DOS på netværk
Fra : Calle.

Dato : 31-03-04 09:16

Hej

Er det muligt at få en PC, som kun kører dos koblet på en PC med NT/2000/XP
via lpt eller seriel, så man kan se drevene? Lige som med intrlink, men det
virker vel ikke i ovenstående miljøer.

--
Calle.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 31-03-04 17:09

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse news:rqvac.527$My.76@news.get2net.dk...
> Er det muligt at få en PC, som kun kører dos koblet på en PC med NT/2000/XP
> via lpt eller seriel, så man kan se drevene? Lige som med intrlink, men det
> virker vel ikke i ovenstående miljøer.

Du kan bruge netværk (med DOS drivere på DOS maskinen) og connecte dig til shares (NetBEUI),
eller FastLynx via netværk (IPX).

--
Mvh Bjarne duelund@danbbs.dk
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/

Fra : Calle.

Dato : 01-04-04 08:03

Bjarne Duelund wrote:
> "Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse
>
> Du kan bruge netværk (med DOS drivere på DOS maskinen) og connecte
> dig til shares (NetBEUI), eller FastLynx via netværk (IPX).

Jeg ved godt at man kan med netkort, men problemet er at det er en reck-PC
(industri), som ikke har netkort ;-(

--
Calle.

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 02-04-04 22:16

"Calle." <Fake@Fake.Fake> skrev i en meddelelse news:58Pac.251$xN2.118@news.get2net.dk...

> Jeg ved godt at man kan med netkort, men problemet er at det er en reck-PC
> (industri), som ikke har netkort ;-(

Ok, men gruppen er d.e.netvaerk og subject er "DOS på netværk".... så jeg troede.....

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 01-04-04 14:09

Jeg har flere gange brugt Totalcommander (wincmd) til det. Der findes en
Dos-driver
Lptdos, som man installere på dos maskinen.
(http://www.ghisler.com/tools.htm) Og på den anden maskine installere man så
total-commander findes både i 16 og 32 bit udgave. Fra din WIN-maskine kan
du nu se alle drev på dos maskinen. Kræver et parrellt kabel.

Hilsen JL

Fra : Calle.

Dato : 01-04-04 15:04

JL med Liftmaster wrote:
> [...]
> man så total-commander findes både i 16 og 32 bit udgave. Fra din
> WIN-maskine kan du nu se alle drev på dos maskinen. Kræver et

jeg kom til at tænke på, at Norton commander er på DOS Pc'en, kan wincmd
snakke sammen med den?
--
Calle.

Fra : JL med Liftmaster

Dato : 01-04-04 17:56

> jeg kom til at tænke på, at Norton commander er på DOS Pc'en, kan wincmd
> snakke sammen med den?
> --
> Calle.

Det har jeg aldrig testet, så det ved jeg ikke,
men LPTdos er et lille program (ca 60 KB tror jeg) og Totalcmd fylder ca.
1,5 Mb.
JL

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 01-04-04 23:58

> [...]
NT/2000/XP
> via lpt eller seriel, så man kan se drevene? Lige som med intrlink, men

Du kan benytte Microsoft WFW Add-on. Det er ganske vist oprindeligt tiltænkt
WFW 3.11 PC'ere, men jeg har faktisk benyttet det tidligere til rene DOS
PC'ere.
Med WFW Add-on kan DOS PC'ere tilsluttes alm. Windows shares.

Jeg ved ikke om Microsoft stadig sælger det (det tror jeg ikke), men hvis
det er et meget stort problem har jeg stadig en enkelt org. pakke liggende.

MVH Anders (8900)

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 02-04-04 00:04

"Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.)"
<nospamfilter001@BotNak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
tiltænkt
> WFW 3.11 PC'ere, men jeg har faktisk benyttet det tidligere til rene DOS

Det var da en bøf som gjorde noget - ikke ligefremt serielt eller lpt

Fastlynx kan benyttes, da der er mulighed for tilslutning ala DOS Interlink.
FastLynx er dog lidt mere fleksibel end Interlink.
Men ingen af metoderne er særlig hurtige.

Men jeg har tidligere købt Xircom netkort som sættes på LPT porten.
Indtil nu den efter min mening bedste løsning, da det er noget enklere at
tilsluttet andet udstyr til. (Benyttede det til Siemens NC styringer)

Det er ganske vist 2-3 år siden, men mon ikke noget tilsvarende stadig kan
fås ?

MVH Anders (8900)

Fra : Calle.

Dato : 02-04-04 07:40

Anders Larsson (fjern ikke noget fra email adr.) wrote:
> [...]
> styringer)
>
> Det er ganske vist 2-3 år siden, men mon ikke noget tilsvarende

hvor fik du fat i det henne?

--
Calle.

Fra : Anders Larsson \(fje~

Dato : 02-04-04 17:36

>,,,snip ...snap...

> hvor fik du fat i det henne?

Scribona

Men da Xircom er overtaget af Intel skal du nok kigge efter BlackBox -
f.eks:
http://catalog.blackbox.com/BlackBox/templates/blackbox/itemgroup637guest.asp?param=1047&ig_id=637&title=Black+Box+Modular+Parallel+Adapters&related=

Ca. 200$

MVH Anders (8900)