Den har fået klø...
Fra : JJ

Dato : 01-04-04 12:24

Hej

Jeg har overtaget en 16 mdr. gl. hanhund, den fik klø i sit tidligere hjem.
Jeg prøver så at få rettet op på tilliden igen.
Den er bange for små rum (ingen flugtveje)
Den er bange for arme (hvis de sidder på en mand) den knurrer os viser
tænder.(angst/forsvar) Har markeret men aldrig bidt
Den har ingen problemer med kvinder og børn.

Gode råd modtages gerne... tak

Fra : Rikke Andersen

Dato : 01-04-04 12:47

Masser af tid og kærlighed

Rikke

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-04-04 13:38

> [...]
> tænder.(angst/forsvar) Har markeret men aldrig bidt
> Den har ingen problemer med kvinder og børn.

Det er jo lidt svært at svare på, for det er jo et vidt begreb, hvad der
udløste klø i det tidligere hjem.
Men her den første tid, ville jeg, hvis den er meget håndsky over for dig,
lufte den ofte, og i meget kort snor, således den altid er tæt på hånden.
Ved mindste antydning af tillid, eller når den udviser en eller anden form
for lydighed, som kan give anledning til ros, så giv den en godbid.
Godbidden gives med åben hånd, så hunden selv skal hente den inden i hånden.
Stille og roligt, i takt med at tilliden øges, lukkes hånden lidt mere
sammen, så den skal til at puffe lidt med snuden, for at komme ind til den.
Det kan også hjælpe lidt, at du lige snupper din anden barndom nu, og taler
med lys glad stemme, fniser som noget andet kvindfolk o.s.v.... Skal der
skældes ud, så hvisk konen i ørerne, og lad hende gøre det. ( Det være sig
både unger, hund, kanariefugl.... ) Skal der rases ud, så spæn ned bag i
haven / kælderen, eller den lokale bodega, bare ikke i nærheden af hunden.
Du kan så slække taget, i takt med at tilliden øges, og han finder ud af, at
mænd også kan være nogle flinke fyre. Passerer i andre hunde, som kan virke
truende, så sørg for, at du er mellem ham, og den anden hund, så han
opdager, at du passer på ham.

Held og lykke med opgaven.

M.V.H......Benny..

Fra : Lykke

Dato : 01-04-04 14:32

Gør kort proces med hunden da du kun vil få problemer fremover og tag så
lige at gøre det samme med den tidligere ejer.

Poul

Fra : Leyna

Dato : 03-04-04 11:34

On Thu, 1 Apr 2004 13:24:05 +0200, "JJ" <jonna@lilanimas.dk> wrote:

>Gode råd modtages gerne... tak

Masser af tålmodighed, opmærkosmhed og omsorg.
Prøv at tale stille og roligt til hunden, osse når den gør noget den
ikke må. Lad være med at råbe højt/skænde og lad for Guds skyld være
med at løfte hænderne i nærheden af den.

Men ellers er det altså mest et spørgsmål om tålmodighed og
overbærenhed.
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk