Vil ikke gø.
Fra : Dagny Christensen

Dato : 30-03-04 21:05

Jeg har en Schæfer tæve Bella på 11/2 år. Jeg kan ikke få hende til at gø
når der kommer nogen heller ikke hvis de ringer på. Men kommer der et fly
over os, så bliver hun helt vild. Er der en der har et godt råd så vil jeg
blive glad.
MVH
Dagny

Fra : Is

Dato : 30-03-04 22:34

"Dagny Christensen" <gizmo_chr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
newskac.238$SR4.131@news.get2net.dk...
> [...]
> over os, så bliver hun helt vild. Er der en der har et godt råd så vil jeg

Hej

Når du høre et fly må du være der ! og du ved nok ca hvornår hunden
begynder at gø ? så lige inden, gir du kommandoen : hals, eller hvad du nu
bruger, gå når så hunden gør skal du rose den for det. Når i har gjort det
et stykke tid, kan du skker også få den til at gø uden i kan høre et fly.

Jeg havde selv samme problem, men min gøede når jeg kørte i haven med en
trillebør. Så var det jo bare at gi kommandoen samtidig med at jeg begyndte
at køre med trillebøren. Det virkede.

--
Venlig hilsen
Erik Isager

Fra : M. Jørgensen

Dato : 31-03-04 13:55

> [...]
> over os, så bliver hun helt vild. Er der en der har et godt råd så vil jeg

Prøv at sige ´hvem er det´ sådan lidt alvorligt, så hunden opfatter at den
skal være på vagt,
´næste gang det ringer eller banker på døren.
Du kan også prøve at lokke den til at gø, ved at holde en godbid meget tæt
på hovedet af hunden, og bevæg din hånd op, imens du siger ´gi hals´ , du
skal først give hunden godbidden, når den gør. Prøv det nogle gange indtil
det sidder fast, og så skal du bare sige ´gi hals´næste gang der er nogen
ved døre, så lærer hunden at gø!
Men jeg kan nu alligevel ikke forstå at du vil have den til at gø, når der
kommer nogen. For den skal nok passe på dig, selvom den ikke gør !
mvh Marianne

Fra : FirstName Lastname

Dato : 02-04-04 09:26

On Tue, 30 Mar 2004 22:04:40 +0200, Dagny Christensen wrote:
> Jeg har en Schæfer tæve Bella på 11/2 år. Jeg kan ikke få hende til at gø
> når der kommer nogen heller ikke hvis de ringer på.
Hvorfor skal hun gø når det ringer på? Mine hunde gør når det ringer
på og det er lidt belastende. Hvis gæsterne ikke selv har hunde bliver
de tit nervøse når hunden gør.

Du kan nok ikke forvente at indbrudstyve ringer på inden de går ind.