MS Windows
briani 27239
Prob. med ny HD
Fra : Ole Olsen

Dato : 30-03-04 05:29

Jeg prøver at sætte en ekstra harddisk i min pc der kører med XP.
Motherboardet er et IBM med en 2000 Mhz cpu. Det har givet mig mange
problermer.

Når jeg slutter et en HD til hver sin IDE-kanal går det fint. Når jeg
slutter begge harddiske til samme som hhv. master og slave får jeg en
blå skærm med denne: UNMAUNTABLE_BOOT_VOLUME. Diskene kan ses i
BIOS'en, og de kan også ses hvis jeg starter op i fejlsikret tilstand.
Det samme sker hvis jeg prøver med ét CD-drev og en HD. Harddiskene
vil kun starte hvis de er alene på én kanal.

Hvis jeg sætter to Cd-drev på samme Ide kanal virker det.

Så hentede og installerede en opdatering der angiveligt skulle kunne
ordne problemet.. Det virkede én gang, derefter var problemet det
samme.

Næste trin: Installere Service Pack 1. Nu kommer den blå skær frem i
et sekund hvorefter maskinen genstarter og genstarter og...

Det er noget værre l...

Er der nogen her, der kan knække den nød?

OO

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 30-03-04 23:52

"Ole Olsen" <nospamto@pq.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> et sekund hvorefter maskinen genstarter og genstarter og...
>
> Det er noget værre l...
>
> Er der nogen her, der kan knække den nød?

IBM har det med at sætte deres harddiske til cable select med jumperen. Så
er det stikket på kablet der bestemmer, hvilken der er master og hvilken der
er slave.
Eller du har vel ikke jumpet begge som master? Der må ikke sidde 2 master på
samme kabel.
Det tyder på noget roderi med dine jumpere.

Kurt

Fra : Ole Olsen

Dato : 31-03-04 02:24

On Wed, 31 Mar 2004 00:51:59 +0200, "Kurt B. Andersen"
<kurtnospam@portalen.no> wrote:

>Eller du har vel ikke jumpet begge som master? Der må ikke sidde 2 master på
>samme kabel.

Det er jeg klar over. Jeg er lidt i tvivl med hensyn til muligheden
'Slave Present', men den er også afprøvet.