MS Windows
briani 27239
HJÆLP !!! - WinXP SYSTEM fil er beskadige~
Fra : ttt

Dato : 01-04-04 01:02

Hej gruppe !

Jeg er desværre kommet i en MEGET uheldig situation med min arbejdsdisk (
den vigtigste ) med en Win XP Pro som operativsystem...

Pludselig sidste nat gik disken ned som et lyn fra en klar himmel og
genstatede så med det resultat at den nu står og hænger hver gang samme
sted -
WINDOWS kunne ikke starte, fordi denne fil
c:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
er beskadiget eller mangler ( det er vel en klassiker ? )...

Jeg har så sat installations cd'en på sin plads og ladet den råde - dvs. at
komme ind i den såkaldte 'repair konsol' ( ja nu begynder
det jo så at ligne de go' gamle DOS dage ? )... her skal man så vælge
hvilken WINDOWS inst. man vil logge på - og der jo som sagt kun
en - 1 : C.\Windows - jeg trykker så 1 og ryger ind i 'repair konsollen'...

Jaaa så står man jo så plantet der med en beskadiget SYSTEM fil i
C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM... og ka' intet.

Jeg har prøvet at køre chkdsk /r ( fra 'repair konsollen' ) for at se om det
evt. var pga. for voldsom en defragmentering - men det hjælper intet...

Nu er gode råd jo absolut meget dyre ... Hva' hulen stiller jeg op med
den SYSTEM fil ???
Jeg kommer ingen vegne før dette er løst...

Det er vel ikke muligt at kopiere en funktionel SYSTEM ( jeg går ud fra at
det er system.ini der menes ? ) fra en funktionel disk over på
diskette og så kopiere/overskrive den åbenbart beskadigede på disken som ej
vil starte op pga. af SYSTEM filen ???

Hva' ka' man i det hele taget gøre ude i denne 'repair konsol' ? er der
værktøjer/kommandoer til at reparere en SYSTEM fil ?

Jeg ved godt at det er en ordentlig mundfuld ? Men det ka' vel ikke passe at
jeg ikke ka' få systemet op at køre igen pga. af denne SYSTEM fil ?

Jeg håber virkelig på at der er en venlig sjæl nu - det vil være fatalt hvis
ikke jeg får liv i min arbejds disk - også selv om jeg har godt med kopier
fra den...

På forhånd tak

Mvh.
Tom

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 01-04-04 01:52

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307545

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
Medlem af chefgruppen i dk.snak.mudderkastning.