske fejl.
Når lyset var slukket i serverrummet var der ingen problemer, men når nogle
havde glemt at slukke lyset, fik vi fejl på styringen! da vi fandt ud af det
blev alle skiftet til lysstofrør med elektronisk forkobling, samt en bedre
afskærmning af elektronik, men det var også lige på de tider, hvor EMC
problemerne begyndte og der så blev holdt kurser og lavet et egentlig
EMC-direktiv, de der kender lidt til det, kan så tidsfastsætte hændelsen.

Til Tom:
der kom på samme tid også en del støj fra strømforsyning til motorer fra
frekvensomformere, jeg brugte 1 frekvensomformer til 24 motorer (samtidighed
0-100%) ca. 60 % frekvensreduktion, frekvensomformerne var hver på 75 kW,
Danfoss turde ikke leverer, så det blev Siemens, men først da der blev
bygget en gevaldig LC-kobling på, forsvandt fejlen, men styre kabler og
400V kabler delte også bakker over 50 m uden adskillevæg!. Der blev i alt
brugt 5 frekvensomformere. ( den ene snød mig en dag, kappen var af plast,
men selvfølgelig metalliseret indvendig, sikken en kortslutning jeg fik
lavet )
--
Møller

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-04-04 16:39

> [...]
>
> Hmm har været i elektronikfaget i 20 år, men at printkortet kan blive
> nedbrudt har jeg sørme aldrig oplevet før. Men OK Citroen bruge nok en

På min Escort var der problemer med printkortet i sikringsboksen, den irede
(= nedbrudt ?) simpelhen hele vejen rundt i kanten, så når jeg F.eks tændte
for blæseren så virkede lyset ikke.
Det er vist et kendt problem med Escorter fra først i 90erne.
--
Hilsen Martin.

Ford klub Danmark Medl:2113.

Fra : Peter G C

Dato : 02-04-04 15:28

"Møller" <Bil@nyhe.dk> skrev i en meddelelse
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller
> gjorde noget ved det ?

Better late than .....

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-04-04 17:25

> [...]
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl eller

Nu er det jo noget længe siden fejlen begyndte at vise sig, men de
franskmænd har jo aldrig vist sig at være særligt hurtige til at lette deres
nedre regioner og få fingeren ud af cylinderen, når der blev meldt om fejl
på deres biler De skal lige ned fra den høje hest først
Men godt er det da for de stakler som har investeret i en 'tron' C5 ... fred
være med dem

Per O.

Fra : Møller

Dato : 02-04-04 19:18

"Per O. Madsen" <digitalNEJTAK@osterbo-net.dk> wrote in message
> [...]
> på deres biler De skal lige ned fra den høje hest først
> Men godt er det da for de stakler som har investeret i en 'tron' C5 ...

ellers en dejlig bil jeg sagtens kunne finde på at investere i, den er jo
bygget færdig, og så har Citroen jo lamg erfaring i at være forgangsfirma.
helt tilbage fra 30'erne har de, bortset fra enkelte perioder, klart ligget
foran teknisk og designmæssig.
Skulle man købe en Ford eller Opel, og have besværet med at fjerne holderen
til hestepisken

Men gearkasser, drivaksler, affjedring er jo efterlignet af mange eller de
køer på licens.
Skulle man være i tvivl, så er bogmærket for Citroen jo stadig symbolet for
vinkelfortandede tandhjul, som André opfandt, de kan overføre store kræfter
uden at der opstår trykkræfter i aksellejringen. Ligesom i ligeskårne
tandhjul, men med skråfortandingens fordele.
Hvad med forhjulstræk i 36'eren

Et af Andre's gear kan ses på binaer.motor.dk
--
Møller

Fra : Per O. Madsen

Dato : 02-04-04 19:27

> [...]
> tandhjul, men med skråfortandingens fordele.
> Hvad med forhjulstræk i 36'eren
>
> Et af Andre's gear kan ses på binaer.motor.dk

Jo, og Henry Ford opfandt den første serieproducere bil .... men begge dele
er godt nok længe siden. De seneste par år har da ikke været venlige overfor
Citroen. Hvorfor skulle de ellers sælge hele deres modelprogram 5-15.000
under normal listepris. Deres slagtilbud er jo gået hen og blev den reelle
pris for bilerne. Jeg er enig i at Citroen tidligere har været toneangivende
for en del af bilismens landvindinger, men mener dog at det har haltet lidt
i de senere år (medmindre 'brandbiler' er det nyeste hit).

Per O.

Fra : Møller

Dato : 02-04-04 19:59

> [...]
lidt
> i de senere år (medmindre 'brandbiler' er det nyeste hit).

Nu kan jeg ikke lige huske hvad der skete med Volvo: har de fundet ud af
hvorfor de er begyndt at brænde. var det ikke S40-modellen der var værst
ramt p.t.
"De har netop nævnt i radioen at alle Volvo'er af 40-serien, årgang
2003-2004, tilbagekaldes (indkaldes), p.g.a. brandfare."

Altså bortset fra de 65.000 850'er der blev tilbagekaldt i 1996 p.g.a.
brandfare.
Må ja og så Mazda: Mazda hjemkalder på grund af brandfare. Kilde:
Bilmagasinet, 02-06-2003 09:04

--
Møller

Fra : Kim Kristensen

Dato : 03-04-04 05:07

> [...]
> brandfare.
> Må ja og så Mazda: Mazda hjemkalder på grund af brandfare. Kilde:

Jeg tror ikke man finder en eneste bilproducent der ikke har haft en hovsa
eller to, Folksam har lavet en opgørelse af hvilke modeller der har den
største risiko for brand ud fra de data de har på 800.000 forsikrede biler
pr. år.

1 Citroën XM 90- /1,06
2 VW CaravelleT70 93- /0,89
3 Renault Laguna 94-00 /0,87
4 Pontiac Transport /0,85
5 Peugeot 605 /0,73
6 Opel Omega 94- /0,62
7 Opel Vectra 96-01 /0,62
8 Mercedes E, W210 96- /0,62
9 Fiat Chroma /0,61
10 Ford Scorpio 95- /0,57
11 Mitsubishi Cosmos /0,56
12 Peugeot 405 88- /0,50
13 VW Sharan /0,49
14 Citroën AX /0,48
15 Mercedes W124 86-95/0,47
16 Citroën BX/0,45
17 Ford Scorpio 85-98 /0,44
18 Jeep Cherokee 93/0,44
19 Chrystler Voyager 88-95 /0,44
20 Opel Omega 87-93 /0,43
21 Peugeot 406 96- /0,42
22 Renault 19 89-0,41
23 Audi 100 83-91 /0,40
24 Citroën CX /0,40
25 VW Caravelle -91 /0,38
26 Audi A6 95-96 /0,37
27 Citroën ZX /0,37
28 Hyundai Elantra 91-95 /0,36
29 Peugeot 205 /0,35
30 VW Passat 89-96 /0,33
31 BMW 5 88-95 /0,31
32 Peugeot 309 /0,31
33 Renault Megane 96- /0,30
34 Audi 100 92-94 /0,30
35 Opel Kadett 85-910,28
36 Mercedes 190 83-93 /0,28
37 Volvo 800 /0,28
38 Volvo 440-460 /0,27
39 Nissan Terrano /0,27
40 BMW 3 91-97 /0,26
41 Seat Toledo 92-98 /0,26
42 Citroën Xantia 94 /0,26
43 Peugeot 306 93- /0,26
44 Hyudai Elantra 96- /0,25
45 Chrystler Voyager 96 /0,25
46 Mitsubishi Colt/Lancer 84-88 /0,25
47 BMW 3 98- /0,25
48 Audi A3 /0,25
49 Opel Ascona A 82-88 /0,24
50 Toyota Previa /0,24
51 Ford Sierra 83-87 /0,24
52 BMW 3 83-91 /0,23
53 Opel Corsa 93-99 /0,23
54 Audi 80/90 87-94 /0,23
55 Fiat Uno /0,23
56 Volvo 700 /0,23
57 Opel Astra /0,22
58 Opel Vectra 89-95 /0,22
59 Toyota Model F /0,22
60 BMW 5 96- /0,21
61 Volvo 900 /0,21
62 Renault 5 85-90 /0,20
63 Nissan Micra 2 /0,20
64 Fiat Bravo/Brava/Marea /0,20
65 Mitsubishi Galant 85-93 /0,19
66 Samara /0,19
67 Opel Zafira 99- /0,19
68 Mazda 626 88-92 /0,18
69 Seat Ibiza/Cord. 93-98 /0,18
70 Saab 900 94- /0,18
71 Renault Clio0,18
72 Mercedes W123 /0,18
73 Ford Galaxy /0,17
74 Nissan Primera 91-96 /0,17
75 Skoda Fabia 00- /0,17
76 Peugeot 106 /0,17
77 Honda Accord 86-93 /0,17
78 Ford Mondeo 93-99 /0,17
79 Audi A6 97- /0,17
80 Toyota Corolla 83-87 /0,17
81 Suzuki Swift /0,16
82 VW Golf/Jetta 84-91 /0,16
83 Toyota Camry 87-91 /0,16
84 Toyota Carina 88-92 /0,16
85 Mercedes C, W202 93- /0,16
86 Saab 9000 85-97 /0,16
87 Mitsubishi Wagon/Run. 92-95 /0,16
88 Ford Escort 75-80 /0,16
89 Audi A4 95- /0,16
90 Volvo S70 V70 97-98 /0,15
91 Opel Astra 98- /0,15
92 Toyota Camry 92-96 /0,15
93 Mitsubishi Carisma 96- /0,15
94 Ford Escort 91- /0,15
95 Hyundai Pony 91- /0,15
96 Volvo 240 /0,15
97 Fiat Punto 94-99 /0,15
98 Hyundai Atos /0,14
99 VW Passat 97- /0,14
100 Toyota Camry 83-87 /0,14
101 Mazda 626 98- /0,14
102 Volvo 4800,14
103 Mazda 626 92-97 /0,13
104 Skoda Felicia 97- /0,13
105 Mazda 323 90-95 /0,13
106 Mitsubishi Colt/Lancer 89-92 /0,13
107 Nissan Bluebird 85-90 /0,13
108 Ford Fiesta 89-95 /0,12
109 Saab 9-5 98- /0,12
110 Volvo S80 /0,12
111 Volvo 340 /0,12
112 Saab 900 /0,12
113 Seat Ibiza/Cordoba 99- /0,12
114 Opel Corsa 83-92 /0,12
115 Peugeot 206 98- /0,12
116 Nissan Primera 97- /0,11
117 Seat Toledo/Leon 99- /0,11
118 Fiat Tipo/Tempra 88 /0,11
119 Mazda 323 96-98 /0,11
120 Toyota Camry 97- /0,11
121 VW Golf/Vento 92-97 /0,10
122 Renault Clio 98- /0,10
123 Volvo S40 V40 /0,10
124 Toyota Carina 92-98 /0,10
125 Mazda 323 86-90 /0,10
126 VW Golf 98- /0,10
127 Citroën Xsara 98 /0,10
128 VW Polo 82-94 /0,10
129 Nissan Sunny 91- /0,10
130 Skoda Octavia /0,09
131 Ford Fiesta 96-02 /0,09
132 Toyota RAV4 00- /0,09
133 Mercedes A 98-0,08
134 Toyota Corolla 88-92 /0,08
135 Hyundai Accent 95 /0,08
136 Mitsu Wagon/Gear 96- /0,08
137 Toyota RAV4 /0,08
138 Toyota Starlet 85-89 /0,08
139 Saab 9-3 98- /0,08
140 Nissan Sunny 84-90 /0,07
141 Honda Civic 92-95 /0,07
142 Toyota Hi-Ace 82- /0,07
143 VW Polo 95-01 /0,07
144 VW Bora 99- /0,07
145 Honda CR-V 98- /0,07
145 Honda CR-V 98- /0,07
146 Toyota Corolla 93-97 /0,07
147 Honda Civic 88-91 /0,06
148 BMW 5 81-87 /0,06
149 Toyota Corolla 98- /0,06
150 Volvo V70E 99- /0,06
151 Hyundai Sonata 94- /0,06
152 Nissan Almera 96- /0,06
153 Ford Ka 97- /0,06
154 Mitsu Colt/Lancer 96- /0,05
155 Nissan Micra 83-92 /0,05
156 Honda Civic 96-00 /0,05
157 Honda Accord 94-98 /0,05
158 Ford Focus 99- /0,05
159 Toyota Avensis 98- /0,04
160 Mitsubishi Galant 93-95 /0,04
161 Toyota Yaris /0,04
162 Mitsubishi Space. Wagon 99- /0,04
163 Mitsubishi Colt Lancer 92-95 /0,03
164 Mitsubishi Galant 96- /0,03
165 Honda Civic 84-87 /0,00
166 Toyota Starlet 97- /0,00

Fotnot: Endast modeller där det finns över tusen försäkrade bilar ingår i
statistiken. Med brandrisk menas risken att under ett år drabbas av brand.
För Citroën XM är risken1,06 procent, dvs en bil av hundra försäkrade XM
drabbas av brand. Totalt består den svenska bilparken av 3,5 miljoner bilar
och man räknar man med att endast 1,7-1,9 promille av alla registrerade
bilar drabbas av bränder årligen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Møller

Dato : 03-04-04 12:17

"Kim Kristensen" <kim01@kristen_nospam_sen.tdcadsl.dk> wrote in message

> [...]
, Folksam har lavet en opgørelse af hvilke modeller der har den
> største risiko for brand ud fra de data de har på 800.000 forsikrede biler

Jep er er mange gode statistikker at finde hos Folksam, da de er baseret på
faktiske forekommende hændelser og ikke kun lab.test.
--
Møller

Fra : Hr. Hansen

Dato : 03-04-04 00:41

Møller wrote:
> http://www.citroen.dk/nyhedsinfo.asp?tid=6527&mid=1016
>
> Og hvem var det der sagde, at Citroen aldrig ville indrømme en fejl
> eller gjorde noget ved det ?

Indrømmer hvad!! at det er den danske importørs skyld ?

For de indrømmer da ikke en disse, ud over at de med den artikel siger
at deres elektronik ikke er pakket ordentligt ind, så der vil til tid og
evighed være fejl på deres "biler" og det er jo lidt typisk for Citroen
at kaste bolden videre... det er jo ikke bevist at det kun er C5 der
kører brænd godt.

Fra : Møller

Dato : 03-04-04 12:50

"Hr. Hansen" <tele1adslSLETDETTE@OGOGSÅDETTEtele2adsl.dk> wrote in message

> [...]
> evighed være fejl på deres "biler" og det er jo lidt typisk for Citroen
> at kaste bolden videre... det er jo ikke bevist at det kun er C5 der

Jo faktisk er der mange der brænder oftere.

Læs Kim's indlæg. og få dokumentation for hvilke og hvor ofte de
forskellige biler brænder.

Du kan jo osså gå ind på www.folksam.se det er mange gode ting.

Hvad er dit erfaringsgrundlag?
Kan du ikke uddybe dine udokumenterede påstande.

Det er da også for dumt af importøren ikke at leve op fabrikkens
anvisninger, det svarer jo til at ikke at anvende fabrikkens forskrifter ved
indstilling af motorer, udskiftning af reservedele m.v.
Du mener altså, at det er fabrikkens skyld hvis importøren/værkstedet ikke
skifter tandrem med en godkendt type, eller bruger de foreskrevne
tilspændingsmomenter, eller holder sig inden for grænserne af de fastlagt
tolerancer f.eks sporing, tændingstidspunkt.

Jeg tror du retter bager for smed

Hvad kører du selv i?

Møller