Trafik-kultur
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 18:16

> Der er kun en ting som kan gøre mig rigtigt rasende i trafikken. Det er
når
> der ligger en bag mig og gnider op af min bagkofanger, så måske min 'nye'
> Xantia, har et hemmeligt våben

Helt enig.

Når man vælger at holde at holde hastighedsgrænserne på motorvejene, oplever
man hvorfor der er så mange, der er trætte af "de hurtige" på motorvejen.

Der er nøjagtig lige så mange fladpander blandt "de hurtige", som der er
blandt "de langsomme" på motorvejen. En overraskende oplevelse for dem, der
normalt kører hurtigt og kun sjældent bliver overhalet.

De langsomme forstår ikke at lade være med at trække ud foran bagfrakommende
med høj hastighed.

De hurtige forstår ikke at lade være med at køre oppe i r*ven på folk, der
ikke har mulighed for at trække ind.

Skvadderhoveder hele flokken - hvis bare der var flere, der ville tage
hensyn til de andre trafikanter uden samtidig at ville tyrannisere dem....!

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 31-03-04 18:24

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

[klip]

> Skvadderhoveder hele flokken - hvis bare der var flere, der ville tage
> hensyn til de andre trafikanter uden samtidig at ville tyrannisere
dem....!

Det lyder som en ren Buksti! )

Men ellers enig. Jeg skal nok gøre mit bedst for at opføre mig pænt på min
tur til Paris (kører lørdag morgen).

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 18:39

> Men ellers enig. Jeg skal nok gøre mit bedst for at opføre mig pænt på min
> tur til Paris (kører lørdag morgen).

God tur... Håber du får lidt fransk forår dernede..

--
/Jan W Nielsen

Fra : Peter G C

Dato : 31-03-04 18:58

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

[klip]

> God tur... Håber du får lidt fransk forår dernede..

Tak, men det ser ikke sådan ud.....

PSA-potterne bliver så glade når de kommer til moderlandet igen

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Klaus Rejkjær

Dato : 31-03-04 20:06

> PSA-potterne bliver så glade når de kommer til moderlandet igen

Din tegnebog bliver i hvert fald glad hvis du får lavet service når du
alligevel er dernede.

MVH Klaus

Fra : AA

Dato : 31-03-04 18:46

> [...]
>
> Skvadderhoveder hele flokken - hvis bare der var flere, der ville tage
> hensyn til de andre trafikanter uden samtidig at ville tyrannisere

Jeg er enig i betragtningerne, to ting mere der er død iriterende:

-Lastbiler der skal lave elefantløb ved at forsøge at overhale hinanden -
ofte tager det flere minutter og strækker sig over flere kilometer på
motorvejen - resultatet er en trafikprop bag den overhalende elefant.

-Folk der skal køre i ydersporet med 90-100 km/t og slet ikke kigger i
bakspejlet - de er tilsyneladende ofte optaget af noget andet end at køre
bil - men skal ligge i overhalingsbanen.

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 02-04-04 14:04

On Wed, 31 Mar 2004 19:45:31 +0200, "AA" <AA@nomail.com> wrote:

> [...]

>bagfrakommende

>dem....!
>>
> Jeg er enig i betragtningerne, to ting mere der er død iriterende:

Me too.

> [...]

>ofte tager det flere minutter og strækker sig over flere kilometer på
>motorvejen - resultatet er en trafikprop bag den overhalende elefant.

Nu er det jo kun forbudt på udvalgte strækninger i dagtimerne.

At du går i selvsving over at skulle lette på speederfoden et øjeblik
vil jeg betragte som egoisme. Der kan være mange årsager til at
lastbilchaufføren vælger at overhale, og så længe det ikke er forbudt,
så må du nok leve med det.

> [...]

>bakspejlet - de er tilsyneladende ofte optaget af noget andet end at køre
>bil - men skal ligge i overhalingsbanen.

En undersøgelse i Tyskland for nogle år siden viste, at over 40% af de
adspurgte der blev stoppet for ikke at holde til højre, svarede at ved
at vælge yderbanen ville de adskillige kilometer længere fremme komme
til at køre i det spor de egentlig skulle. De var simpelthen bange for
at skifte vognbane.

En stor %-del af disse besvarelser var afgivet af kvinder.

PS.:
Når jeg oppe i indlægget skriver "lette på speederen" så er det vel
alt der skal til for at reducere hastigheden fra 110 til 90 km/t.?

For du kører vel ikke for stærkt? *LOL*

Det er nemlig UHYRE FARLIGT, og ikke bare irriterende.

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 01-04-04 18:35

On Wed, 31 Mar 2004 19:15:38 +0200, "Jan W. Nielsen" <intetsvar>
wrote:

> [...]
>normalt kører hurtigt og kun sjældent bliver overhalet.
>De langsomme forstår ikke at lade være med at trække ud foran bagfrakommende

Der skal være plads til alle. Dog bør en kørende tænke på, hvor og
hvornår han færdes. Man er ikke "hurtig" i myldretiden - det er for
farligt, Men man er heller ikke "langsom" i den samme trafik - det er
både farligt og generende!

På vej hjem idag lå en grøn Golf TDI med 75 km/t i en myldretrafik,
der lå på 100 km/t - sådan en klovn er årsag til mange vanvittige
vognbaneskift og ikke mindst bratte opbremsninger.

OG - inderbanen er stadig den hurtigste, thi der er sgu utroligt
mange, som altid SKAL ligge i venstre side. Når man spørger dem om
hvorfor de kører dér, har de ikke noget svar -> de ved det ikke!

>De hurtige forstår ikke at lade være med at køre oppe i r*ven på folk, der
>ikke har mulighed for at trække ind.

Sådan er ikke alle hurtige!

>Skvadderhoveder hele flokken - hvis bare der var flere, der ville tage
>hensyn til de andre trafikanter uden samtidig at ville tyrannisere dem....!

Jow, jow...

/Mogens

Fra : Verner Johnsen

Dato : 02-04-04 21:11

On Thu, 01 Apr 2004 19:35:27 +0200, Mogens Knudsen
<dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:

> Man er ikke "hurtig" i myldretiden - det er for farligt,

Det er vist ikke gået op for Italierne

Jeg har lige været en tre dage i Talien (Malpensa - Milano - Bergamo).

3 - 4 rækker biler på motorvejen med op til 140 - 150 km/h med ned til
5 - 10 meter mellem bilerne.
Ind imellem gik rytmen i stykker, og hastigheden faldt til 20 - 40
km/t, og så gik der tilsyneladende sport i at skifte bane så ofte som
muligt, muligvis for at se, om trafikken ikke skulle være lidt
hurtigere i et af de andre tre spor.

I bytrafik (gennemgående veje) var trafikken helst ikke under 70 - 75,
selv om der var en del runde skilte med påskriften : 50
Jeg kørte lidt rundt dernede i en lokalt indregistreret Punto, og jeg
tror jeg blev betragtet som handikappet på en eller anden måde, når
jeg forsøgte, at holde en afstand til de forankørende på mindst 20 -
25 meter.
Afstanden til de bagvedkørende til tider helt ned til 3 meter.

Alt i alt må man sige, at der bliver gået friskt til den, og at der
dernede også er både hensynsfulde og egoistiske bilister i trafikken.
Men underholdende, det var det

Jeg blev for øvrigt overrasket over, hvor få Italiensk fremstillede
biler, der kørte på motorvejene i det område, så jeg kan godt forstå,
hvis dele af den Italienske bilindustri er i krise.

--
Venlig hilsen Verner
1986 VW Transporter Syncro 2,1 l (Autocamper)