Netværksproblemer med laptoppen
Fra : RpR

Dato : 30-03-04 14:28

Min laptop kører XP Pro, hvilket samtlige mine andre maskiner også gør.

Af en eller anden årsag kan ingen få lov at se shares på laptoppen. Så snart
de taster \\<pcnavn> ind får de at vide de ikke har rettigheder til at se
indholdet, eller noget der minder om det.

--

- RpR
MopedGallery - More addictive than heroine

Fra : Anders Christensen

Dato : 30-03-04 16:45

RpR wrote:

> [...]
> de taster \\<pcnavn> ind får de at vide de ikke har rettigheder til at se
> indholdet, eller noget der minder om det.

Har du slået guest accounten til?
Ellers kunne det være et forslag?

Hører OS specifikke netværksspørgsmål overhovedet til her?

Mvh Anders

Fra : RpR

Dato : 30-03-04 16:53

> Har du slået guest accounten til?
> Ellers kunne det være et forslag?

Been there, done that

> Hører OS specifikke netværksspørgsmål overhovedet til her?

Njaej, jeg fik ikke rigtigt nogen svar i dk.edb.system.ms-windows, og lidt
med netværk har det da at gøre.

Fra : Jens

Dato : 03-04-04 07:03

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Been there, done that

Brug avanceret deling, og tilføj alle til delingens sikkerhedsfane.

Mvh Jens

Fra : RpR

Dato : 03-04-04 20:29

> Brug avanceret deling, og tilføj alle til delingens sikkerhedsfane.

Been there, done that. Dur ik.

Fra : RpR

Dato : 03-04-04 20:49

> Been there, done that. Dur ik.

Nu blir det endnu mere underligt:
Jeg kan få fat i maskinen ved at indtaste IP'en i stedet for computernavnet.
Altså f.eks. \\192.168.1.102\share
Men \\rprs_laptops\share dur ikke?

Fra : Jens

Dato : 03-04-04 21:52

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan få fat i maskinen ved at indtaste IP'en i stedet for
> [...]

Undersøg lige hvordan man navngiver pcèr i win net....

Mvh Jens

Fra : RpR

Dato : 04-04-04 16:32

> Undersøg lige hvordan man navngiver pcèr i win net....

Er skam godt klar over rprs_laptop ikke er godkendt som navn, men det har
fungeret glimrende med den forige laptop.

Fra : Jens

Dato : 04-04-04 21:07

> Er skam godt klar over rprs_laptop ikke er godkendt som navn, men det har
> fungeret glimrende med den forige laptop.

Nu har du så en _ med denne gang...., men hvad var fejlen på den gamle når
det virkede på den ?

Mvh Jens

Fra : RpR

Dato : 04-04-04 22:15

> Nu har du så en _ med denne gang...., men hvad var fejlen på den gamle når
> det virkede på den ?

Nu er jeg lidt lost?
Den gamle laptop hed rprs_laptop, hvilket den nye også er blevet navngivet.
På den gamle virkede, på den nye virker det kun hvis jeg bruger IP'en i
stedet for computernavnet.

Fra : Jens

Dato : 05-04-04 07:13

> [...]

navngivet.
> På den gamle virkede, på den nye virker det kun hvis jeg bruger IP'en i

Det skyldes at dine pcèr oversætter [pc_navnet] til din gamle laptops ip, og
den har du ikke på dit netmere, eller den har ikke de delinger du spørger
efter....

Du skal rette i LMhost filen, men det er ikke lige min stærkeste side.

Alternativt kan du give den nye et "i forvejen ukendt navn", på netværket,
så retter det sig automagisk.

Mvh Jens

Fra : RpR

Dato : 05-04-04 22:13

> [...]
og
> den har du ikke på dit netmere, eller den har ikke de delinger du spørger

De har samme IP da den gamle er fjernet fra routerens hukommelse.
Delingens navn er det samme.

Fra : Jens

Dato : 06-04-04 07:10

"RpR" <rpr@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> De har samme IP da den gamle er fjernet fra routerens hukommelse.
> Delingens navn er det samme.

Giv den et nyt navn, og en anden ip, eller ret din lmhost fil.

Mvh Jens