Blart
Fra : David Rasmussen

Dato : 01-04-04 20:58

Fra : Peter Larsen

Dato : 01-04-04 21:27

"David Rasmussen" <david.rasmussen@gmx.net> wrote in message
news:c4hs52$nsd$1@news.net.uni-c.dk...
> http://www.thehobbitfilm.com/press_release.html

Haha, ja den er god :)

Ville personligt sørge for at Paul Anderson aldrig kom til at instruere
hvis det kom til det.

Fra : spæf

Dato : 02-04-04 10:43

> Haha, ja den er god :)
>
> Ville personligt sørge for at Paul Anderson aldrig kom til at instruere
> hvis det kom til det.

Jeg håber også at det er en vits, Paul Anderson er jo en katastrofalt dårlig
instruktør.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : J

Dato : 02-04-04 20:54

"spæf" <teater-lydFJERNDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg håber også at det er en vits, Paul Anderson er jo en katastrofalt
> [...]

Men se hvordan det gik Peter Jackson...
Inden LoTR var der vist ingen der kaldte ham en god instruktør.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-04-04 21:20

J wrote:

> Men se hvordan det gik Peter Jackson...
> Inden LoTR var der vist ingen der kaldte ham en god instruktør.

Var der ikke? Jeg gjorde.

/David

Fra : J

Dato : 02-04-04 22:56

> Var der ikke? Jeg gjorde.
>
> /David

Nå, men så var der jo alligevel én.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-04-04 23:21

J wrote:

> Nå, men så var der jo alligevel én.

Mindst en. Der var nu mange der synes at mene at det var en god
instruktør der havde lavet Heavenly Creatures og Forgotten Silver. Og så
er der jo en hel horde af fans til Braindead, Meet the Feebles og Bad
Taste. Mange af dem mente nok også at PJ var en god instruktør.

/David

Fra : J

Dato : 02-04-04 23:31

> [...]
> er der jo en hel horde af fans til Braindead, Meet the Feebles og Bad
> Taste. Mange af dem mente nok også at PJ var en god instruktør.

Ups! Jeg glemte lige Heavenly Creatures, my bad!
De dér Braindead og Bad taste-film giver jeg til gengæld ikke en disse for.
Jeg *tror* heller ikke deres fans holder af dem på grund af instruktionens
kunstneriske kvaliteter....

Men jeg er selvfølgelig klar over at du ikke var den eneste. De har nok ikke
siddet der med rettighederne til LoTR og sagt "Lad os hyre ham dér den
pissedårlige Jackson til at instruere. Det kunne være sjovt!" Jeg husker
bare at (næsten) alle med samme mund undrede sig over hvorfor dælen det lige
skulle være ham, dengang det blev annonceret.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-04-04 23:36

J wrote:

> [...]
> Jeg *tror* heller ikke deres fans holder af dem på grund af instruktionens

Det er muligt at du ikke giver noget for de film (jeg synes heller ikke
de er særligt gode eller interessante), men derfor kan der jo godt være
masser der synes at han er en god instruktør. Om de så har "ret", er en
anden sag.

> [...]
> bare at (næsten) alle med samme mund undrede sig over hvorfor dælen det lige
> skulle være ham, dengang det blev annonceret.

Heheh...

Nu var det jo PJ's (og Fran Walsh' og ...) projekt som de gik til
Miramax med, og senere til New Line. Ikke PJ der blev headhuntet til
opgaven af Newline.

/David

Fra : J

Dato : 02-04-04 23:50

> [...]
>
> Nu var det jo PJ's (og Fran Walsh' og ...) projekt som de gik til
> Miramax med, og senere til New Line. Ikke PJ der blev headhuntet til

Ja, det har du vist ret i så vidt jeg husker...

Jeg morer mig bare lidt over de mange der her bagefter står i baren og gør
sig vigtige med udsagn som "Ja, jeg har jo altid vidst at Jackson var en
dygtig instruktør!"
Jeg har selv været der, f.eks. lagde jeg straks mærke til Bill Paxton første
gang jeg så "Terminator". "Ham skal jeg holde øje med", tænkte jeg, men det
er der selvfølgelig ingen der tror på i dag

Jonas (Jo jeg gjorde så!)

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-04-04 09:35

J wrote:

> [...]
> sig vigtige med udsagn som "Ja, jeg har jo altid vidst at Jackson var en

Dem har jeg nu ikke oplevet nogen af.

> Jeg har selv været der, f.eks. lagde jeg straks mærke til Bill Paxton første
> gang jeg så "Terminator". "Ham skal jeg holde øje med", tænkte jeg, men det
> er der selvfølgelig ingen der tror på i dag

Han er da også en skodskuespiller :)

/David

Fra : J

Dato : 03-04-04 09:40

> Dem har jeg nu ikke oplevet nogen af.

Nå.

> Han er da også en skodskuespiller :)

Aha. Og der er noget han er, ikke noget du mener?

Jonas

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-04-04 11:47

On Sat, 3 Apr 2004 10:39:45 +0200, "J" <albuerum@hotmailminusspam.com>
wrote:

>første
>det

>Aha. Og der er noget han er, ikke noget du mener?

Det er vist noget, David må have lov til at men for sig selv. Jeg
synes, Bill P er ganske udmærket, især i A Simple Plan, hvor han
spiller fint sammen med en af mine absolutte yndlinge, Billy Bob
Thornton.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : J

Dato : 03-04-04 12:23

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercitypunktumdk> skrev i en meddelelse
news5t60lo5taersf29aeblt6rg2ho62fa2e@4ax.com...

> [...]
> synes, Bill P er ganske udmærket, især i A Simple Plan, hvor han
> spiller fint sammen med en af mine absolutte yndlinge, Billy Bob

Intet kunne ligge mig fjernere end at anfægte Davids ret til at mene hvad
han mener.
Det er bare den der skråsikre og kategoriske konstatering af at "det er
sådan og sådan" i stedet for "jeg synes det er sådan og sådan", der er
begyndt at gå mig lidt på nerverne her på det sidste.

Når det er sagt, er jeg meget enig i Bill P. Han er efter min mening ikke
altid lige god til at vælge sine roller eller hvad det nu er, men som regel
gør han det godt uanset. Efter min mening er han med til at løfte ellers
udmærkede film som "Aliens", "Tombstone", og bestemt også "A Simple Plan"
(pissegod film i øvrigt!)

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-04-04 13:39

J wrote:

> Aha. Og der er noget han er, ikke noget du mener?

Det er noget jeg mener at han er. Men derfor kan han godt være det. De
to ting er ikke (nødvendigvis) modstridende.

/David

Fra : J

Dato : 03-04-04 14:39

> Det er noget jeg mener at han er. Men derfor kan han godt være det. De
> to ting er ikke (nødvendigvis) modstridende.
>
> /David

Men heller ikke nødvendigvis identiske. Det forstår du godt, ikke?

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-04-04 14:40

J wrote:

> Men heller ikke nødvendigvis identiske. Det forstår du godt, ikke?

Det turde fremgå af ovenstående.

/David

Fra : J

Dato : 03-04-04 14:58

> Det turde fremgå af ovenstående.
>
> /David

Hvis din mening er at der er forskellige opfattelser af dit udsagn, så kan
det undre at du startede med at være så kategorisk. Vi skulle igennem fem
led før vi kom frem til din mening.

Jonas

Fra : David Rasmussen

Dato : 03-04-04 16:01

J wrote:

> Hvis din mening er at der er forskellige opfattelser af dit udsagn, så kan
> det undre at du startede med at være så kategorisk.

Jeg startede ikke med at være kategorisk. Men jeg har ikke tænkt mig at
kvantificere alle mine udsagn med et "jeg synes", bare for din skyld.
Desuden var der en smiley efter mit udsagn. Hvad siger det dig?

> Vi skulle igennem fem
> led før vi kom frem til din mening.

Du skulle.

/David

Fra : J

Dato : 03-04-04 16:20

> [...]
> kvantificere alle mine udsagn med et "jeg synes", bare for din skyld.
> Desuden var der en smiley efter mit udsagn. Hvad siger det dig?

Du *var* kategorisk. "Han er da også en skodskuespiller :)" er en kategorisk
udtalelse, uanset om du selv kan se det eller ej, og uanset om du sætter en
smiley bagefter.
Du skal ikke kvantificere alle dine udsagn bare for min skyld, men du skal
sige hvad du mener, hvis du ikke vil risikere at blive misforstået.
Altså normalt betyder en smiley jo at man mener det sådan lidt for sjov,
derfor spurgte jeg jo også om du virkelig mente det:

> Aha. Og der er noget han er, ikke noget du mener?

Hvortil du svarede:

>Det er noget jeg mener at han er.

Denne gang mente du det vel, eller hvad?

Jonas

Fra : Peter B. Juul

Dato : 03-04-04 01:19

David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net> writes:

> [...]
> så er der jo en hel horde af fans til Braindead, Meet the Feebles og
> Bad Taste. Mange af dem mente nok også at PJ var en god instruktør.

Og så er der jo mig. Jeg morede mig meget over The Frighteners.

Men det var jeg nok alene om.

--
Peter B. Juul, o.-.o "How do I love thee? Let me count the ways:
The RockBear. ((^)) one one-thousand,

Fra : J

Dato : 03-04-04 08:13

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.remove.this.part.uni-c.dk> skrev i en
meddelelse news:m2isgh52xf.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk...

> Og så er der jo mig. Jeg morede mig meget over The Frighteners.
>
> Men det var jeg nok alene om.

Nej vi var vist to. Jeg kunne også meget godt lide den!

Jonas

Fra : spæf

Dato : 03-04-04 08:49

> Nej vi var vist to. Jeg kunne også meget godt lide den!

Jeg tilslutter mig også, så nu er vi 3.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 03-04-04 09:22

On Sat, 3 Apr 2004 09:48:34 +0200, "spæf"
<teater-lydFJERNDETTE@ofir.dk> wrote:

>Jeg tilslutter mig også, så nu er vi 3.

Med mig bliver det 4.

Mvh
Niels Søndergaard

Fra : John Hinge

Dato : 03-04-04 11:54

On 03 apr 2004 Niels Søndergaard was heard to say:

> Med mig bliver det 4.

Den er jeg med på, så er vi 5.. Lad os lave en forening :)

Nogengange er det meget fascinerende at gå tilbage og kigge
på ældre værker fra senere store instruktører eller
skuespillere og sammenligne folks kommentarer til dem.
Specielt hvis deres seneste projekt er mødt med den helt store
omgang rygklapperi..
LotR projekter er så bl.a specielt ved at det var Jackson selv som
solgte ideen til filmselskabet, og det gjorde han jo nok ud fra
en ide om at det var ham selv som skulle instruere. Men jeg var
da iblandt de som lige sagde 'hvem hvorfor hunh?' da jeg hørte om det.
Da jeg så fandt ud af at det var 'Figtheners' Jackson syntes jeg
bare det var endnu mere sært, men blev meget glad for resultatet.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn. http://www.spoon.dvd-klub.dk
"You're basing your Pixie Faerie on Vin Diesel ? I'll say it again..

Fra : @

Dato : 03-04-04 16:54

"John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse
> On 03 apr 2004 Niels Søndergaard was heard to say:

> Den er jeg med på, så er vi 5.. Lad os lave en forening :)

Nu er vi 6!

Fra : J

Dato : 03-04-04 19:31

<@> skrev i en meddelelse
> "John Hinge" <sidekick_gimmenospam_@nntp.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er vi 6!

Udkast til brev:

Dear Mr.Jackson,
From extensive studies of newsgroup posts, it has now been confirmed that at
least six people have watched and enjoyed your movie "The Frighteners".
In order to celebrate this historic achievement, you have been awarded a
Nobel Prize. The prize will be sent to you shortly.

Jonas

Fra : Mikkel Møldrup-Lakje~

Dato : 04-04-04 01:37

<@> skrev i en meddelelse

> Nu er vi 6!

Flokdyr!

Mikkel

Fra : @

Dato : 04-04-04 15:03

"Mikkel Møldrup-Lakjer" <mikkel@FJERNfabel.dk> skrev i en meddelelse
> <@> skrev i en meddelelse

> Flokdyr!

Næ!

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 04-04-04 22:00

On Sat, 3 Apr 2004 17:53:30 +0200, <@> wrote:

>Nu er vi 6!

Jeg vil gerne tilslutte mig som nr. 7!

--
Mvh. Stefan
For at e-maile udskift "spamfilter" med mit fornavn.

Fra : Lothario

Dato : 02-04-04 22:46

"spæf" <teater-lydFJERNDETTE@ofir.dk> wrote in message

> Jeg håber også at det er en vits, Paul Anderson er jo en katastrofalt
dårlig
> instruktør.

Se datoen.

Fra : spæf

Dato : 03-04-04 00:47

> Se datoen.

Tak for det, nu kan jeg igen sove om natten. Pinligt at jeg ikke selv havde
set det.

--
Hilsen

Spæf
"live long and prosper"

Fra : @

Dato : 02-04-04 23:10

> Jeg håber også at det er en vits, Paul Anderson er jo en katastrofalt
dårlig
> instruktør.

Hey, er det ikke ham, som har instrueret de fremragende film "Event Horizon"
og "Resident Evil"?