Papillon
Fra : EnjoyNews

Dato : 01-04-04 22:47

Hej alle,

Er der nogen der ved hvor jeg kan købe en papillon tæve fra hvalp ? Jeg bor
på Sjælland. Gerne privat opdrætter..
Nogen der ved hvad en evt pris vil ligge på ?

Tak for hjælpen
Heidi

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-04-04 10:17

"EnjoyNews" skrev d. 01-04-04 22:47 dette indlæg :
> [...]
Jeg bor
> på Sjælland. Gerne privat opdrætter..
> Nogen der ved hvad en evt pris vil ligge på ?

Heidi !

Hvad er en Papillon ?

Er du ikke landet i den forkerte nyhedsgruppe ;.)

M.v.h.

Eifel & Co.

(Sorry - ku´ ´ik dy mig....)

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 02-04-04 15:20

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
bor
> på Sjælland. Gerne privat opdrætter..
> Nogen der ved hvad en evt pris vil ligge på ?

Prøv dette link:
http://papillon-klubben.dk/sider/hvalpe.htm

Mvh Kajo

Fra : Tjinca

Dato : 03-04-04 08:08

> [...]
bor
> på Sjælland. Gerne privat opdrætter..
> Nogen der ved hvad en evt pris vil ligge på ?

Det kommer an på hvad du skal bruge den til. Jeg købte min første Papillon
som familiehund for en 7-8 år siden, og gav 2500, hvor normalprisen på
daværende tidspunkt, lå på 4500 for en hvalp med DKK stambog.

Efterfølgende, for 2 år siden gav jeg 5000 for en Phalene hvalp, men kun
fordi jeg kendte opdrætteren (normal pris 7000), så jeg vil regne med at
prisen pt. ligger på en 5-6000 lige nu, hvis du skal have en 8 ugers
Papillon hvalp med DKK stambog. Opdrætterne har vist også "standardiseret"
deres priser, så jeg tvivler på det kan betale sig at ringe rundt for at
spørge om prisen. Men det er vel forhåbentligt heller ikke det, der spiller
mest ind i sidste ende, sørg hellere for at forældredyrerne har papirerne i
orden, som f.eks. at de er PRA og PL-fri. Du kan sikkert også få en hvalp
billigere fra en af de andre hundeklubber som f.eks. DRU, men min egen
erfaring var, da jeg selv var ude og kigge på hvalp, at de hverken var lyste
eller undersøgt. Tilmed ville opdrætteren prakke mig på en enorm nuttet
"Papil-Lene" med et opretstående øre og et usædvanligt tungt hængeøre.

Tjinca
....der nu har haft hele 4 igennem tiderne, og ikke kan huske hvordan livet
var, før de glade Paps kom til at præge hendes tilværelse.