Køb af ny bil
Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 06:16

Den gamle Kadett er dumpet til syn pga. "en træt undervogn" og nu skal den
skiftes ud med en ny.

Vi har kig på følgende "erstatningsbiler"

1. Peugeot 206 SW S16 1,6 til 200K inkl. aircon
2. Skoda Fabia Combi til omkring 180 K

Hjertet er mest ved den første pga. design og udstyr, men også pga. Peugoets
serviceaftale hvor man kender sine omkostninger....

Hvilke fordele og ulemper er der ved ovenstående - evt. alternativer??

Mvh. Martin

---

Fra : Leo

Dato : 31-03-04 07:36

"Martin" <webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> serviceaftale hvor man kender sine omkostninger....
>
> Hvilke fordele og ulemper er der ved ovenstående - evt. alternativer??

-------------------------------klip-----------------------------------------
--------
Hej Martin jeg har lige erhvervet en pug 206 sw s16 som du kikker på og jeg
er imponeret over den må jeg indrømme, kørte ellers mondeo før og troede at
jeg måske ville fortryde det, men det er langt fra tilfældet, ok har ikke
haft den så længe endnu men jeg har fået køreglæden tilbage nu, det er en
rap ting og pladsen i kabinen overrasker mig, der er ikke meget mindre plads
i den end i mondeoen, Fabiaen var vi ikke ude at prøve, jeg var lige inde og
sidde i en, den tiltalte mig overhovedet ikke interiør mæssigt så det ville
være tidspilde at prøve den, jeg havde bestemt at sådan en skulle det
bestemt ikke være allerede der, men det er da sikkert en ok bil også hvis
man kan lide indretningen / interiøret. Hvad angår service aftale så prøv
lige at regne lidt på det inden du springer ud i den, det er en ny bil med 2
års reklamationsret serviceintervallerne er 30000 eller et år
tidsforbruget til service er fastlagt og fast 1½ time til et "lille" knap to
timer til det mellemlæggende og godt 3 timer til det store, forudsat altså
der ikke er noget ud over det "normale" serviceaftalen gælder jo også kun
indtil bilen bliver ....hmm mener det er knap 5 år og en sprit ny bil der
bliver holdt skulle gerne kunne holde 5 år uden de store udskrivninger og
meget gerne en del flere år, så spørg du mig så er min mening at det er
penge ud af lommen, jeg valgte det fra uden tøven overhovedet, nå det blev
en længere smøre men pointen er nok at jeg ikke ville blinke ved at anbefale
en 206 SW jeg er kanon glad for min allerede, Fabiaen kender jeg jo så ikke
særligt godt så der må du hente viden andet steds, held og lykke med dit
valg, og den nye bil når du når så langt.
PS: brug de sparede penge fra seviceaftalen til en Fartpilot og ratbetjent
cd afspiller til den, det er suverænt at køre med og gør det hele lidt
sjovere )))

--
Venlig hilsen
Leo Stisen.

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 07:40

> Vi har kig på følgende "erstatningsbiler"
>
> 1. Peugeot 206 SW S16 1,6 til 200K inkl. aircon

Hmm, hvis man læser lidt om alle de fejl som 206 har, så går lidt af glansen
måske af 206'eren. Ellers vil jeg give dig ret at den har et rigtig flot
design. Desværre er en 206 ret kedelig indvendig, men at leve uden aircon,
"det kan man bare ikke" så det er da er meget vigtigt argument at tage med.

> 2. Skoda Fabia Combi til omkring 180 K

Altid fedt med mange heste og 180 kan mærkes (desværre også på pengepungen).

Men hvis jeg havde 200KKr så ville jeg også være åben over for nogle flere
mærker. Både mondeo >2001 og Toyota eller VW bør man lige tage en prøvetur
i, inden man afskriver dem.

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 07:47

> Men hvis jeg havde 200KKr så ville jeg også være åben over for nogle flere
> mærker. Både mondeo >2001 og Toyota eller VW bør man lige tage en prøvetur
> i, inden man afskriver dem.

sorry havde ikke set i overskriften at det skulle være NY bil

--
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 08:25

> sorry havde ikke set i overskriften at det skulle være NY bil

Jeg tror heller ikke, han mente, at Fabiaen harr 180 hestekræfter - men
måske mere, at den koster 180.000 kroner.

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 31-03-04 07:50

> Altid fedt med mange heste og 180 kan mærkes (desværre også på
pengepungen).

Øhh - tror du ikke at han mener at den KOSTER 180 000 ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 08:17

> pengepungen).
> >

> Øhh - tror du ikke at han mener at den KOSTER 180 000 ?

Jeg sletter lige alle mine indlæg igen

--
Tom

Fra : Lars

Dato : 31-03-04 07:41

Hej Martin,

"Martin" <webspeed.dk> wrote in message

> Den gamle Kadett er dumpet til syn pga. "en træt undervogn" og nu skal den
> skiftes ud med en ny.

Suk-suk.. May it rest in peace. Mine forældres 1.3S'er holdt i 16 år, det må
trods alt siges at være en holdbar bil...

> [...]
Peugoets
> serviceaftale hvor man kender sine omkostninger....

Jeg ville helt sikkert vælge Peugeot'en - jeg har kørt lidt i en kammerats
par år gamle S16 og det er en dejlig bil. Ligeledes ville jeg ubetinget
vælge en bil med aircon, men jeg kører også en farlig masse motorvejskørsel
hvor det altså ikke ligefrem er en nydelse at rulle vinduet ned i
sommervarmen...

> Hvilke fordele og ulemper er der ved ovenstående - evt. alternativer??

Det er vel mere plads i Fabia Combi'en? Og som mini-stc holder den nok også
prisen bare marginalt bedre end 206'eren. Men der er jo mange argumenter for
og imod - jeg syntes du skal vælge den du føler dig bedst tilpas i og syntes
passer bedst til jeres umiddelbare behov.

Alternativer - der findes jo en del, en C3 var et alternativ. Du kan også
kigge koreansk og måske få en større bil til samme penge - nogen af dem har
3 års 100% garanti. Men her er afskrivningerne nok højere.

Jeg går ud fra at det skal være nyt? Ellers er der jo meget i det
prisleje....

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 31-03-04 08:29

> 1. Peugeot 206 SW S16 1,6 til 200K inkl. aircon

Efterhånden en gammel konstruktion, ikke fejlfri, fine køreegenskaber.

> 2. Skoda Fabia Combi til omkring 180 K

Nyere konstruktion, temmelig fejlfri, endnu bedre køreegenskaber, lavere
afskrivning. Jeg tror, jeg nappede Fabiaen, der igen og igen fremhæves som
et kanon køb i klassen - også som brugt.

Kan du ikke få eftermonteret klima/aircon..? (Evt ved en tur syd på
grænsen - eller til Sverige?)

--
/ Jan W Nielsen

Fra : Morten Højgaard Roth

Dato : 31-03-04 22:57

Jan W Nielsen skrev:

> Kan du ikke få eftermonteret klima/aircon..? (Evt ved en tur syd på
> grænsen - eller til Sverige?)

Nu vi snakker om det...

Jeg har en 206 S16 uden Aircon, og jeg frygter allerede sommerens komme. Jeg
fik at vide, at det ville koste 25.000 kr. at eftermontere hos Peugeot i
Rødovre! Hvad kan jeg spare ved at tage sydpå? Og risikerer man noget?

Vh

Morten

Fra : Claus Sørensen

Dato : 01-04-04 09:02

Jeg er 100% enig. Tag Fabia'en. Jeg er selv tidligere ejer af både 206 S16
og 206 GTI. Begge er dejlige biler, med en udmærket kvalitet osv. Men en
Fabia, den er i en anden klasse.
Sæder, interiør, støj, affjedring osv. er simpelthen i top. Og den lille 3
cylindrede 1.2 liters benziner med 64hk kører bare skidegodt. Jeg taler af
erfaring, da jeg fik min mor til at købe en Fabia Breeze med aircon og
fartpilot til 160k i sommers, fremfor netop en 206'er. Det har hverken hun
eller jeg fortrudt.

Claus, Mazda3