Overvejer hund
Fra : Kim2000

Dato : 31-03-04 16:17

Efter længere tilløb til hund - ja faktisk overvejelser og snak i et års
tid - er jeg nu efterhånden nået frem til at det skal være indenfor 1-2
måneder. Så kommer det helt store spørgsmål om racer

Langhårede hunde er ikke det store problem, men en collie er altså lige lidt
for meget, det tror jeg ikke jeg gider i længden.

Kamphunde er fuldstændig kategorisk udelukkede og alle i DK og resten af
verden burde aflives på stedet, så mennesket ikke er jagtbytte for
narkoforbrydere, indvandrer, hashhandlere og de andre tosser der har dem.
(nej jeg gider ikke diskutere det, den type hunde er udelukkede!)

Da det er mig der kommer til at have det store ansvar for hunden er det jo
nok først og fremmest mig hunden skal passe til, men min bofælle har en
datter på 9 år, så den skal jo heller ikke "æde" hende. Ja, den skal jo
heller ikke æde hverken Fie eller Tiger (som er de to katte), og såmænd
heller ikke gå amok over ørkenrotterne, musene og fiskene (der er snart ikke
plads til flere dyr).

Det som jeg leder efter er derfor et eller andet mellem en sød familiehund,
men også en man kan tage ud på en løbetur og nogle lange gåture (jeg går
daglige 6-7 km).

Jeg har overvejet boxer, mest fordi den ser ud som den gør, men har heller
ikke læst andet end positive ting om den. Jeg kan også godt lige bulldog,
men den er vist mere passende når jeg er 80 år og det ikke går så hurtigt
længere.

Jeg har også overvejet et internat og måske se om man kan finde en sød vovse
der, de må vel også kunne rådgive?

Men er der nogle der kan give et par links eller lign til hvor jeg starter
søgen, der er jo de første par tusinder racer at vælge imellem og da det er
ens bedste ven de næste 12-18 år, så skal det jo også spænde godt af

Mvh
Kim

--
www.damat.dk - Helseprodukter og blad forlag

Fra : Martin Vollert

Dato : 31-03-04 16:28

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> [...]
> er
> ens bedste ven de næste 12-18 år, så skal det jo også spænde godt af

Så må en langhåret Schæfer da lige værer dig :-}
http://www.schaeferhund.dk/index.htm
Har selv haft en i 3 år nu, og skal aldrig ha andet.

--
Hilsen Martin.

Fra : Pwh

Dato : 31-03-04 16:44

Martin Vollert wrote:
> "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote in message

> Så må en langhåret Schæfer da lige værer dig :-}

Der er vist ikke mange Schæfere der når en alder af 12-18 år

/Jens

Fra : Heidi Jensen

Dato : 31-03-04 17:00

Jeg synes du skal finde noget indefor hyrde og kvæg hundegruppen, de lever
længe er aktive, venlige og enormt lærenemme (selvfølgelige er alle
hyrdehunde ikke ens)... Jeg synes også at det er en god ide, at tage på et
internat hvis du ikke skal udstille (og avle) din hund eller andet, for de
stakels hunde skal også have et sted at bo...

Hilsen Heidi
www.hot-newlife.dk

Fra : Martin Vollert

Dato : 31-03-04 17:32

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message

> Der er vist ikke mange Schæfere der når en alder af 12-18 år

Nææ det er rigtig , men at vælge hund efter hvor gammel den bliver
er vist ikke ret seriøst syntes du .
--
Hilsen Martin.

Fra : Pwh

Dato : 31-03-04 19:14

> Nææ det er rigtig , men at vælge hund efter hvor gammel den bliver
> er vist ikke ret seriøst syntes du .

Arh, alt med måde.
Jeg ville nok ikke vælge en hunderace der kun holdt 3-4 år hvis der fandtes sådan en.

/Jens (der ikke forventer mere end 8-10 år af sin egen hund)

Fra : Pwh

Dato : 31-03-04 16:56

Kim2000 wrote:
> Efter længere tilløb til hund - ja faktisk overvejelser og snak i et
> års tid - er jeg nu efterhånden nået frem til at det skal være
> indenfor 1-2 måneder.

God ide, det bliver du glad for.

> [...]
> narkoforbrydere, indvandrer, hashhandlere og de andre tosser der har
> dem. (nej jeg gider ikke diskutere det, den type hunde er udelukkede!)

Nu får du tæsk af Punish, kamphunde er vist netop kendt for at værer
meget menneskekærlige hvis de ikke er blevet ødelagt, men så kan man
i princippet ødelægge alle hunderacer, der er mere i forhold til andre hunde
at de kan værer noget problematiske.

> Jeg har overvejet boxer, mest fordi den ser ud som den gør, men har
> heller ikke læst andet end positive ting om den.

Jeg har også kun hørt posetivt om boxere, og kender et par søde eksemplarer.
Det er ikke en hund jeg selv ville have, men jeg tror at det er et godt valg.
Min Fasters Boxer var dog noget af en kattekiller, om det ligger til racen
eller det bare var hendes ved jeg ikke.

> Jeg har også overvejet et internat og måske se om man kan finde en
> sød vovse der, de må vel også kunne rådgive?

Den tid du investerer i at præge og opdrage en hvalp selv kommer godt igen,
jeg vil bestemt anbefale dig at få en fra hvalp, men det har internater også fra tid til anden.

> Men er der nogle der kan give et par links eller lign til hvor jeg
> starter søgen, der er jo de første par tusinder racer at vælge
> imellem

http://www.hundeinfo.dk/Hunderacer/

Held og lykke på jagten.

/Jens

Fra : pops2

Dato : 31-03-04 21:16

--- KLIP --- SNIP---

Hejsa!!
Jeg har med min forholdsvise kkorte lilv (25 år) oplevet tre hunde fra
internater i min familie, de har været hhv 1½ år, 1½ år, og 6 mdr da
vi fik dem, og jeg kan ikke komme i tanker om bedre hunde. Vi er en
søskendeflok på tre. På det tidspunkt vi får nr ét er vi hhv 2, 5 og
10 år, næste hund vi får er 7 år senere og nu er den sidste lige fyldt
et år (i mandags) og alle har klaret det til ug med kryds og slange
-og alle hunde har været kærlige og omgængelige og ikke mindst
trofaste i en grad jeg sjældent har set!
Vi har bevidst valgt at få lidt ældre hunde ud fra tanken om at vi nok
er lidt dovne og ikke kan tage et par mdr fra til at 'pottetræne'.
Jeg håber virkelig I kan finde noget - bare halvt så godt som det vi
har (:! (nr. to lever i øvrigt endnu og er glad og tilfreds med livet
som 'pensionist'!) Pernille - der også lige vil 'reklamere' for
www.dyrenettet.dk

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-04-04 09:10

On Wed, 31 Mar 2004 17:55:40 +0200, "Pwh"
> [...]

>meget menneskekærlige hvis de ikke er blevet ødelagt, men så kan man
>i princippet ødelægge alle hunderacer, der er mere i forhold til andre hunde

,,,,,,,,,,,,enig så behøver jeg ikke at skrive det samme ! men
hvordan kan nogen tage manden seriøst når han vil have hunden sammen
med mus og rotter ? børn er jo intet problem for en hund, og katte kan
også lade sig gøre, men mus og rotter ? helt ærligt ! hvordan kan man
tage manden seriøst

> [...]
>Min Fasters Boxer var dog noget af en kattekiller, om det ligger til racen

,,,,,,,,jeg kender også en der har en boxer og en kat de er vokset op
sammen men de vil gerne af med katten nu før det går helt galt

HUNDELOVEN
§ 3. I byer og områder med bymæssig bebyggelse er det forbudt at lade hunde færdes på gader, veje, stier eller pladser m.v., der er åbne for almindelig færdsel, uden at de enten føres i bånd eller er i følge med en person, som har fuldt herredømme over dem.

Fra : Kim2000

Dato : 02-04-04 10:01

> hvordan kan nogen tage manden seriøst når han vil have hunden sammen
> med mus og rotter ? børn er jo intet problem for en hund, og katte kan

Ja, altså nu er de små kræ jo i bur Men derfor skal Fido jo ikke stå og
gø af dem hver time i døgnet. Kattene hopper måske en gang rundt på buren i
løbet af ugen, men det er også det. (Musene er forresten helt ligeglade, det
er vist nærmere underholdning.)

mvh
Kim

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-04-04 10:14

"Kim2000" skrev d. 02-04-04 10:01 dette indlæg :

> [...]
buren i
> løbet af ugen, men det er også det. (Musene er forresten helt

Hej Kim

Har nu læst flere indlæg og vil da foreslå dig at kontakte en
hundekonsulent
fra Dansk Politihunhdeforening. Du kan finde de lokale afdelinger her:
http://www.danskph.dk

Det er nemlig ikke så let at ha' hund, som de svar du har fået, antyder.
En
Collie kan meget let have et vågent hyrdeinstinkt, som betyder, at den
jager
biler og cykler. En langhåret schæfer er lækker - har selv en - og han
fælder ike mere end andre hunde. Han er brugshund og lever som
familiehund. Det fungerer
fint, for hunden har masser at lave hos : www.politihund.dk .

Man kan let få en hund, som har alle sine instinkter liggende lige under
overfladen - uanset hvad opdrætteren lover - og (inklusiv kamphund) er
den
voksne hund du får, først og fremmest det du putter ind i hovedet af
den.
Jeg kender ingen Pittbulls.
Hunden bliver først og fremmest til det,
vi gør den til. Jeg kender også mange andre hanhunde af forskellige
racer,
som "flipper" når de møder en anden hanhund. Dette har INTET MED RACE AT
GØRE.

Du skal finde en race, som passer til jeres familiemønster. Og der kan
Dansk Politihunde Forening hjælpe med råd og vejledning - gratis.

Med venlig hilsen

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-04-04 13:26

On Fri, 2 Apr 2004 11:00:49 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>løbet af ugen, men det er også det. (Musene er forresten helt ligeglade, det

du kan da godt glemme alle terrierracer, jagtracer osv osv , jeg vil
gerne se en hund der er ligeglad med en mus eller en rotte de
findes sikkert men det tror jeg nu at er lidt af et arbejde at få en
hund til at være venner med en mus

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-04 13:31

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

> [...]
> gerne se en hund der er ligeglad med en mus eller en rotte de
> findes sikkert men det tror jeg nu at er lidt af et arbejde at få en

Jeg tror en retriever er ligeglad, men det er svært at vide.

--
mvh/rg. Christian
If it isn't broken, don't "fix" it --

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-04-04 17:56

On Fri, 2 Apr 2004 14:30:32 +0200, "Christian B. Andresen"
<nobody@domain.country> wrote:

>"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> wrote in message

>Jeg tror en retriever er ligeglad, men det er svært at vide.

tjae jeg har da kende en enkelt med en labrador som vist var ud af de
rigtige jagtlinier, inden for racen, det var vist en meget fin
jagthund , og med sådan en tror jeg ikke lige at man lærer den ikke at
gå efter rotter eller mus, jeg ved egentlig ikke hvor mange labradors
der bliver brugt som jagthunde det er nok ikke mange %

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 05-04-04 08:19

> [...]
> gå efter rotter eller mus, jeg ved egentlig ikke hvor mange labradors
> der bliver brugt som jagthunde det er nok ikke mange %

Retrieveres jagtinstinkt er ikke ret stort. Terriere og Beagles fx. vil være
meget værre.
Jeg tror % delen af retrievere som bruges til enten markprøve, jagt eller
schweiss er ret stor.

Fra : Leyna

Dato : 03-04-04 11:24

>Ja, altså nu er de små kræ jo i bur Men derfor skal Fido jo ikke stå og
>gø af dem hver time i døgnet.

Jamen det er da dit job at lære hunden det.
Uanset hvilken hund du vælger, så er det dit job at opdrage den. Du
kan da ikke regne med at den fra starten ved hvad den må og ikke må.
Jeg kan da sgatens sige at mine hunde aldrig har gøet ad en rotte
eller mus, men det kunne jo være fordi de ikke er støt på nogen endnu!

(Det er iøvrigt ikke helt sandt. De har begge fanget både rotter og
mus, men sådan principielt...)
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Jytte

Dato : 31-03-04 17:12

Kim2000 wrote:
> [...]
> starter søgen, der er jo de første par tusinder racer at vælge
> imellem og da det er ens bedste ven de næste 12-18 år, så skal det jo

Du skulle alligevel overveje en collie. Pelsplejen er ikke slem, den skal
bare børstes en gang i mellem. En langhåret schæfer er værre at holde, jeg
har selv haft en. Jeg har nu to collier, og de er søde og nemme. Collien har
ikke jagtinstinkt, så du kan være tryg ved at lade den være sammen med de
andre dyr. Mine collier elsker børn, selv om vi kun har børnebørn der kommer
en gang i mellem.
Prøv at kigge på www.collie.dk

Hilsen
Jytte

Fra : Martin Vollert

Dato : 31-03-04 17:54

"Jytte" <vingekatten@mail.dk> wrote in message
> Du skulle alligevel overveje en collie. Pelsplejen er ikke slem, den skal
> bare børstes en gang i mellem. En langhåret schæfer er værre at holde

Det er en direkte løgn -- Min kommer i bad 3-4 gange om året maks
og bliver bøstet 6-8 gange om året, og han har en flot sort og blank pels.
Så hvis det er slemt, så ja så skal man da finde en anden .
Ligger 2 stk 30 min gammle pics af ham i dk.binaer (Noah), og han er ikke
blevet vasket siden jul og så vidt jeg husker kun børstet en gang siden.

--
Hilsen Martin.

Fra : Eifelvuf

Dato : 02-04-04 10:06

"Jytte" skrev d. 31-03-04 17:12 dette indlæg :

>En langhåret schæfer er værre at holde, jeg
> har selv haft en. ......................
>
> Hilsen
> Jytte

Hej.

Det var det værste omgang pladder der har været skrevet her MEGET MEGET
længe !

Har selv p.t. 3 langhårede Schäfere, - og pelsplejen er det nemmeste der
findes.

De er i bad vel en gang hvert halve år, - børstes vel en gang om ugen -
og har en god og nem pels.

Du Jytte - spar dit ævl til en anden god gang !

M.v.h.

Eifel & Co.

http://www.kandu.dk/

Fra : Jytte

Dato : 02-04-04 09:58

Eifelvuf wrote:

> [...]
> - og har en god og nem pels.
>
> Du Jytte - spar dit ævl til en anden god gang !

Du må virkelig meget undskylde, men det er nu min erfaring. Min langhårede
schæfertæve havde en meget mere besværlig pels at holde end mine to collier.

Der er jo også meget forskel på pelsen hos langhårede schæferhunde, min har
måske været særlig besværlig.
Min udtalelse er ikke ævl men egen erfaring.

Venlig hilsen
Jytte

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-04-04 13:28

On Fri, 2 Apr 2004 10:57:40 +0200, "Jytte" <vingekatten@mail.dk>
wrote:

> [...]
>måske været særlig besværlig.
>Min udtalelse er ikke ævl men egen erfaring.

kan det ikke også være ligemeget ? er det ikke vigtigere at fortælle
ham at han altså skal træne med sådan en hund en gang om ugen osv så
det ikke bliver den der æder katten musene og resten af huset fordi
den keder sig

Fra : Martin Vollert

Dato : 02-04-04 16:28

> [...]
> ham at han altså skal træne med sådan en hund en gang om ugen osv så
> det ikke bliver den der æder katten musene og resten af huset fordi

Hæ hææh. EN gang om uge ... ja bare det var så vel
Men det er nu meget sjovt og hvis man kan lide at komme ud i naturen,
er der ikke noget bedrer end at være ude med et par stykker fra klubben
og træne sådan en lun sommer aften, så kan man snildt falde i søvn på
sofaen når man kommer hjem .

Martin

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-04-04 17:58

On Fri, 2 Apr 2004 17:28:03 +0200, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:

> [...]
>er der ikke noget bedrer end at være ude med et par stykker fra klubben
>og træne sådan en lun sommer aften, så kan man snildt falde i søvn på

tjae hver sine fornøjelser men jeg syntes da at det er fint at
folk træner meget så de får styr på deres hund ! min hund leger det
meste af tiden men kommer når jeg kalder på ham, det er nok træning
for mig

Fra : Martin Vollert

Dato : 03-04-04 18:56

> [...]
> folk træner meget så de får styr på deres hund ! min hund leger det
> meste af tiden men kommer når jeg kalder på ham, det er nok træning

Nu er der jo meget andet en lydighed, det træner jeg faktisk hver gang
jeg går tur med kræet .
Nej med træning mente jeg spor, stop og rundering, og før man begynder
på det, skal lydigheden da helst være på plads, ellers kan det blive noget
være rod . (been there done that

--
Hilsen Martin.
Randers PH.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-04-04 10:55

On Sat, 3 Apr 2004 19:55:36 +0200, "Martin Vollert" <sæt mit fornavn
foran.@plakaten.dk> wrote:

> [...]
>Nej med træning mente jeg spor, stop og rundering, og før man begynder
>på det, skal lydigheden da helst være på plads, ellers kan det blive noget

ja jeg har mødt mange der skal gå til de der ting du nævner, men når
de kalder på deres hund kommer den ikke ? det træner jeg nu også
med min hund hver dag at han skal komme på plads første gang, det er
ret vigtigt, faktiskt det vigtigeste, for mig for ellers ædder han jo
de andre hanhunde

Fra : dpl

Dato : 31-03-04 17:38

Kim2000 wrote:
> [...]
> måneder. Så kommer det helt store spørgsmål om racer
>
> Jeg har også overvejet et internat og måske se om man kan finde en sød vovse

Hej Kim!
Jeg er varm fortaler for at folk slår et slag forbi nogle internater,
når de søger efter en ny hund. Der sidder masser af skønne hunde der er
perfekte familiehunde, men blot er kommet i klemme under skilsmisse,
flytning og andre dumme ting. Selvfølgelig er der også en vis andel
egentlige problemhunde, men personalet på de internater jeg har
personligt kendskab til (DB) er altid meget seriøse når ejer og hund
skal kombineres.

Vi har selv en basset fra Dyrenes Beskyttelse, som vi fik 4 år gammel.
Han var hund nummer to, og indgik i familien som en drøm, både som
hyggehund, legekammerat til vores første hund, og som hyggemås hos kattene.

DB har en rimelig opdateret hjemmeside, hvor der står lidt om de
forskellige hunde. Men ring evt. og hør, eller kig forbi, for nogle af
hundene kommer hurtigt videre, og når aldig på hjemmesiden.
http://www.dyrenes-beskyttelse.dk , vælg "dyreinternater" yderst til
venstre.

Held og lykke md at finde den nye hund!
Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Holm

Dato : 31-03-04 18:15

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Efter længere tilløb til hund - ja faktisk overvejelser og snak i et års
> tid - er jeg nu efterhånden nået frem til at det skal være indenfor 1-2
> måneder. Så kommer det helt store spørgsmål om racer
Klip.

Hej Kim

Tag en tur på www.dyrenettet.dk
Der er mange hunde der søger nye hjem/sælges , i øjeblikket ...bla hvide
schæfer hvalpe ...mm

Hilsen Holm

Fra : Battlefield´s

Dato : 31-03-04 18:22

"Holm" <dortheholm@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Kim
>
> Tag en tur på www.dyrenettet.dk
> Der er mange hunde der søger nye hjem/sælges , i øjeblikket ...bla hvide

Hej
Du kan evt. besøge en udstilling inden du bestmmer dig for en race.
Men husk lige, at man altså også kan få korthårede Collier, måske var det
lige noget for jer?
Hilsen Vibeke

---

Fra : quintoz

Dato : 31-03-04 18:34

Hej Kim

Har nu læst flere indlæg og vil da foreslå dig at kontakte en hundekonsulent
fra Danmarks civile Hundeførerforening. Du kan finde en lokal konsulent her:
http://www.dch-danmark.dk/index_konsulenter.htm

Det er nemlig ikke så let at ha' hund, som de svar du har fået, antyder. En
Collie kan meget let have et vågent hyrdeinstinkt, som betyder, at den jager
biler og cykler. En langhåret schæfer er lækker - har selv en - men han
fælder som s.... Han er brugshund og lever som familiehund. Det fungerer
fint, men det kunne lige så godt have endt i en katastrofe, fordi hunden har
for lidt at lave. vi har så fundet en anden måde at få hans krudt brugt på.

[...]
Jeg kender flere Pittbulls, som er fremragende familiehunde - men de kan
bare ikke klare synet af andre hanhunde. Lige så naturlig en ting, som at
jage cyklister, hvis man er Collie. Hunden bliver først og fremmest til det,
vi gør den til. Jeg kender også mange andre hanhunde af forskellige racer,
som "flipper" når de møder en anden hanhund. Dette har INTET MED RACE AT
GØRE.

Du skal finde en race, som passer til jeres familiemønster. Og der kan DcH's
konsulenter hjælpe med råd og vejledning - gratis.

mvh
malle

Fra : fam. Ager

Dato : 31-03-04 19:27

Hej Kim!!

Jeg kan da kun give mine varmeste anbefalinger af boxeren!! Jeg går og
venter på fødslen af vores 3. i rækken...vi har også en cairn terrier, men
jeg kan simpelthen ikke undvære en boxer i huset!. De har altså et
pragtfuldt sind! og er en meget alsidig familie/sport/brugshund!.
nem at opdrage, og meget glad for børn, og lærer nemt at omgåes andre dyr,
og har en god tilpasningsevne.

Men jeg vil da også slå et slag for internat hundene!, der går mange dejlige
hunde derude, og venter på en god familie.......og folkene på internaterne
gør også en indsats, for at finde en familie der passer til hunden.

held og lykke!
venligst Marie.

Fra : Stine

Dato : 31-03-04 20:56

nå ... *GG* og som lidt side-bemærkninger til en del af allerede indkomne
indlæg :
Hvad med den daglige rengøring, fodermængde, arvelige sygdomme i racen, mm.
Det er IKKE kun pelspleje - det er det mindste af det :)
Personligt vil jeg hellere bruge ½ time hver dag på pelspleje end på at
støvsuge og fjerne hundesavl overalt i huset.
Og der er forskle på racer på det punkt - svjv. savler boxere ret meget ??
ret mig hvis jeg tager fejl. :))

Men umiddelbart ville jeg også sige at du skal lede indenfor hyrdehunde. Der
er de forskellige typer af Collie, Shetlands Sheepdog, Belgiske Hyrdehunde
( 4 varianter ).
rimeligt generelt for alle hyrdehunde er at de er lærenemme, opmærksomme,
hurtige, aktiv ude - rolig inde, gode familiehunde. De fleste har et
fornuftigt pelspleje niveau, savler ikke og lider ikke af særlig mange
arvelige defekter heraf HD & AA især.

Mit bedste råd : Find først den træningsplads du gerne vil komme på ( Det er
nærmest et MUST at træne ), snak med trænerne der, de kan også vejlede og
evt. hjælpe med at finde en hund.

Internater har mange gode hunde, men desværre også hunde der ikke er det -
så jeg vil nok mene at som 1.gangs hundeejer er det bedre at starte med en
hvalp eller evt. en 2-4 års avlshund der skal "pensioneres" og derfor har
brug for et nyt hjem.

Håber du kom igennem - det blev lidt langt :)

Stine

PS : der mener Pittbull kan være enormt dejlige hunde, men absolut IKKE en
hund for en 1.gangsejer :))

Fra : Jeannette Svensson

Dato : 31-03-04 22:01

Hej

Prøv evt at se på DKK's hjemmeside, de har "før du køber hund" kurser
man kan komme på og stille ? om racer og andre relevante ting, de har
vist kurser rundt om i landet og det koster ikke meget og tager et par
timer, så måske er det værd at prøve...
http://www.dansk-kennel-klub.dk/

og på internater er der jo også mange muligheder for at finde en sød
hund og de følger jo hund og ejer med råd og vejledning efterfølgende,
så det er jo også en mulighed.. http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Held og lykke i din søgen

Mange hilsener

Jeannette Svensson/..asko
www.lemanszone.dk/jeannette

Fra : Lykke

Dato : 01-04-04 06:44

Når du skriver bulldog så må du mene fransk bulldog, da den amerikanske
svarer lidt til det du skriver om narkoforbryder og hashhandler.
Bokseren er den hund i hele verden der er mest børnevenlig, og vil gerne
løbe ture. Det eneste minus, som også kan være en charme, er at den savler
meget.
Held og lykke med dit valg

Poul

Fra : Slumfret

Dato : 01-04-04 09:11

> *klip*
> Jeg har også overvejet et internat og måske se om man kan finde en sød vovse
> der, de må vel også kunne rådgive?
> *klip*

Ja - red da en internathund - de vil så gerne reddes
Jeg hentede selv en 3 mdr. gammel lab/box han hos Brande Internat for
ca. 1 år siden - og har ikke fortrudt en eneste gang

Tag ud at besøge nogle internater og besøg dem på nettet - så dukker der
helt sikkert en sød og livlig hund op der bare venter på dig... og ja
jeg syntes faktisk de er ret gode til at vejlede ude på internaterne -
de skal jo også være ret sikre på at hundene ikke kommer retur....

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/
http://www.ddaa.dk/index1.htm

Held og lykke

Slumfret & Hund

Fra : John

Dato : 01-04-04 12:10

> [...]

>søgen, der er jo de første par tusinder racer at vælge imellem og da det er
>ens bedste ven de næste 12-18 år, så skal det jo også spænde godt af

Hej Kim.

Du er velkommen til at kigge her:

http://nethundeguiden.dk/raceinfo.php

Vh
John

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-04-04 09:10

On Wed, 31 Mar 2004 17:16:36 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>narkoforbrydere, indvandrer, hashhandlere og de andre tosser der har dem.
>(nej jeg gider ikke diskutere det, den type hunde er udelukkede!)

,,,,,,,,,,de hunde der bidder flest børn er labradors !!! skal de så
også aflives ? og tror du ikke at du skulle lære at styre dit had, og
dit temperemant lidt inden du anskaffer dig en hund ? hvis
hashhandlerne ikke kunne få fat i kamphunde, så ville de måske have
rotweilere istedet, og hvis de ikke kunne få dem så ville de måske
have boxere istedet, ville du så heller ikke have en boxer hvis du så
en narkohandler med en ? tænk dig dog lidt om inden du skriver !

> [...]
>heller ikke gå amok over ørkenrotterne, musene og fiskene (der er snart ikke

,,,,,,,,,,du er da en idiot tror du at man kan vænne en hund til ikke
at æde og gå amok over mus og rotter ? og det er da ufatteligt at
ingen andre nævner hvor dumt det er, men de har åbenbart mere travlt
med at gøre reklame for lige deres egen race .

Fra : Kim2000

Dato : 02-04-04 10:23

> ,,,,,,,,,,de hunde der bidder flest børn er labradors !!! skal de så

Nå, jeg troede faktisk det var schæferen, men man kan i hvert fald sige det
er logisk nok flest bides af de mest populære hunde - fordi der er flest af
dem.

> [...]
> have boxere istedet, ville du så heller ikke have en boxer hvis du så
> en narkohandler med en ? tænk dig dog lidt om inden du skriver !

Jeg kan jo gudskelov glæde sig over at jeg udtrykkelig nævnte at jeg ikke
ville diskutere det, primært fordi det måske ikke er objektivt, men en
subjektiv holdning, hvilket kort sagt vil sige du kan komme med alverdens
gode stats, artikler og det ændrer ikke en tøddel, jeg mener ikke hunde der
er avlet til kamp (eller avlet på agg.)har en plads i vores (menneskets)
midte, det er muligt det er noget ævl, men jeg ser jo altså heller ikke
tigere, løver, bjørne og andre større rovdyr i gadebilledet. Og personligt
sammenligner jeg altså de dyr med hinanden, det er muligt det ikke er sådan,
men sådan har jeg det nu engang....

Hunde som rotweilere, dooberman og den type (hedder den gruppe ikke noget
andet) mener jeg heller ikke burde sælges unden en form for licens, f.eks.
at man skal have den til hundetræning og/eller bestå en prøve, hvor den
beviser den er lydig og ejeren beviser han kan kontrollere den. Noget i den
stil.

Altså ville du måske bare kunne arbejde videre med hunde som du altid har
gjort, mens en som narkofordryderen, voldsmanden etc aldrig ville få en
sådan hund lovligt - Som bonus slipper hunden så også for et hamrende
dårligt ry uden kenderkredse - Og en som mig ville ikke ende med at lave
skade, fordi jeg ikke ved, hvad jeg laver.

Faktisk kunne jeg i den blå avis se kamphunde helt ned til 500,- kr.! (og
det var ikke bare en enlig svale - der var mange). Du skal ikk bilde mig ind
at folk der vil af med en hund for 500 sikre sig at den ny ejer er
kompetent. Formentlig ville jeg slet ikke kunne styre den type hund og jeg
tvivler også kraftigt på den ville passe til mig med tempement og den slags.
(Jeg troede man skulle have licens for at avle bestemte slags hunde?)

Håber det er klart for andre end mig hvad jeg så mener

> ,,,,,,,,,,du er da en idiot tror du at man kan vænne en hund til ikke
> at æde og gå amok over mus og rotter ? og det er da ufatteligt at

Jah, okay, de løber jo rundt i deres bure, det var bare det at Fido ikke
skulle stå og gø ind i glasset 24 i døgnet. Men det er vist slet ikke noget
som hunderacen afgører, men opdragelsen alene(?)

Mvh
Kim

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 02-04-04 10:27

> [...]
det
> er logisk nok flest bides af de mest populære hunde - fordi der er flest

Det er ikke derfor. Det er fordi det er de mest godmodige (af udseende)
hund, som børn (og deres forældre) har tendens til at stole på.

Desuden mener jeg det er Goldens der bider flest børn, men det er samme type
hund.

> [...]
> dårligt ry uden kenderkredse - Og en som mig ville ikke ende med at lave
> skade, fordi jeg ikke ved, hvad jeg laver.

Så anskaffer han sig den bare ulovligt.

> [...]
slags.
> (Jeg troede man skulle have licens for at avle bestemte slags hunde?)

Nej.

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 02-04-04 13:26

On Fri, 2 Apr 2004 11:23:05 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>dem.

>Jeg kan jo gudskelov glæde sig over at jeg udtrykkelig nævnte at jeg ikke

,,,,,,,,,,så skulle du jo helt lade være med at vævne det hvis du ikke
vil have eventuel kritik. Du kan da ikke regne med at skrive at du
syntes at flere racer skulle aflives og så ikke høre noget for det vel
! det havde du vel ikke regnet med vel ? desuden mener jeg at det er
en fordomsfuld holdning til hunderacer du har, og måske du skulle være
lidt mere åben, og lytte lidt, for der er altså objektive beviser på
at kamphunde ikke er onde, men dem som bliver onde bliver det pga at
deres ejere vil have dem til det, og en gang til for prins knud, det
kan ALLE hunderacer altså blive !

primært fordi det måske ikke er objektivt, men en
>subjektiv holdning, hvilket kort sagt vil sige du kan komme med alverdens
>gode stats, artikler og det ændrer ikke en tøddel,

,,,,,,ok du er altså ligeglad med fakta ? det ændrer ikke en tødel ved
din holdning ? hvordan kan du få dig selv til at sige sådan noget ?

jeg mener ikke hunde der
>er avlet til kamp (eller avlet på agg.)har en plads i vores (menneskets)
>midte, det er muligt det er noget ævl,

,,,,,,,,,,,,ja det skulle jeg lige mene at det er ! for hvad så med
hunde der er avlet til at fange løver ? til at hyrde får ? fange
rotter ? til at holde vagt ? til at fange slaver ? til at jagte ræve ?
løbe vædeløb ? osv osv har de heller ingen plads imellem os ? det er
da helt klart et fåtal af alle hunderacer der bliver brugt til det de
oprindeligt er avlet til ! skal de så alle aflives ??

> [...]
>sammenligner jeg altså de dyr med hinanden, det er muligt det ikke er sådan,

....det er ikke kun muligt at det ikke er sådan ! det er IKKE sådan !
tamhunde kan ikke sammenlignes med rovdyr fra afrika, eller bjørne

> [...]
>beviser den er lydig og ejeren beviser han kan kontrollere den. Noget i den

,,,,,,,,,,tjae det skulle man vel med alle hunderacer så, men det kan
jo ikke lade sig gøre.

> [...]
>dårligt ry uden kenderkredse - Og en som mig ville ikke ende med at lave
>skade, fordi jeg ikke ved, hvad jeg laver.

,,,,,,jammen det ville da passe mig fint hvis den slags mennesker ikke
kunne få kamphunde, men det kan altså bare ikke lade sig gøre at
forbyde dem, og hvis man forbød dem det ville de da bare få fat i en
anden hunderace, som i USA hvor de nogle steder har forbudt pitbulls
så har de kriminelle bare lavet endnu farligere ulvehybrider "
blandinger af ulve og hunde" !

så jeg mener at de kriminelle skulle aflives, ikke deres hunde !

> [...]
>det var ikke bare en enlig svale - der var mange). Du skal ikk bilde mig ind
>at folk der vil af med en hund for 500 sikre sig at den ny ejer er

,,,,nej og det er også sørgeligt, men det ville da ikke nytte noget at
aflive alle kamphunde, pga at der er nogle tabere der sælger dem for
500kr i dba vel , jeg har givet 8000kr for min hund, og de ægte racer
tror jeg simpelthen ikke på at bliver solgt til 500kr i dba ! nu har
jeg ikke kigget der for nyligt, men sidst jeg kiggede kunne man få
rotweilere til 1500kr og det er jo ligeså slemt, men har intet at gøre
med hundene men med ejerne, kan vi ikke blive enige om det ?

Formentlig ville jeg slet ikke kunne styre den type hund og jeg
>tvivler også kraftigt på den ville passe til mig med tempement og den slags.

,,,,det er generelt meget glade hunde over for børn og mennesker, der
kan være problemer i forhold til andre hunde især af eget køn, men
overfor familien får du ikke bedre hunde end kamphunderacerne, tro det
eller lad være. Jeg råder dig absolut ikke til at anskaffe en kamphund
men du må heller ikke tro at det er generelt farlige hunde, det er
ejerne der gør hunden til hvad den er.

>(Jeg troede man skulle have licens for at avle bestemte slags hunde?)

,,,,,,,,,der er visse regler hvis hundene skal have stamtavle, men dem
uden stamtavle er der flest af da de jo er billige, og samtidigt ikke
ligeså gode representanter for racerne, men det kan du bla takke dem
der stemte ja til de åbne grænser for ! for nu vælter det ind med den
slags hunde fra østlandene

> [...]
>skulle stå og gø ind i glasset 24 i døgnet. Men det er vist slet ikke noget
>som hunderacen afgører, men opdragelsen alene(?)

,,,slet ikke det er hundens instinkter, du kan vist godt glemme alle
terierracer og de fleste jagtracer osv osv

Fra : Kim2000

Dato : 03-04-04 15:40

Først og fremmest tak for de mange svar og bud på hunde, jeg vil her lige
følge op på mine/vores overvejelser:

Jeg har modtaget et par flinke henvendelser om at man havde hvalpe til salg
om 8-12 uger og da disse henvendelser ikke var så mange blev det ikke
irriterende men her er det sådan at mit vikararbejde er slut nu og at
jeg formentlig ikke har fast job igen før august (lærer), så derfor er det
lidt oplagt det sker nu, hvor jeg har tiden.

Omkring racerne er enigheden ved at nærme sig, noget med
hyrdehunde/schæfere/retrivere(og hønsehunde overvejes fortsat), de virker
tilpas med krudt i, intelligente, lærenemme, familiehunde og ser også ud på
den måde vi bryder os om her i huset - dvs. ikke-truende og ikke-bidske.

Den næste ting vi så har gjort er at ringe rundt og høre priser på alle de
andre ting, altså vac., hundetræningssteder, chipping og alt det der. Og
endelig fik vi så noget af et chok da vi begyndte at se på hundepriser (van
til baggårdskatte-priser)!! Altså en boxer der "foræres væk" kostede 2500,-
kr. !! Okay, hvis 2500 er foræring, så er det bare ikke boxere, der står på
budget her. To ville have 200 kroner for deres hund (schæfer & en
blandingshund), men ingen af dem synes jeg ville ud med, hvorfor de ville af
med den. I betragtning af at det var hunde der var henholdsvis 11 måneder og
1½ år, så var det vel et reelt spørgsmål. Det virkede jo ikke betryggende.
Og en (labrador) som var "noget så nuttet" i telefonen var nærmest ved at
æde både bilen og mig. Den sidste jeg var ude og se på synes de andre var
sød og dejlig, men jeg brød mig ikke om den (retriver), kunne ikke give en
begrundelse, men det var ikk mig. Den havde et forkert blik. Endelig fik jeg
lidt af en overraskelse over hvor mange hunde på både 7, 8 og endnu ældre
mange gerne vil af med. Det virker på mig lidt underligt at sælge en
kammerat gennem de sidste mange år.

Egentlig er det fordi jeg heller vil bruge pengene på træningen, hundekurv
etc etc end på selve hundekøbet, så efterhånden er det besluttet at det nok
bliver internat. dels fordi vi kan undgå en masse bøvl ved at købe en, der
skal tjekkes hos dyrlægen, vac., chippes, trænes fra bunden osv osv.

Ved internatet kan vi formentlig finde en sød vovse på op til 2-3 år, der er
(nogenlunde) velopdragen, der er sund og rask, og så er det jo også billigt.
Jeg fik endda af vide det ene sted at hvis det stod klart efter et par uger
at den ikke kunne trives med kattene, så kunne man komme tilbage med den
igen og det er bestemt også værd at have med i tankerne, synes jeg.

Mvh
Kim

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 03-04-04 18:08

On Sat, 3 Apr 2004 16:39:53 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>irriterende men her er det sådan at mit vikararbejde er slut nu og at
>jeg formentlig ikke har fast job igen før august (lærer),

,,,,,,Så håber jeg ikke at du lærer dine elever om alle dine fordomme
omkring hunderacer !

> [...]
>at den ikke kunne trives med kattene, så kunne man komme tilbage med den
>igen og det er bestemt også værd at have med i tankerne, synes jeg.

,,,,,,ja så kan du nå at have mange hunde hjemme på prøve, for du kan
da ikke regne med at en fremmed hund bare vænner sig til dine katte,
de skal altså helst være vokset op sammen ! Stakkels internathunde
jeg kan egentlig godt forstå at mange afliver deres hunde istedet for
at sende dem på internat !

tænk på hvor meget ens hund ville blive kastet rundt blandt fremmede
mennesker, der leverer den tilbage fordi den ikke lige kan med en kat
eller ligende, En hund er ikke en vare man bare afleverer tilbage !
når man anskaffer sig en hund er det for hele dens liv !

Fra : Pwh

Dato : 03-04-04 18:41

> [...]
> de skal altså helst være vokset op sammen ! Stakkels internathunde
> jeg kan egentlig godt forstå at mange afliver deres hunde istedet for

Nu har internaterne jo mulighed for at afprøve om hunden kan med katte
inden at de sender den ud til folk. Hvis du tror at man bare kan vade ind
på et internat og pege en hund ud, så er du galt på den. Jeg prøvede selv
at få en hund fra internatet i Rødovre inden at jeg fik Tyson, og de virkede
ret omhyggelige med at finde ud af om hunden passede til de forhold som
man kunne byde den, jeg skulle jo også have en der kunne med kat, og det
sorterede en del fra med det samme fik jeg af vide.

> [...]
> eller ligende, En hund er ikke en vare man bare afleverer tilbage !
> når man anskaffer sig en hund er det for hele dens liv !

Jeg synes da at det er meget fair overfor folk og hunden at den kan komme
på prøve i 14 dage. Men jeg er enig med dig i at det ikke må værer sjovt
at værer hund på et internat, jeg tror heller ikke at jeg kunne få mig selv til
at afleverer Tyson sådan et sted hvis det blev nødvendigt, så ville jeg nok
hellere aflive ham hvis jeg ikke selv kunne finde nogle nye ejere.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-04-04 11:00

On Sat, 3 Apr 2004 19:41:06 +0200, "Pwh"

> [...]
>at afleverer Tyson sådan et sted hvis det blev nødvendigt, så ville jeg nok
>hellere aflive ham hvis jeg ikke selv kunne finde nogle nye ejere.

ja det ville jeg nu også, så ved man da at ens hund ikke ender hos en
som sætter mere pris på sin ørkenrotte end ens gamle hund ! og hvad
angår katte så tror jeg at der er stor forskel på om man holder øje
med hunden eller ikke gør, for når hunden er alene med katten og keder
sig hva så ? det er bare noget jeg gætter mig til, men jeg ved med
min egen at jeg kommer et enkelt sted hvor de både har hund og kat og
der har jeg vænnet ham til at katten godt må gå forbi eller løbe forbi
og at han bare skal stå stille når den gør det, men hvis jeg ikke var
der, tror jeg nu ikke at der ville være meget kat tilbage .

Fra : Kim2000

Dato : 03-04-04 21:24

Det kunne vel tænkes at andre har hund og kat sammen og at hunden derfor er
van til andre dyr....

Naturligvis er det hunden der skal bevise den kan leve sammen med katten,
man kan da ikke bare smide sine gamle katte, rotter og mus ud fordi der
kommer en mere i familie. Det var da en pussig måde at tænke på...

> ja det ville jeg nu også, så ved man da at ens hund ikke ender hos en
> som sætter mere pris på sin ørkenrotte end ens gamle hund ! og hvad
> angår katte så tror jeg at der er stor forskel på om man holder øje

Mine mus, ørkenrotter og katte har naturligvis lige værd med hunden, det
ville da være underligt at sætte et liv højere end det andet. Bare fordi et
dyr er mindre bliver det da ikke mindre vigtigt. Men nu tager jeg altså også
min mus til dyrlægen, det ved jeg godt de fleste griner af...

Fra : Pwh

Dato : 04-04-04 08:21

> Det kunne vel tænkes at andre har hund og kat sammen og at hunden
> derfor er van til andre dyr....

De har jo også masser af katte på internaterne så de har rig mulighed
for at teste om hunden er agrassiv overfor katte. Men sørg for at katten
har et sted hvor den kan trække sig tilbage og værer fri for hunden når
du ikke er hjemme, som Punish skriver så ved du ikke hvad hunden finder
på når du ikke er hjemme.

> [...]
> katten, man kan da ikke bare smide sine gamle katte, rotter og mus ud
> fordi der kommer en mere i familie. Det var da en pussig måde at

Prøv at kigge i markedsgruppen med dyr, der kører en diskussion med en
der skal af med sin hankat fordi hendes hunde ikke kan lade den værer i fred.
Men det var også betingelserne for Tyson da han flyttede ind, at katten boede
her først og skulle respekteres, det gik nu ret nemt da jeg fik ham fra hvalp

> [...]
> Bare fordi et dyr er mindre bliver det da ikke mindre vigtigt. Men nu
> tager jeg altså også min mus til dyrlægen, det ved jeg godt de fleste

Jeg må indrømme at mine fugle og fisk ikke rangerer på højde med hunden og katten.
Men hunde og katte er ligestillede her i huset og skal respekterer hinanden.
Jeg tror heller ikke at jeg kunne knytte mig særligt meget til en ørkenrotte,
men jeg har da respekt for din indstilling til dine dyr.

/Jens

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-04-04 09:39

> [...]
boede
> her først og skulle respekteres, det gik nu ret nemt da jeg fik ham fra

Jeg har nu også fået mine hunde som hvalpe, men den ene vil sgu ikke rigtig
acceptere at katten skal være her, og var her først... når hun så først
begynder at drille ham, følger den anden hund trop. Det er et værre cirkus
engang i mellem. Dog siger min kat fra, men jeg vil ikke byde ham det mere,
for jeg ved at han kan få et bedre liv- hvis der er nogle der vil have ham.
Mine dyr skal heller ikke på inernat, ligemeget hvad andre siger... Så
bliver han i stedet aflivet! Og det er der altså bare nogle der får ondt i
røven over! Min mening er så bare, så taø dog min kat, og giv ham det
perfekte hjem, de mener de kan....

Fra : Pwh

Dato : 06-04-04 16:06

> [...]
> et værre cirkus engang i mellem. Dog siger min kat fra, men jeg vil
> ikke byde ham det mere, for jeg ved at han kan få et bedre liv- hvis

Som jeg skrev til dig i markedsgruppen, så må du have fejlet i din opdragelse af
dine hunde. Tyson kunne da heller ikke lade den afsindigt spændende kat værer
i fred da jeg fik ham hjem som hvalp, det var da noget jeg skulle lærer ham ligesom
at jeg har lært ham så meget andet. Det er vel i bund og grund et spørgsmål om man
vil lade hunden gører som det passer den eller om den skal gører som det passer dig.
Som jeg læser dit indlæg, så kan dine hunde ikke have den helt store respekt for dig
som leder i flokken, du har fejlet, og din kat betaler prisen med sit liv.
Men jeg ønsker dig stadig held og lykke med at finde et godt hjem til din kat, det kan
jeg desværre ikke hjælpe dig med, men forvent ikke medynk fra min side.

/Jens

Fra : Heidi Jensen

Dato : 06-04-04 21:09

> [...]
kat, det kan
> jeg desværre ikke hjælpe dig med, men forvent ikke medynk fra min side.

Mine hunde får absolut ikke lov til at gøre hvad der passer dem, men hun gør
det så snart vi er ude af huset (har stået og luret på dem), når vi er til
stede er der ingen problemer overhovedet... Så er de udemærket klar over, at
de skal lade katten være i fred... Når vi så går, får de deres "gode" kødben
og aktiveringskugle, og de leger med dem de første par min. men bedst når de
tror vi er væk, synes hun at hun skal have lidt gang i katten. Lige nu,
bliver de lukket hver for sig, når vi ikke er her, og katten mærker ikke
noget til det (han kan selv vælge om han vil gå ud til hundene). Han ser ud
til at trives fint med det, men jeg synes det er frusterende at det skal
foregå på denne måde....

Fra : René Kofoed

Dato : 07-04-04 10:24

">
> [...]
ud
> til at trives fint med det, men jeg synes det er frusterende at det skal

Hej Heidi.
Har jeg forstået, det korrekt : Du vil hellere skille dig af med din elskede
kat, end at, lukke dem hver for sig, når i ikke er hjemme ???
Hvis ja, så virker det som om du bare skal have en undskyldning for, at
skille dig af med katten.

Det er altså ikke alle hunde, der er lige kattevenlige, opdragelse eller ej
!!
Min Lab.bland, kan gå løs, se en kat 5 meter fra hende, hun tager stand, og
er klar til, at jagte katten, og så siger jeg :Nej, og vovsen løber vidre,
og har glemt alt om katten.
Min schæferhan, vil sætte livet på spil, for en kattejagt!! -og det er
ligegyldigt om "mor" skælder ud eller står med snoren i hånden, han ænser
ikke andet end katten !!! Han går altid i baghaven, fra kl.06 til ca 20-21
om aftenen, pga allergi, og han gør kun, når der er en kat i nærheden, og så
selvfølgelig på kommando. De katte i nabolaget kunne tage livet af ham, hvis
de arbejdede sammen !!
Mvh Susanne, som håber at i bare fortsætter med at lukke dem hver for sig.

Fra : Pwh

Dato : 07-04-04 16:07

René Kofoed wrote:
> [...]
> elskede kat, end at, lukke dem hver for sig, når i ikke er hjemme ???
> Hvis ja, så virker det som om du bare skal have en undskyldning for,

Det er jeg også begyndt at få en mistanke om.

> Det er altså ikke alle hunde, der er lige kattevenlige, opdragelse
> eller ej !!

Næ, men har man haft hunden fra hvalp hvor katten har været den stærke
så plejer det vist at gå helt fint.

/Jens

Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-04-04 16:38

> Det er jeg også begyndt at få en mistanke om.

Jeg vil gerne af med min kat- er det ok??? Nej nok ikke, men sådan er det
bare, han skal væk her fra til et andet hjem..... Men altså jeg farer jo
heller ikke ud og får ham aflivet, så havde det sgu da allerede været
gjort... Nej han lever skam stadig i bedste velgående, og jeg venter på det
rette hjem til ham... Men nu hvor I er sådan nogle dejlige dyremennesker, så
skal I da få lov til at få ham... I lyder da til at alt er perfekt hjemme
hos jer, og jeres hunde er så velopdragne, så I kunne skrive en bog om det-
jamen så tror jeg katten vil få det meget bedre hos jer...

Fra : Pwh

Dato : 07-04-04 18:04

> [...]
> allerede været gjort... Nej han lever skam stadig i bedste velgående,
> og jeg venter på det rette hjem til ham...

Jamen det kunne du da bare have skrevet straks, det var din undskylning med
at dine hunde ikke kunne lade den værer i fred som slog mig for brystet.
Men ok, det er da ikke sjovt at blive taget i en løgnehistorie, det hjælper bare
ikke at skælde os ud for at have gennemskuet dit motiv, at du er træt af katten.

> [...]
> velopdragne, så I kunne skrive en bog om det- jamen så tror jeg
> katten vil få det meget bedre hos jer...

Tyson ville blive meget glad for at jeg fik en kat eller fem mere
Men jeg er sikker på at min hankat ikke ville sætte pris på at der
flyttede en voksen hankat ind her i huset.

/Jens

Fra : René Kofoed

Dato : 08-04-04 12:20

"Heidi Jensen" <beardie@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

det-
> jamen så tror jeg katten vil få det meget bedre hos jer...

Hej Heidi.
Der er ikke noget galt i at du vil af med katten, men du skulle måske bare
have meldt det klart ud fra starten !!
En kat i mit hjem, næh nej, læste du ikke hvad jeg skrev om schæferen ??
Hvis jeg havde lyst til en kat, ja så var den her allerede.
Håber at du finder et godt hjem til ham, alt tyder jo alligevel på, at du er
glad for, selvom du ikke kan/vil have ham mere.
Mvh Susanne.

Fra : Heidi Jensen

Dato : 09-04-04 03:05

"René Kofoed" <r-kofoed@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> glad for, selvom du ikke kan/vil have ham mere.

Selvfølgelig holder jeg af min kat, og han skal ikke hvilke som helst steder
hen , ihvertfald ikke internat (så hellere aflivning), men jeg synes det er
frustrende at jeg ikke har samvitighed til han bliver moppet af mine hunde.
Han er meget bedre tjent end dette. Så er det fanme lige meget om han er
voksen, killing, eller om jeg har fået hundene som hvalpe eller ej, om de
husker at de ikke må gøre ham noget (når jeg ikke er der) eller ej. JEG vil
ikke længere stå model til dette....selvom katten ser ud til at trives fint
med det.... JEG kan bare ikke klare det. Så derfor søger jeg nyt hjem til
ham. Jeg kan ikke se, hvad jeres store problemer er med dette???? Jeg håber
bare, at han finder et godt sted at bo...

jeg vil ikke længere svare på disse indlæg, for jeg synes det er for langt
ude... Jeg har nu både fået at vide, at jeg er latterlig, mine hunde ikke er
opdragede, jeg lyver, forbudt at aflive, han IKKE er bedre tjent, at han
ikke bliver passet, at jeg er træt af ham, sætter mere pris på mine hunde
osv. osv. Men der er endnu ingen der er villige til at ville tage ham, nu
hvor I synes at jeg er en dårlig ejer. I stedet for alt jeres mund huggerri,
burde I hjælpe mig lidt, forhøre jer lidt omkring, og finde ham et hjem
hvor hundende er "bedre" opdragede, og hvor han bliver passet i pelsen og
hvor han kommer ind og nusser hver dag.... Tænk på det i stedet....

Fra : Pwh

Dato : 09-04-04 08:17

> Selvfølgelig holder jeg af min kat, og han skal ikke hvilke som helst
> steder hen , ihvertfald ikke internat (så hellere aflivning),

Det kan jeg glimrende følge dig i, det ville jeg også hellere vælge
hvis det var mig.

> [...]
> kan ikke se, hvad jeres store problemer er med dette???? Jeg håber
> bare, at han finder et godt sted at bo...

Det er da også fint nok at du prøver at finde et bedre hjem til din kat
end det du tilsyneladene kan give den, hatten af for det.
Men du har jo skrevet at du vil aflive den hvis du ikke finder et andet
hjem til den, det er da for langt ude hvis katten trives fint.

> jeg vil ikke længere svare på disse indlæg, for jeg synes det er for
> langt ude...

Hvis du ikke vil diskuterer så skulle du nok have afholdt dig fra at
skrive her i gruppen, det er nok nærmere det at du er løbet tør for
saglige argumenter. Det går meget bedre for dig med at hidse dig op
og skælde alle os andre ud, vi er faktisk ret uskyldige i din situation.

> [...]
> hunde ikke er opdragede, jeg lyver, forbudt at aflive, han IKKE er
> bedre tjent, at han ikke bliver passet, at jeg er træt af ham, sætter

Ja, og gad vide hvad der har givet os det indtryk, prøv at læse dine
egne indlæg med lidt kritiske øjne, og fortæl mig så hvad du ville
forvente at vi andre sad tilbage med af indtryk af forløbet med din kat.

> Men der er endnu ingen der er
> villige til at ville tage ham, nu hvor I synes at jeg er en dårlig
> ejer.

Det er ikke et spørgsmål om at værer villig i mit tilfælde, det er ikke
muligt for mig at få en kat mere i øjeblikket.

> [...]
> "bedre" opdragede, og hvor han bliver passet i pelsen og hvor han
> kommer ind og nusser hver dag.... Tænk på det i stedet....

Mig bekendt er der flere i markedsgruppen der er kommet med forslag
til hvor du kan annoncerer din kat, jeg kender desværre ikke nogen der
kan hjælpe dig med at overtage den.

/Jens

Fra : Luna dc

Dato : 09-04-04 09:17

> [...]
> hvor hundende er "bedre" opdragede, og hvor han bliver passet i pelsen og
> hvor han kommer ind og nusser hver dag.... Tænk på det i stedet....

Du kan ikke bare lægge ansvaret for din kat over på andre, det er din kat,
dit problem og det er DIG som skal finde en løsning!!!!!!!!!!!!!!

Bodil

Fra : Heidi Jensen

Dato : 07-04-04 16:35

> [...]
> Min schæferhan, vil sætte livet på spil, for en kattejagt!! -og det er
> ligegyldigt om "mor" skælder ud eller står med snoren i hånden, han ænser

Så er han ikke opdraget godt nok.... :0) Måske du skulle have haft ham som
hvalp :0)

Fra : Pwh

Dato : 07-04-04 16:03

> Mine hunde får absolut ikke lov til at gøre hvad der passer dem, men
> hun gør det så snart vi er ude af huset (har stået og luret på dem),

Hvordan har du så reageret når du har grebet dem i at generer katten.

> [...]
> selv vælge om han vil gå ud til hundene). Han ser ud til at trives
> fint med det, men jeg synes det er frusterende at det skal foregå på

Tja, hvis din kat trives med det på den måde så er det vel bedre end
at blive aflivet, det kunne jo værer at du skulle give det en chanche lidt endnu
hvis det ikke simpelthen bare er fordi at du er træt af katten nu hvor
du har fået hunde.
Hvilken race hunde er det egentligt at du har, det må da værer muligt at lærer
dem at katten er forbudt område, ok lidt skal de da have lov til at drille den
dumme kat, det får Tyson da også

/Jens

Fra : Kim2000

Dato : 07-04-04 19:48

> dem at katten er forbudt område, ok lidt skal de da have lov til at drille
den
> dumme kat, det får Tyson da også

Jeg kom lige til at tænke på en sjov episode i dag:
Jeg tog min lille Fie (misser) på 1.6 kg i at vade frem og tilbage lige
udenfor naboens net hegn, da hunden kom farende lagde den sig stille og
roligt ned mens hunden stod og gøede og gøede og gøede. Så kan det næsten
ikke blive mere provokerede Det skal nok blive sjovt, når der kommer en
vovse her i huset

mvh
Kim

Fra : Pwh

Dato : 07-04-04 20:17

> [...]
> kan det næsten ikke blive mere provokerede Det skal nok blive
> sjovt, når der kommer en vovse her i huset

Min kat er da også tit den der indbyder til ballade med Tyson
Katten smider sig ned på gulvet foran Tyson som så begynder at nappe
den åndsvage kat i poterne og puffe til den med snuden, jeg har fået taget
nogle af de herligste billeder hvor de "tæver" hinanden, det kan se lidt voldsomt
ud når 42kg hund slås med 4 kg kat, men jeg har aldrig hørt et piv fra katten, det
sker derimod at der kommer et piv fra Tyson når katten synes at han bliver for vild

Men hvis du ikke lægger ud med en hvalp skal du passe lidt på, en hund af middelstørrelse
kan altså aflive en kat på 1/4 sekund hvis det er det den vil, jeg vil stadig anbefale dig at
du får din hund så ung som muligt med alle de dyr du vil have den til at omgåes med.
Det kan værer meget yndigt det der med at redde en internatshund, men formålet for dig
er vel at få en hund og ikke at spille Moder Theresa, den tid du lægger i en hvalp vil
komme dig mange gange godt tilbage hen af vejen. Du får en hund som du kan forme
efter dit eget hovede og ikke en du først skal til at pille evnt dårlige vaner ud af.

/Jens

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 04-04-04 23:42

On Sat, 3 Apr 2004 22:23:57 +0200, "Kim2000" <kim2000@mail.dk> wrote:

> [...]
>man kan da ikke bare smide sine gamle katte, rotter og mus ud fordi der
>kommer en mere i familie. Det var da en pussig måde at tænke på...

,,,,,,,,jeg har aldrig sagt at du skulle smide dine rotter og mus ud !
så det var da noget pussigt noget du kan få ud af det jeg har skrevet
!

> [...]
>dyr er mindre bliver det da ikke mindre vigtigt. Men nu tager jeg altså også
>min mus til dyrlægen, det ved jeg godt de fleste griner af...

,,,,,,,tjae dig om det, jeg skrev bare at jeg forstår folk der afliver
deres hunde istedet for at sende dem på internat, så ved de da at
hunden ikke kommer et sted hen hvor den bliver vejet lige så højt som
en mus eller en ørkenrotte

stadig håber jeg ikke at du som lærer vil lære dine elever om dine
fordomme omkring hunderacer ! for har du fordomme på det punkt så har
du sikkert også på andre punkter ! og så bliver du altså aldrig en god
lærer, hvis du er fordomsfuld ! måske du skulle tænke lidt over det ?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-04-04 11:44

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> du sikkert også på andre punkter ! og så bliver du altså aldrig en god
> lærer, hvis du er fordomsfuld ! måske du skulle tænke lidt over det ?

Hej Punish

Hvis du fik en hund forærende, og du elskede den lige så meget som din
nuværende hund. Ville du så mene, at den nye hund ville lide under det.

Så hvis manden elsker sine mus og ørkenrotter, og hunden træder ind på lige
fod med dem, hvor ser du så problemet.
Siger han ikke nøjagtigt det samme som dig. Den kan bo her, den kan få et
godt hjem her, men den skal respektere husets øvrige beboere, uanset om de
har hår, fjer eller pels.

Så hvem er det så lige, der har fordomme. Det forekommer da mig, at du
flytter musene og ørkenrotterne langt ned under hunden, som altså er en
tilkommer. Mine hunde, skal da også lære at acceptere Papegøjen. Det har
nu aldrig voldt problemer, der går måske et par dage, hvor en ny hund undrer
sig lidt over denne mærkelige skabning, så mon ikke også den anden hund,
meget hurtigt lærer at respektere mus og ørkenrotter. Ja jeg har faktisk
selv haft to katte, som var mere end parate, til at beskytte mit marsvin mod
en hund. Man lærer hurtigt at pippe sammen med sin flok, selv om den kan se
nok så underlig ud.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 05-04-04 02:17

On Sun, 4 Apr 2004 12:43:45 +0200, "Benny Mortensen"
<zfhxrnry@skybizhost.com> wrote:

> [...]
>
>Så hvem er det så lige, der har fordomme. Det forekommer da mig, at du
>flytter musene og ørkenrotterne langt ned under hunden,

,ok sorry der fik du mig jeg har fordomme over for mus håber
ikke at det gør mig til et dårligere menneske men helt seriøst så
ser jeg hunde som mere værd end mus og rotter, og selv om der er et
par herinde som er meget frisindede så tror jeg nu at størstedelen af
Danmark ser en hund som mere værd end en mus

men selvfølgelig må folk mene hvad de vil jeg siger bare at jeg godt
forstår at nogle mennesker afliver deres hunde istedet for at putte
dem på internat, det er så bare min mening andre kan have deres i fred
sammen med deres mus og rotter.

men jeg kan da godt se nu at jeg ikke havde lov til at udtale mig om
fordomme, nu hvor jeg jo selv er fordomsfuld overfor mus

Fra : Pwh

Dato : 04-04-04 12:26

> ,ok sorry der fik du mig jeg har fordomme over for mus håber
> ikke at det gør mig til et dårligere menneske

Først var det katte du indrømmede at du ikke kunne lide, og nu er det
altså musene og rotterne. Er der slet ingen grænser for dit had mod alle
andre racer end kamphunde

/Jens (som er meget stødt over Punish meninger)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-04 12:21

> [...]
> andre racer end kamphunde
>
> /Jens (som er meget stødt over Punish meninger)

Hej Jens

Man har vel lov til at have meninger, de kan ændres, og bliver det ofte, når
kendskabet udvides. Så et dyr man umiddelbart ikke kan lide, bliver et
interesseområde. Det sker så, at nogle folk blokerer for at få udvidet
deres viden om nogle dyr, netop fordi de finder dem frastødende. Godt
eksempel her, er mange folks skræk for edderkopper, og skal man tro
vittighederne, så kvinders overdrevne frygt for mus. Kunne man så
forestille sig det komiske, at de har en stor hund / kamphund, som de fint
kan leve med, men er bange for edderkopper, mus eller slanger

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-04 10:29

On Sun, 4 Apr 2004 13:26:18 +0200, "Pwh"

> [...]
>andre racer end kamphunde
>
>/Jens (som er meget stødt over Punish meninger)

jeg må dog nok sige at jeg bedre kan lide mus og rotter end katte

Fra : Pwh

Dato : 06-04-04 16:07

> jeg må dog nok sige at jeg bedre kan lide mus og rotter end katte

Kogte eller stegte

/Jens

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-04-04 12:08

> [...]
>
> men jeg kan da godt se nu at jeg ikke havde lov til at udtale mig om
> fordomme, nu hvor jeg jo selv er fordomsfuld overfor mus

Det har intet at gøre med, hvordan du er som menneske. Men det fortæller
bare, at interesserne for dyr, kan være meget forskellige. Nogle vil have
slanger, andre edderkopper, andre igen fugle som hovedinteresse. Det
forhindrer dem dog ikke i at have andre dyr. Men at du ikke kan se noget
smukt ved F.eks en mus, det er der jo så andre der kan. Nu var det jo
sikkert heller ikke lige markmus han holdt som husdyr, for det ville jo være
i strid med Dansk lovgivning.

M.V.H.....Benny..

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 06-04-04 10:29

On Mon, 5 Apr 2004 13:08:02 +0200, "Benny Mortensen"
> [...]

>sikkert heller ikke lige markmus han holdt som husdyr, for det ville jo være

jeg forstår det godt og jeg har da sikkert også engang haft en
ørkenrotte da jeg var lille men jeg mener bare stadig at de er
lavere dyr end en hund er, jeg var da ca en million gange mere glad
for min hund end for kaniner og de andre små dyr man har som lille.
men selvfølgelig hver sin interesse .

Fra : Benny Mortensen

Dato : 07-04-04 00:10

> [...]
> lavere dyr end en hund er, jeg var da ca en million gange mere glad
> for min hund end for kaniner og de andre små dyr man har som lille.

Hej igen Punish

Det er jo som regel et af de tunge lod, som dyr der holdes i bure må leve
under, at de ikke tæller ret meget, på det personlige scoreboard.

M.V.H....Benny..