MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP lukker langsomt...........meget langsom~
Fra : Andersen [2500]

Dato : 01-04-04 22:15

På det sidste er min XP maskine blevet temmelig sløv
til at lukke ned. Mener jeg engang hørte noget om at
det var fordi den først skulle skrive til nogle filer, men
jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det.
Anyone, eller andre forslag modtages med glæde.

--
/Andersen [2500]

andersen snabela nospam dot dk

Fra : Filip

Dato : 02-04-04 09:32

Hvis det er længe siden du har formateret, og du har haft mange programmer
inde på maskinen, så er det sikkert grunden.

Kør en diskfragtmentering, og afinstaller alle de programmer du ikke bruger.
Det aller bedste ville være at formatere og lægge det hele ind igen. Jeg
selv formaterer helst min maskine hver 3 måned, for at den ikke skal bruge
kræfter på gamle programmer. Selv om du afinstallerer programmerne, vil der
stadig være noget tilbage, som kan forstyrre de verse dll filer og
systemfiler. Den nemme måde er at lave en Ghost af det drev som skal
formateres. Brug Norton Ghost lige efter du har installeret de mest
nødvendige programmer efter formatering. Så slipper du for at bruge tid på
det næste gang du formaterer.

Filip

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 02-04-04 10:23

Andersen [2500] wrote:
> [...]
> jeg kan ikke umiddelbart finde noget om det.
> Anyone, eller andre forslag modtages med glæde.

Har du et Nvidia grafikkort, kan dette hjælpe:

Gå ind i "Kør" i "Start menuen" og skriv "services.msc /s".
Så åbner der sig et vindue hvor du skal finde:
"NVidia Driver Helper Service".
Højreklik på den og vælg "Stop".
Højreklik igen på den og vælg "Properties".
Ved "Startup Type" vælg "Manual" og klik "Ok".

Så skulle lukketiden gerne være ca. halveret.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.