Åbning af nyt vindue fra en servlet
Fra : smb

Dato : 20-12-00 11:22

Er det muligt fra en servlet at åbne et nyt vindue i browseren, uden at
miste den side brugeren ser på, ex: Hvis brugeren ser på en side og trykker
på en knap, og dermed submitter en form til en servlet, hvordan får jeg så
servletten til både at vise den gamle side og samtidigt åbne et nyt vindue
med en anden side ??

mvh
SMB

Fra : Carsten

Dato : 20-12-00 18:33

Nej, det kan faktisk ikke lade sig gøre. Åbning af nye vinduer etc. er noget
browseren må tage sig af.
Det hænger også sådan sammen, at 1 request altid matcher 1 response. Du kan
således ikke lave en request som automatisk bliver til 2 svar, og du kan
heller ikke lave en request, hvor svaret går til en anden modtager.

Du kan dog sagtens simulere det du (formentlig) vil have til at ske. Du skal
blot gøre brug af lidt javascript hvor du benytter browserens dom (document
object model) til at manipulere med indholdet i et andet vindue.

Tricket er at det vindue som lavet submit'en blot skal åbne et vindue mere,
og ved modtagelse af svar fra servletten skal noget af det modtagne så blot
hældes over i det nye vindue. Rent faktisk kan du lave det således at det er
svaret fra servletten, der klarer det hele. Jeg giver dig her noget
skabelon-kode, som du så selv kan bygge videre på.

Svaret fra servletten skal se (nogenlunde) således ud:

<script language="JavaScript">
function openNewWindowWithSomeContent()
{
newWin = openWindow(...some parameters...);
newWin.document.writeln("<html><body>Dette står som tekst i det nye
vindue</body></html>");
}
</script>
Her er svaret på selve submit'en. Denne tekst vises i det vindue som sendte
forespørgslen til servletten.

Håber det er nok til at du kan se ideen....

Carsten

Fra : smb

Dato : 21-12-00 11:35

"Carsten" <carjak@wanadoo.dk> wrote in message
> [...]
sendte
> forespørgslen til servletten.
>
> Håber det er nok til at du kan se ideen....

Jeg kan sagtens se hvor du vil hen, men nu er det desværre sådan at det kun
er hvis der er indtastet i et bestemt/eller mangler at blive indtastet noget
i et andet felt at der skal åbnes et nyt vindue, derfor kan jeg ikke så godt
lade submitsiden åbne det nye vindue.

Så jeg er lidt på bar bund, men overvejer om det er muligt at sende besked
til det første vindue om at reloade sig selv og når den nu er i gang, kan
den lige åbne et vindue til mig Noget i den retning.

mvh
SMB