Ny Scania R-serie.
Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-04 16:11

Hej.

Til dem der er lastbil interesseret, har Scania i dag introduceret en ny
(faceliftet) R-serie. Den ser virkelig lækker ud - udvendig og indvendig.

http://www.scania.com/imagegallery/index.html

M.v.h.

Fra : AA

Dato : 31-03-04 17:12

> Til dem der er lastbil interesseret, har Scania i dag introduceret en ny
> (faceliftet) R-serie. Den ser virkelig lækker ud - udvendig og indvendig.
>
> http://www.scania.com/imagegallery/index.html

Hvornår kommer Scania med Common Rail? Utroligt at de ikke er kommet med det
endnu MAN har haft det længe

Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-04 17:49

AA wrote:
::: http://www.scania.com/imagegallery/index.html
:::
::
:: Hvornår kommer Scania med Common Rail? Utroligt at de ikke er kommet
:: med det endnu MAN har haft det længe

Scania's motorer kører allerede med commonrail. De kalder det HPI (Hogh
Pressure Injection).

M.v.h.

Fra : AA

Dato : 31-03-04 17:56

Nej HPI er et konventionel pumpe system se her:
http://www.scania.com/products/trucks/Technology/scania_high_pressure_injection_(12_litre)/index.asp?ComponentID=3300&SourcePageID=12444#2

Man undres over at CommonRail er så lang tid om at finde til Lastbil/Bus
verdenen kun MAN har Common Rail

Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-04 19:43

AA wrote:
[...]

Også kaldet pumpe/dyse.

Som jeg kan se det, kalder Scania flere steder i deres materiale deres
HPI-system for CR (Commonrail).

Men det høje tryk kommer først i deres Euro5 motorer, hvor netop
indsprøjtningssytemet udvikles i samarbejde med amerikanske Cummins.

M.v.h.

Fra : Fam. Olsen

Dato : 31-03-04 20:43

"AA" <AA@nomail.com> skrev i en meddelelse
> Man undres over at CommonRail er så lang tid om at finde til Lastbil/Bus
> verdenen kun MAN har Common Rail

Da jeg første gang hørte om commomrail, var det på en Renault
lastvognsmotor. De skulle, efter hvad de sagde på Lyngby tek. skole, være de
første der kom med commonrail.

MVH Niels
Alfa forever

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 18:18

> Scania's motorer kører allerede med commonrail. De kalder det HPI (Hogh
> Pressure Injection).

Hvor stort tryk..?

--
/Jan W Nielsen

Fra : AA

Dato : 31-03-04 18:43

"Jan W. Nielsen" <intetsvar> skrev i en meddelelse

> Hvor stort tryk..?

Ja det kan man ikke rigtigt læse nogen steder, men det er et Bosch system
formentligt lig VP44 pumpe systemet så mon ikke 1100-1200 bar eller
deromkring.

Commonrail kører med op til 1800 bar (på MAN motorene)

Fra : Henrik B.

Dato : 31-03-04 19:41

AA wrote:
::: Hvor stort tryk..?
:::
:: Ja det kan man ikke rigtigt læse nogen steder, men det er et Bosch
:: system formentligt lig VP44 pumpe systemet så mon ikke 1100-1200 bar
:: eller deromkring.

1250 Bar, for HPI.

M.v.h.

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 20:12

> [...]
> (faceliftet) R-serie. Den ser virkelig lækker ud - udvendig og indvendig.

mmm, kunne man ikke lægge sådan en kværn i en personbil:
www.scania.com/products/r_series_trucks/engines/16l_v8_engines/580hp.asp
2700 Nm er da ok

Fra : Thomas H.

Dato : 31-03-04 20:21

"Thomas H." <thheFjerndetteforpokker@sol.dk> skrev i en meddelelse

> mmm, kunne man ikke lægge sådan en kværn i en personbil:
> www.scania.com/products/r_series_trucks/engines/16l_v8_engines/580hp.asp
> 2700 Nm er da ok

Hmm, gad vide om 2700 Nm, er en standard? Noget med at gearkasserne ikke kan
klare mere, ligesom 560 Nm gik igen mange steder, BMW 740D, Merc. 400CDI
osv.
http://wwwsg.daimlerchrysler.com/Projects/wi/channel/files/1000231201om502la_448_euromot_e.pdf

...Men ok, en motor på 1125 kg og 1½ meter lang, er måske liiiidt svær at få
plads til i en gammel Taunus

Fra : Folmer Rasmussen

Dato : 01-04-04 15:10

On Wed, 31 Mar 2004 17:11:02 +0200, "Henrik B."
<saab@tdcadsl_nospam_.dk> wrote:

> [...]
>(faceliftet) R-serie. Den ser virkelig lækker ud - udvendig og indvendig.

Det var fanneme på tide at de fik sengen placeret, så det er muligt at
sidde på sengekanten, med benene pegende nedad.

Desuden ser det ud til at den sjofle alternative sengeplacering oppe
under loftet, er en saga blott. Det var s'gu også på tide!

Venlig hilsen
Folmer