Behøver den at gø
Fra : Louise

Dato : 01-04-04 19:48

som overskriften siger?

Men vil du lære den at gø på kommando må du væbne dig med tålmodighed.
Hunden på plads eller foran dig og så "pepper" du hende op med en
"halse" kommando og en lækker godbid som hun virkelig gerne vil have.
I starten er det nok med et piv, et grynt, ja nærmest hvad som helst
og så kan du langsomt kræve mere af hende (hun skal altid mindst give
den lyd, hun sidst "kunne") og gerne lidt mere.

Til sidst vil hun give flere vov i træk og du kan så lære hende at
give hals, når der bliver ringet på døren.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor du vil have hende til at gø, som
sagt skal hun nok passe på dig og personligt har jeg da mere respekt
for en "lydløs" hund.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 01-04-04 19:54

egdal@sporty.dk (Louise) writes:

> [...]
>
> Til sidst vil hun give flere vov i træk og du kan så lære hende at
> give hals, når der bliver ringet på døren.

Vores hund blev aflivet 1. marts, da var han lige blevet 7 år. I alle
7 år, har vi forsøgt at lære ham at gø, når han ville ind. Og det
lykkedes ikke, selvom vi brugte ovenstående metode. Han kunne godt gø,
det skete ikke tit, typisk kun når han blev forskrækket, men ikke om
vi kunne få ham til det. Så vores dør skulle males ret tit...

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig og god overnatning i Nordjylland
Spændende butik med stort udvalg i kurve og sæsonpynt

Fra : Dagny Christensen

Dato : 01-04-04 22:19

Jeg kan godt få hende til at gø for at få en guffer. Men jeg troer at alt
løste sig i dag, skorstensfejeren kom og ham kunde hun ikke lidt så jeg
håber at det så går den rette vej.
Hej Dagny