Aluminiums svampe
Fra : Filip

Dato : 31-03-04 10:45

Hej NG

Jeg har lige sendt en prøve til et analyseinstitut med en svampelignende
ting i. Den har ædt sig igennem et 2 år gammelt aluminiums vindues ramme. Er
der nogle svampe eller ligndende der kan spise metal???

Jeg skriver fordi jeg ikke kan vente på resultatet fra analyseinstituttet.

Filip

Fra : Per A. Hansen

Dato : 31-03-04 11:18

"Filip" <filipravn@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Er
> der nogle svampe eller ligndende der kan spise metal???

Nej - aluminium-ioner er faktisk svampegift.
Der er sikkert tale om en eller anden art af en lav-art, der udskiller
stoffer, der opløser metallet.

Per A. Hansen

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 01-04-04 19:24

Filip skriver:

> [...]
> der nogle svampe eller ligndende der kan spise metal???
>
> Jeg skriver fordi jeg ikke kan vente på resultatet fra analyseinstituttet.

"Svampen" er nok aluminiums-rust,
og hullet skyldes nok en fejl i aluminiumen.