MS Windows
briani 27239
Lægge XP oven i XP?
Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-04 14:34

Hej.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan lægge XP oven i XP "den gamle"
uden at formattere/slette filer.

Jeg vil prøve dette, da jeg har nogle systemproblemer som dette måske kunne
fjerne.

Hvordan gør man?

Mvh Thomas

Fra : Hans Paulin

Dato : 30-03-04 14:44

Thomas Hjort skrev:

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om man kan lægge XP oven i XP "den
> gamle" uden at formattere/slette filer.

....det kan man godt...

> Jeg vil prøve dette, da jeg har nogle systemproblemer som dette måske
> kunne fjerne.

....jeg har prøvet, men det hjalp nu ikke på *mine* fejl...

> Hvordan gør man?

....du (gen)starter med XP-cdrommen og vælger installér - og får så
senere et tilbud om at reparere...
Hans

Fra : Karsten Jensen

Dato : 30-03-04 15:39

Thomas Hjort skrev:

> [...]
> gamle" uden at formattere/slette filer.
>
> Jeg vil prøve dette, da jeg har nogle systemproblemer som dette måske

Prøv dette først:

Indsæt din XP-cd i dit drev.
Gå i start
Kør
Skriv: sfc /scannow. Husk mellemrummet efter sfc.

Er der nogle systemfiler, som ikke har det så godt, så bliver de repareret
og mangler der nogle, så bliver de gendannet.

--
Mvh.

Karsten Jensen

...ved svar pr email, fjern "123".

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-04 16:34

"Thomas Hjort" <hjort@anarki.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svarende :)

Mvh Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-03-04 17:17

Lader være.

Fra : Thomas Hjort

Dato : 30-03-04 17:37

"Jens Jensen" <hansemannæluchter@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Lader være.

Hvorfor?

Mvh Thomas

Fra : Jens Jensen

Dato : 30-03-04 19:02

Fordi opgraderinger og 'lægge oveni' bevarer al gammel dårligdom.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 30-03-04 23:21

In article <4069b663$0$221$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
hansemannæluchter@mail.dk says...

> Fordi opgraderinger og 'lægge oveni' bevarer al gammel dårligdom.

Det er ikke korrekt, hvis man holder sig til samme versionsnummer.

Gider du ikke kigge lidt på linket i min signatur - dine indlæg er
noget rod...

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : emj

Dato : 31-03-04 09:13

On Wed, 31 Mar 2004 00:21:23 +0200, Jesper G. Poulsen
<ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote:

>Det er ikke korrekt, hvis man holder sig til samme versionsnummer.

XP tjekker ikke indholdet eller overskriver eksisterende filer, hvis
den genkender filens navn, så man bevarer sine dårligdomme og
fejlindstillinger ved geninstallation.
En geninstallation har kun værdi, hvis man har slettet vitale dele af
sin XP
Hilsen emj

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-03-04 15:40

In article <66vk60lbmu6qteurst0hbv69i3mkufsjsl@4ax.com>,
emjnospam@stofanet.dk says...

> XP tjekker ikke indholdet eller overskriver eksisterende filer, hvis
> den genkender filens navn, så man bevarer sine dårligdomme og
> fejlindstillinger ved geninstallation.

Så har man rettet det siden 2000.

Fra : hcma

Dato : 31-03-04 10:22

> [...]
gamle"
> uden at formattere/slette filer.
>
> Jeg vil prøve dette, da jeg har nogle systemproblemer som dette måske

Bare lav en simpel repair af WinXP
Komplet vejledning her:
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Du mister ikke data, dog skal du ind og have alle updates lagt ind igen.
m v h
HC

Fra : john

Dato : 05-04-04 07:55

Du er sgu en guttermand.
Mange gange har jeg "bøvlet" med at geninstallerer XP.

Men så så jeg dit link.
http://www.hcma.dk/tips&tricks.htm#installering_repair
Kørte winnt32.exe og alt gik som smurt.
Tusind tak.

Fra : Erik Aalund

Dato : 05-04-04 14:58

"john" <sir_kasper@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Du er sgu en guttermand.
> Mange gange har jeg "bøvlet" med at geninstallerer XP.

> [...]

Er der nogen der ved om dette også gælder Home-edition?
For jeg kan ikke finde nævnte winnt32.exe.
hilsen
Erik

Fra : emj

Dato : 05-04-04 16:09

On Mon, 5 Apr 2004 15:57:41 +0200, "Erik Aalund"
<aalund@FJERNesenet.dk> wrote:

>Er der nogen der ved om dette også gælder Home-edition?
>For jeg kan ikke finde nævnte winnt32.exe.

winnt32.exe ligger i ...windows/i386 på Home edition,
Har du indstillet din stifinder til at vise skjulte filer?
Hilsen emj