Andre eksempler
Fra : Tue Linder

Dato : 27-04-01 17:33

Hej igen.
Her lidt flere eksempler.
Jimi Hendrix kunne lide at spille en sang i E-dur og ikke andet,
AC DC kan lide at spille en evighed i A-dur,men jeg syntes at modsat Hendrix
er AC DC drønkedelige og uden bid.
Og hele "Suppe steg og is" branchen holder sig til den berømte
VAMP-rundgang(f.eks C-Am-F-G)
som efter min mening burde være spillet et par gange,og så aldrig taget op
igen.

Fra : Gergen

Dato : 27-04-01 18:18

Tue Linder <tue.linder@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9cc73h$ge5$1@news.inet.tele.dk...
> VAMP-rundgang(f.eks C-Am-F-G)
> som efter min mening burde være spillet et par gange,og så aldrig taget op
> igen.

Hvorfor kaldes den VAMP?

Og for at holde mig til subj. kan det nævnes at Rage Against The Machine på
deres første plade, hele tiden brugte den samme bluesskala med oktavspring
og lille terts. Men det synes jeg dog ikke det bliver kedeligere af

--
Christian
-----